نوشته شده توسط : پناهی نیا

ساخت اولین هتل 7 ستاره در کیش

 

ساخت اولین هتل 7 ستاره در کیش

روز چهارشنبه با حضور رئیس فراکسیون مجلس و مدیرعامل منطقه آزاد کیش، عملیات اجرایی اولین هتل هفت ستاره و بین‌‌‌المللی جزیره کیش تور کیش هتل شایگان با نام هتل طلایی در این جزیره گردشگری آغاز گردید.

این هتل متشکل از 1000 اتاق است که در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربعی ساخته می شود. این هتل 7 ستاره با رعایت تمامی استانداردهای  بین‌‌‌المللی و با سرمایه ی 400 میلیارد تومانی ساخته می شود. این هتل از زیرساخت‌های مهم گردشگری به شمار می رود که توسط بخش خصوصی ساخته می‌‌‌‌شود. در ظرف پنج سال آینده نیز به بهره‌‌‌برداری می رسد.

هتل طلایی کیش از پیشرفته‌‌‌ترین فناوری‌‌‌های معماری روز جهان و مدرن‌ترین تجهیزات و بهترین خدمات برخوردار خواهد بود که با حال و هوای بومی اش نظر گردشگران تور کیش و جهانگردان را جلب خواهد کرد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش در مراسم کلنگ‌‌‌‌زنی این هتل بین‌‌‌المللی حضور داشتند و تاکید بر ضرورت تقویت تور کیش هتل داریوش بیشتر زیرساخت‌های گردشگری کیش به عنوان یک رویکرد ملی نمودند.

در ادامه وی اظهار کرد: در زمینه‌‌‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، به ویژه تقویت هرچه بیشتر صنعت گردشگری از سیاستگذاری‌‌های منطقه آزاد کیش بکارگیری توانمندی‌های بخش خصوصی الزامی است و سرعت عمل و تسهیل امور در دستورکار قرار دارد.

محمدرضا سعیدی، به عنوان معاون اقتصادی و سرمایه‌‌‌گذاری هتل داریوش کیش منطقه آزاد کیش، تقویت زیرساخت‌های گردشگری کیش را از راهبردهای میان‌‌‌مدت و بلندمدت کیش برشمرد و بیان داشت: این راهبرد می تواند به طور همزمان در بخش‌های مختلفی مانند حمل و نقل و افزایش ظرفیت فرودگاهی تا شش میلیون نفر درسال و در بخش‌های خدماتی، اقامتی، تفریحی در حال اجرا است، مثمر ثمر باشد.

جهت کسب اطلاع از تورهای لحظه آخری و آفر تور کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین با مراجعه به سایت تور کیش https://تورکيش.net می توانید از قیمت های ویژه تور کیش مطلع شوید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: ساخت اولین هتل 7 ستاره در کیش,اخبار کیش,تازه های کیش,اخبار گردشگری کیش,هتل های لوکس کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

بهترین زمان برای سفر به کیش

 

بهترین زمان برای سفر به کیش

عوامل بسیاری در انتخاب زمان مناسب سفر دخیل هستند. آب و هوا، فستیوال ها و ارزان بودن هزینه سفر جزء معیارهای مهمی هستند که توسط گردشگران تور کیش از مشهد انتخاب می شود.

جزیره کیش اخیرا به قطب گردشگری ایران و جهان مبدل گشته است. این جزیره مرجانی از دیدنیهای جذاب و زیبای بسیاری برخوردار است.

به اعتقاد برخی از گردشگران بهترین زمان سفر به کیش تابستان می باشد از این رو خرید بلیط هواپیما کیش در تعطیلات تابستان، تقاضای بیشتری پیدا میکند و این افزایش تقاضا باعث افزایش بی رویه قیمت بلیط هواپیما در این زمان خواهد شد.

آیا تابستان بهترین زمان سفر به کیش است؟

با وجود اینکه فستیوال ها و رویدادهای متنوعی و جذابی در فصل تابستان در جزیره کیش برگزار میشوند، اما این یک باور اشتباهی است که بهترین زمان سفر به کیش تنها فصل تابستان است.

رطوبت هوای کیش در تابستان بیش از حد معمول می شود و بیرون رفتن و یا گشت و گذار در اطراف جزیره برایتان سخت خواهد تور کیش از شیراز بود.

بهترین فصل سفر به کیش از نظر آب و هوا

برای تجربه کردن هوای بارانی و استوایی نیازی نیست تا به کشور مالزی و یا نظیر آن سفر کنید. جزیره کیش یکی از منحصر به فردترین نوع از این آب و هوا را در ایران دارا می باشد.

در واقع بهترین زمان سفر به جزیره کیش بین ماه های دی تا اواخر فروردین یا اردیبهشت است. چرا که آب و هوای جزیره کیش خنک و لذت بخش خواهد بود. در ماه های دی، بهمن، اسفند، فروردین و اردبیهشت، دما و رطوبت جزیره کیش به حداقل میرسد و متوسط دمای کیش در این ماه ها معمولا بین 19 تا 22 درجه متغیر است. شما این فرصت را خواهید داشت تا از هتل تور کیش هتل شایگان خود بیرون بروید و در سطح جزیره به تفریح بپردازید.

بهترین فستیوال های کیش در تابستان، چرا؟

تعداد گردشگران تور کیش در فصل تابستان با توجه به گرم بودن بیش از حد هوای کیش به شدت کاهش پیدا می کند. از این رو، سازمان گردشگری جزیره کیش اقدام به برگزاری جشن و فستیوال های مختلف با تخفیف ویژه نموده است تا استقبال و رضایت گردشگران را به همراه داشته باشد. از جمله برنامه های ویژه ای که در این فصل برای گردشگران در نظر گرفته شده از جمله می توان به برنامه‌های شاد و مفرح مانند برنامه‌های متنوع ورزشی، کنسرت‌ها، جنگ‌های شبانه، تئاتر، نمایش، برپایی کارناوال‌های شادی، اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی، آذین‌بندی خیابان‌های کیش که زیبایی آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان می‌کند، را اشاره نمود.

جهت کسب اطلاع از تورهای لحظه آخری و آفر تور کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین با مراجعه به سایت تور کیش https://تورکيش.net می توانید از قیمت های ویژه تور کیش مطلع شوید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین زمان برای سفر به کیش,دانستنیهای سفر به کیش,توصیه های سفر به کیش,اخبار کیش,تازه های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

با بهترین هتل های کیش آشنا شوید

جزیره کیش مقصد محبوب و پرطرفدار گردشگران داخلی و خارجی است. یکی ویژگیهایی که شاید تورهای لحظه آخری کیش سبب شده جزیره کیش به این اندازه پرطرفدار باشد ساحل شن سفید این جزیره است که از منحصربفرد ترین سواحل دنیا به شمار می رود. برخی از هتلهای کیش در ساحل یا در فاصله ی کوتاهی از آن واقع شده اند. قطعا اقامت در هتلی که دارای چشم انداز دریا و ساحل است لحظات دلپذیری را برای مهمانان فراهم می نمایند.

اگر به دنبال اقامت در هتل خوب در جزیره کیش هستید با همراه باشید. در این مطلب سعی داریم بهترین هتلهای کیش را معرفی کنیم که مورد توجه و رضایت بسیاری از گردشگران واقع شده است.

هتل ترنج کیش

این هتل در گروه هتل های 5 ستاره قرار دارد. گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا از نزدیک دریا را لمس کنند چراکه این هتل یک هتل دریایی است. هتل ترنج کیش یکی از منحصر بفردترین هتل های ایران و خاورمیانه می باشد. فضایی آرام و به دور از هیاهو یکی از ویژگیهای این هتل است که می توان معرفی نمود. ساعتها نشستن در بالکن و تماشای تورهای رایگان کیش زیبایی های دریا و ماهی ها و یا لذت بردن از تماشای غروب خورشید از مزایای لذت بخش این هتل است. قابی شیشه ای در کف هر سوئیت در نظر گرفته شده که شاهد شگفتی های خلیج فارس خواهید بود.

 

با بهترین هتل های کیش آشنا شوید

 

هتل مارینا پارک کیش

هتل مارینا پارک کیش در زمینی بیش از ده هزار متر مربعی قرار دارد که از معماری بی نظیری برخوردار است. نوار ساحلی 750 متری، پارکی زیبا با انواع گونه های گیاهان بی نظیر از ویژگیهای این هتل به شمار می رود. گردشگران تور کیش این فرصت را خواهند داشت تا در ساحل هتل مارینا پارک کیش از امکاناتی نظیر جت اسکی، غواصی، پارک آبی و دیگر تفریحات دریایی لذت ببرند.

 

با بهترین هتل های کیش آشنا شوید

 

هتل داریوش کیش

سبک معماری خاص و باستانی این هتل قطعا نظر گردشگران جزیره کیش را جلب خواهد کرد چرا که از نمادها تورهای رایگان کیشتورهای رایگان کیش و سبک معماری بنای تخت جمشید الهام گرفته شده است. هتل داریوش کیش دارای سه طبقه، اتاق ها و سوئیت های مختلفی است که بنا به درخواست میهمانان اتاق های هتل با توجه به چشم انداز رو به دریا یا رو به باغ قابل انتخاب هستند.

جهت کسب اطلاع از نرخ های ویژه، آفرها و همچنین تورهای لحظه آخری کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین از طریق وب سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید اقدام به رزرو آنلاین تور کیش نمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: با بهترین هتل های کیش آشنا شوید,هتل های کیش,معرفی هتل های کیش,امکانات هتل های کیش,بهترین هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

‎همان‌طور كه مي دانيد استان اصفهان يك استان تاريخي و فرهنگي است به همراه آداب‌ و رسومی اصيل در حقيقت در جهان، اصفهان را به عنوان پايتخت فرهنگي ايران مي شناسند. مردمان در استان اصفهان به زبان هاي مختلفي از قبيل فارسي تركي ارمني  و ... صحبت می كنند كه اين خود نشان دهنده تنوع فرهنگي در اين شهر است. ‎علاوه بر اينكه استان اصفهان آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد شهر ها و روستاهای اطراف اين آستان هم از فرهنگ تور لحظه آخری اصفهان خاص خود برخوردارند.

‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

سقا خوانی

اين رسم در اكثر شهر هاي اصفهان وجود دارد كه  مربوط به ايام محرم  است و مردم در ١٠روز محرم در يك دست خود مشک آب و در دست ديگرشان كاسه اي دارند و در مراسم هاي عزاداری به ياد تشنگان كربلا به عزاداران آب مي دهند و در اين بين اشعاری نيز می خوانند.

جشن آبريزان

يكي از رسوم قديمي است كه ديگر امروزه انجام نمي شود. ‎اين جشن به اين صورت بوده كه مردم از هر طبقه و با هر ديني در كنار زاينده رود جمع ميشدند و مردان در اين جشن بايد لباس هايي كهنه و كوتاه با شلوار تنگ می‌پوشیدند و به درون آب بروند و هر يک از آنها با ظرفي كه به همراه داشتند به هم آب می‌پاشیدند و زنان هم از بالای پل به آنها نگاه می كردند.

شب اسفند

شب اسفند هم يكي ديگر از آداب و رسوم استان اصفهان است. البته لازم به ذكر است كه اين رسم در كاشان و اطراف آن وجود دارد و مختص كاشاني هاي اصفهان است. طبق اين رسم مردم كاشان ماه را ٣٠ روز حساب مي كنند و با هم قرار می گزارند كه شب اول اسفند ماه را جشن بگيرند. اين جشن به اين صورت است كه يك روز و يك شب همه افراد شهر و اهل كاشان اولين روز اسفند ماه را جشن مي گيرند. ‎در ضمن به دليل اهميت نرخ تور اصفهان خاصي كه اين جشن دارد آنها اين قرار را يك ماه تا ٤٠ روز پيش از اسفند ماه تنظيم مي كنند.

شب يلدا در اصفهان

آيين  شب چله در اصفهان به دو نام چله زري و عمو چله تقسيم مي شود و دليل اين امر هم اين بوده كه  همه موجودات و اشيا را بر اساس جنس مذكر و مؤنث تقسيم می كردند.

‎اصفهاني ها دو شب را به عنوان چله برپا می كردند و آيين هاي مخصوص به آن را به جا مي آوردند كه اين آيين به صورت خانوادگي برگزار مي شده و خانوادگي ها با پهن كردن سفره شب چله اين شب را سپري می كردند. هندوانه به عنوان مهم ترين ميوه بر سر اين سفره قرار می گيرد به عنوان نمادي كروي كه برونش سبز و درونش قرمز است و سمبل خورشيد محسوب مي شود. از ديگر آيين هاي اين شب پهن كردن رختخواب ها در هواي آزاد به خصوص در مقابل خورشيد با هدف خوش آمد گويي به عمو چله و چله زري بوده است.

‎نوشيدني شب يلدا به طور معمول شربت وچاي است. ‎خوراک شب چله هم يكي از غذا هاي محلي مثل كوفته گندي و...است و چنانچه مقدور باشد پلو ماهي است و اما از سنت آنها در عيد نوروز  آنها سه شنبه ي آخر سال را اين گونه مي گذرانند كه بانوي خانه بوته خاري را  آتش ميزد و در كوچه مي انداخت و كوزه آبي را با چند دانه اسفند هم روي آتش مي ريخت تا بد و بلا دور شود و در كنار اين مراسم هم فالگوشی و فال كوزه هم انجام می دادند.

جهت رزرو تور اصفهان به سایت چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

 

 
 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: ‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان,نرخ تور اصفهان,بهترین تورهای اصفهان,آفر تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آشنایی با کویر مصر اصفهان

آشنایی با کویر مصر اصفهان

در این مطلب قصد داریم یکی از زیبا ترین مناطق کویری ایران را به شما معرفی کنیم. کویر مصر اصفهان که در عین سادگی تمام توجه ها را به خود جلب کرده است. یک منطقه کویری منحصر بفرد که در روستایی به همین نام واقع شده است. به استان اصفهان که سفر کنید برای بازدید از این منطقه کویری باید به شهرستان خور و بیابانک و دهستان جندق این شهرستان سفر کنید.

یک مکان عالی برای کویر نوردی است. آفرود، سافاری، شتر سواری و موتور چهار چرخ از جمله فعالیت های تفریحی هیجان انگیز و لذت بخش در این منطقه است. کویر مصر، آرامشی از جنس کویر را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد. کویر مصر در نزدیکی یک روستا به همبن نام قرار دارد. روستایی قدیمی با خانه های قدیمی که در 55 کیلومتری شهرستان خور واقع است. خانه های این روستا دارای سقف های گنبدی شکل و درهای چوبی هستند رزرو تور اصفهان همه چیز در این روستا از زندگی بیابانی حکایت دارد. این روستا تمامی امکانات مورد نیاز برای گردشگران از جمله محل اقامت، آب آشامیدنی، برق سراسری، آنتن دهی تلفن همراه و فروشگاه موارد غذایی را در بر دارد.

آشنایی با کویر مصر اصفهان

روستای مصر

بهترین و پر طرفدار ترین غذاهای این روستا کباب شتر کالجوش و آب گوشت محلی هستند. شغل اهالی این روستا دامداری و کشاورزی است. زعفران، خرما، گندم و انواع صیفی جات از محصولات کشاورزی این روستا هستند. گردشگران پس اقامت و تامین نیاز های سفر خود در این روستا می توانند با خیال راحت به کویر نوردی در کویر مصر بپردازند. همه چیز در این بیابان رنگ و بوی سکوت و آرامش می دهد.

آشنایی با کویر مصر اصفهان

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به این منطقه کویری فصل پاییز است. فصل های بهار و تابستان آفر تور اصفهان فصل های گرم و آزار دهنده ای هستند و شب های زمستان این منطقه نیز بسیار سرد است.

اقامت

همه چیز در روستای مصر و روستاهای اطراف آن برای پذیرایی از گردشگران آماده است. یک اقامت مقرون بصرفه و آرامش بخش در کنار کویر مصر برای گردشگران فراهم شده است. در 57 کیلومتری این کویر یک هتل با همه امکانات وجود دارد تا پذیرای گردشگران قیمت تور اصفهان باشد.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟

 

چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟

جزیره زیبای کیش دارای 90 کیلومتر وسعت می باشد و از جذابترین و زیباترین جزایر خلیج فارس به شمار می رود تور ارزان کیش که در قدیم، با نام «قیس» معروف بوده است.

با کمی مطالعه کتب تاریخی متوجه خواهید شد که جزیره کیش از زمان هخامنشیان جزء خاک ایران و تحت تسلط آن بوده است. در سال 1349 شمسی هیئتی متشکل از کارشناسان ایرانی و آمریکایی وارد این جزیره شدند و از آن بازدید نمودند و بعد از آن جزیره کیش به عنوان یک مرکز گردشگری بین المللی برگزیده شد. کیش برای افرادی که علاقه مند به هیجان و ماجراجویی هستند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود که این فرصت را خواهند داشت تا از امکانات کامل و به روز ورزشی و تفریحی جزیره لذت ببرند.

پوشش گیاهی، سواحل مرجانی و آثار بجا مانده از سال های دور برخی از ویژگیهایی است که همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

در ادامه با سه جاذبه ی گردشگری کیش که بسیار پرطرفدار می باشند، آشنا خواهید شد.

شهر زیرزمینی کیش

این دیدنی جذاب کیش دارای قدمت 2500 ساله است که به عنوان یکی از اماکن تاریخی این جزیره به شمار می رود. تورهای لحظه آخری کیش این قنات قدیمی در واقع، متشکل از مسیرهای زیرزمینی است که جریان آب توسط ایرانیان حفر شده است. در واقع هنر ساخت قنات در انحصار ایرانیان بوده است. بعضی قنات های ایران نیز از قدمت 6000 ساله برخوردار هستند.

سقف مرجانی این قنات یکی از ویژگی هایی است که این قنات را از سایر قنات ها متمایز می کند. شهر زیرزمینی کاریز کیش در عمق 14 متری زمین، طول مسیر 15 کیلومتری قرار گرفته است. از ابزار ساده ای مانند تیشه و کلنگ در کندن این قنات استفاده شده است که هنوز آثار آن بر دیواره های کاریز قابل مشاهده می باشد.

کشتی یونانی کیش

در حوالی روستای باغوی کیش کشتی یونانی در سال 1345 به گل نشسته است. خدمه کشتی یونانی پس از چند روز مجبور شدند بار آن را که محموله نفتی بود تخلیه کنند و خود نیز از آن خارج شوند. پس از تلاش شبانه روزی هشتاد روزه توسط یدک کش هلندی عملیات نجات این کشتی با شکست رو به رو شد و کشتی یونانی برای همیشه در سواحل کیش باقی ماند.

گفته می شود وقتی تلاشها برای نجات کشتی بی نتیجه ماند، یونانی ها کشتی را به آتش کشیدند تا کسی از اسرار آن با خبر نشود.

برخی هوای مه آلود را دلیلی بر گل نشستن این کشتی می دانند و چون هیچ فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش وجود نداشت، تورهای لحظه آخری کیش ناخدای کشتی در پیدا کردن مسیر با مشکل رو به رو شده است.

توصیه می شود تماشای غروب را در کنار این کشتی از دست ندهید.

جزیره هندورابی

این جزیره حدود 23 کیلومتر مربع وسعت دارد و بین جزیره کیش و لاوان واقع شده است. جزیره هندورابی نیز در فاصله ی 28 کیلومتری از کیش واقع شده است. با قایق می توان به این جزیره دسترسی داشت. جزیره هندورابی دارای ساحلی ماسه ای است که صخره های عظیم در آن به چشم می خورد. ویرانه هایی که در این جزیره مشاهده می شود در واقع بقایای به جا مانده از پرتغالی هاست که بر این جزیره تسلط داشته اند.

گردشگرانی که علاقه مند به سپری کردن اوقات خود در آرامش و به دور از هیاهوی هستند، جزیره هندورابی بهترین گزینه خواهد بود.

با ورود به این جزیره احساس خواهید کرد که وارد یک مکان ناشناخته ای شده اید که کنجکاو برای کشف قسمت های مختلف آن هستید. قطعا محیط بکر و زیبای هندورابی شما را محو جذابیت های خود خواهد کرد. امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در چند سال اخیر در این جزیره برای گردشگران فراهم شده است. قایق موتوری، ماهیگیری و غواصی، تماشای تخم گذاری لاک پشت ها در زمستان از جذابیت های این جزیره به شمار می رود.

تور ارزان کیش برای افرادی که قصد سفر در زمستان را دارند بهترین گزینه خواهد بود. تور کیش زمستان بهترین زمان برای سفر به این جزیره است چراکه دارای هوا معتدل و بهاری می باشد.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟,اخبار کیش,درباره کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

همه چيز در مورد خانه طباطبايي ها در كاشان

همه چيز در مورد خانه طباطبايي ها در كاشان

 خانه طباطبايي ها جزء خانه هاي ارزشمند بازمانده در ايران است كه ميتوان عناصر معماري ايراني را به صراحت در آن مشاهده كرد، شايد دليل نام گذاري اين خانه را بپرسيد و جالب است بدانيد كه چون سنگ بناي اين خانه را شخصي به نام حاج سيد جعفر طباطبايي بنا نهاده،به خانه طباطبايي مشهور شده است. و اين خانه به دليل زيبايي هاي بي نظيرش به عروس خانه هاي ايران شهرت يافته است و جزء شاهكار هاي هنر قديم به حساب مي آيد. اين مجموعه مساحتي حدود ٤٧٠٠متر مربع دارد، داراي  ٤٠اتاق، ٤ حياط،٤ سرداب،٢رشته قنات و ٣ بادگير است.

معماري اين خانه بسيار هوشمندانه است و به اصطلاح گرمابه باغچه است يعني باغچه اين خانه در گودي قرار گرفته است و در نتيجه اين خانه در عايق حرارتي قرار گرفته نه خانه زود گرم ميشود و نه زود سرد و اين موضوع آبرساني به گياهان را تسهيل مي كند و در ضمن از نظر مقابله تور اصفهان مرداد 98 با زلزله هم مقاوم است.

اگر چه اين خانه ٥ ورودي دارد اما امروزه تنها ورودي اصلي قابل استفاده است،بعد از آن به هشتی خانه مي رسيد كه محلي براي انتظار مهمان هاست، بعد از هشتي ها وارد قسمت بيروني خانه مي شويد كه كه حياط و حوض بزرگسالان را در خود جاي داده است و اين حياط به هنگام برگزاري مراسم هاي خاص همچنين نوروز و محرم مملو از جمعيت مي شود .اما زيبا ترين قسمت خانه طباطبايي ها در جبهه جنوبي و همين قسمت بيروني خانه تعبيه شده مخصوص بازرگانان و تجار بوده و به عنوان تالار بزرگ يا اتاق شاه نشين شناخته مي شود و به تالار آينه هم معروف است كه دليل آن وجود آينه هايي در ميان گچ بري هاست، وجود نورگيرها، پنجره هاي مشبكي، مقرنس بندي، و نقاشي هاي مختلف جلوه ايرخاص به اين خانه بخشيده اند. و اما اتاق هاي گوشواره كه در دو سوي اتاق شاه نشين قرار دارند مخصوص مهمانان كم يا مهمان هاي خاص بوده است.

در جلوي تالار شاه نشين، ايواني بزرگ تور اصفهان شهریور 98 كه آراسته به آينه كاري است قرار دارد و محلي براي استراحت بعدظهر است و سقف اين ايوان تماما آيينه كاري است و تصوير فرش كاشان كه به لچک و ترنج معروف است را منعكس مي كند كه زيبايي آن دو چندان مي شود،در ميان نقوش لچك و ترنج سقف آينه كاري هايي به شكل ستاره وجود دارد كه نشان دهنده اهميت آسمان شب در مناطق كويري است. پسر ارشد صاحب خانه فانوس هایی را به سقف آويزان كرده بود كه با انعكاس نور آن ها در اين آيينه ها نور دو چندان مي شود.

در پشت اتاق هاي گوشواره حياط خلوت ها قرار دارند كه مزين به هنر نقاشي هستند و جزء آثار ارزشمند كاشان محسوب مي شوند،اين نقاشي ها زندگي روزمره ی مردم و فعاليتشان را به تصوير مي كشد فعاليت هايي همانند شكار،آماده سازي كاهگل،حفر قنات و...

قسمت اندروني هم محل سكونت آقاي طباطبايي و خانواده اش است و برعكس ديگر اتاق هاي اين خانه فاقد نقش و نگار است اما از ويژگي هاي آن مي توان به شيشه هاي رنگارنگ،اشراف داشتن به حياط، شكل منحصر به فرد اتاق تور اصفهان و....اشاره كرد.

جالب است که به این نکته توجه کنید معماران، این مجموعه را با توجه به شرایط اقلیمی و وضع آب و هوا بنا کرده اند و از نظر اعتقادات دینی از نوعی طرح محفوظ استفاده کرده اند به این معنی که از بیرون داخل خانه ها دید ندارد.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: همه چيز در مورد خانه طباطبايي ها در كاشان,رزرو تور اصفهان,تورهای ارزان اصفهان,قیمت تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

عمارت‌های شاخصی از زمان پهلوی دوم در جزیره کیش باقی مانده است که دو ساختمان از بین آن‌ها، اقامتگاه خاندان هتلهای کیش محمدرضا بوده که سال‌ها است به حال خود رها شده و به خرابه ای تبدیل گشته است.

کاخ کیش الیت در سال 1387 به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید. این کاخ در واقع اقامتگاه اصلی محمدرضا پهلوی بوده که بعدها به تجارت‌خانه ای مبدل گشت و تا قبل از سال 80 به بازارچه ای تغییر کاربری داد.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مالک کنونی این کاخ است. این نهاد مالکیت کشتی یونانی کیش را نیز در اختیار دارد؛ کشتی پوسیده و به گل نشسته‌ای که شاهد ریزش آن در سمت دیگری از این جزیره هستیم.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

سال‌هاست اطراف کاخ الیت فنس‌کشی شده و راه‌های ورود به آن مسدود شده است. برای جلوگیری از تاراج بیش از حد این عمارت، روی قفل درهای ورودی جوش خورده. در محوطه کاخ تابلو ورود ممنوع به چشم می خورد.

بر روی تابلوی ثبتی کاخ الیت نوشته شده «این بنا به شماره 24380 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است هتلهای کیش و هرگونه دخل و تصرف در آن جرم محسوب می‌شود». تابلوی دیگری نیز که در ورودی اصلی نصب شده با حروفی بزرگ و به رنگ قرمز نوشته شده: «این ملک اختصاصی است و از ورود به آن جدا خودداری فرمایید». با همه این تفاسیر ورود به کاخ خیلی هم دشوار نیست.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

با این وجود یکی از درهای کاخ باز است و نشانه‌هایی از تردد افرادی زیاد در ساختمان، رد پای هرزنویس‌ها مشاهده می شود. تمام شیشه‌ها خرد شده و راهی برای نفوذ رطوبت به داخل بنا وجود دارد. روی دیوارهای بیرونی عمارت ترک‌های بزرگی دیده می‌شود. دیوارهای داخلی نیز پوسیده. اثر سوختگی روی نمای چوبی داخل ساختمان مشاهده می شود و کسی از اینکه این کاخ زمانی آتش گرفته یا نه! اطلاعی ندارد.

در طبقه پایین کاخ اتاق‌هایی قطار شده‌اند که هنوز پلاک‌های شماره شده در سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین ملحقات مغازه‌دارها در این اتاق‌ها به چشم می خورد. در دوره‌ای که کاخ تغییر کاربری داده، بخش‌هایی به آن اضافه شده که در معماری آن تفاوت چشم گیری مشاهده می شود.

هیچ شباهتی به کاخ شاهی در داخل عمارت دیده تور ارزان کیش نمی شود.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

با وجود اینکه در و دیوار فلزجوش و اطراف ساختمان فنس‌کشی شده، از این آثار ملی که گویا به ثبت ملی نیز رسیده است هیچ گونه مراقب و یا حفاظتی صورت نمی گیرد و کاملا به حال خود رها شده است. قایق‌های تفریحی هر چند دقیقه در مقابل کاخ متوقف می شوند و توضیحی مختصری به مسافران درباره کاخی که زمانی استراحتگاه زمستانی شاه دوم سلسه پهلوی بوده داده می‌شود.

الیت از حیث معماری دارای ساختمان متفاوتی نسبت به کاخ‌های دوره پهلوی است. این کاخ می توانست به جای ویرانی به موزه ای در خلیج فارس مبدل گردد. به تازگی ساختمانی را با معماری مدرن در نقطه‌ای کم تردد جزیره طراحی کرده اند که نام موزه خلیج فارس را یدک می‌کشد اما کاربری آن بیشتر در زمینه گالری و سینما و هیچ نشانه‌ای از موزه‌ای که یادآور خلیج فارس باشد، نیست. در بسیاری از کشورهای جهان کاخ‌ها، یا به موزه و یا به هتلی لوکس تغییر کاریری می دهند تا علاوه‌ بر اقامت و استراحت گردشگران سفر خاطره انگیزی را تجربه نمایند.

درباره عمارت‌های پهلوی کیش منابع مستند و دقیقی موجود نیست، از این رو اطلاعات موجود نیز با کمی موضع‌گیری تاریخی همراه است. مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال 68 از کاخ شاه در جزیره کیش دیدن نمودند و بیان داشتند: کمی در ساحل دریا مقابل اقامتگاه قدم زدم. مهدی توضیحاتی درباره ساحل کیش می‌داد. به کاخ شاه رسیدیم. متصدی پروژه اصلاح کاخ که آن را برای دفتر تجارت بین‌الملل اجاره کرده، توضیحاتی داد. گفت 600 میلیون تومان هزینه می‌کند و ماهی 12 میلیون تومان به سازمان عمران کیش اجاره می‌دهد و امید دارد که سود خوبی هم ببرد.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

در سمت دیگر جزیره کاخ شماره دو قرار دارد که در بین محلی‌ها این کاخ به نام «ولیعهد» معروف است. اطراف آن فنس‌کشی شده و به ویرانه ای با دیوارهایی ترک خورده و پنجره‌هایی بدون شیشه مبدل گشته است. در فاصله ی کوتاهی از کاخ سطل‌های زباله قرار گرفته که بوی نامطبوعی را در حاشیه آن پراکنده کرده است.

کاخ کوچکتر با مالکیت سازمان منطقه آزاد کیش اداره می شود. اخیرا قرار است این عمارت مرمت شود و کاربری‌ هنری داشته باشد.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

پس از انقلاب، با هدف حفظ ارزش معماری آن در سطح جزیره کیش «ساختمان ساحل» بازسازی و با کاربری‌هایی نظیر استودیو بازی‌های فوق مدرن، کافی‌شاپ با تراس اختصاصی رو به دریا، رستوران با دید 360 درجه به دریا و جزیره و کافه کتاب و کافی‌نت برای آن در نظر گرفته شد اما این ساختمان از آن دوره تا به امروز غیرفعال بوده و هیچ گونه کاربری نداشته است.

بهتر است قبل از رزرو تور خود در خصوص هتل محل اقامتتان اطلاعاتی کسب کنید. در سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net بهترین هتل های کیش معرفی شده اند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

با محبوب‌ترین هتل‌های کیش آشنا شوید

بسیاری از گردشگران کیش را به عنوان مقصد سفر خود برمی گزینند و امروزه این جزیره تور مشهد به یکی از بهترین نقاط گردشگری در ایران مبدل گشته است. با توجه به موضوع توسعه صنعت هتل‌داری در جزیره کیش در این مطلب با بهترین هتلهای کیش آشنا خواهیم شد.

هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش، با معماری فوق العاده اش هموراه مورد توجه گردشگران بوده. در معماری هتل از ایران باستان الهام‌ گرفته ‌شده است.. اتاق و سوئیت‌های هتل از چشم‌انداز زیبای باغ و یا دریا برخوردار هستند. ویلاهای ساحلی آن نیز محیط دل‌انگیزی را برای گردشگران فراهم کرده است.

هتل داریوش کیش دسترسی مناسب و آسانی به مراکز تفریحی، دیدنیهای کیش و رستوران‌ها دارد که یکی از تور قشم ویژگیهای این هتل به شمار می رود. و امکانات تفریحی بسیاری برای هتل داریوش در نظر گرفته شده که از جمله می توان به سالن بیلیارد، زمین تنیس و کادر غواصی هتل اشاره نمود. هتل داریوش کیش بهترین گزینه برای زوج‌های جوان خواهد بود چراکه این فرصت را خواهند داشت تا ماه‌ عسل‌شان را صبح‌ها با تماشای دریا و صبحانه‌ای لذیذ و متنوع شروع کنند.

 

با محبوب‌ترین هتل‌های کیش آشنا شوید

 

هتل بین‌المللی کیش

هتل بین‌المللی کیش، نوساز و شیک بوده و دارای اتاق و سوئیت‌های بسیار لوکس و راحت و مجهز می باشد. مجموعه‌ آبی، سالن بازی کودکان و ماساژ، استخر روباز، سالن زیبایی و ماساژ و کافی‌شاپ ویژه‌ی بانوان و.... از جمله ویژگیهایی است که برای هتل بین‌المللی کیش در نظر گرفته شده است.

 

با محبوب‌ترین هتل‌های کیش آشنا شوید

 

هتل ارم کیش

هتل ارم کیش از هتل‌های معروف جزیره‌ کیش به شمار می رود. اتاق و سوئیت‌های اخبار کیش بزرگ هتل نمایی زیبا از دریا یا جزیره دارند. با وجود رستوران‌های گردان، صدف و رویال و کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه سنتی با غذاها و خوراکی‌های لذیذ خود، دیگر نیازی نیست به دنبال رستوران در جزیره کیش باشید. پارک ساحلی و مراکز خریدی مانند پردیس، مروارید و مرجان، تفریح و جاذبه های دیدنی جزیره در نزدیکی هتل قرار گرفته است.

بهتر است قبل از رزرو تور خود در خصوص هتل محل اقامتتان اطلاعاتی کسب کنید. در سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net بهترین هتل های کیش معرفی شده اند.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: با محبوب‌ترین هتل‌های کیش آشنا شوید,هتل های کیش,بهترین هتل های کیش,قیمت هتل های کیش,رزرو هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

بالاترین شاخصه های امنیتی کشور در جزیره کیش

 

بالاترین شاخصه های امنیتی کشور در جزیره کیش

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش تور کیش بیان نمود: جزیره کیش از بالاترین شاخصه های امنیتی درکشور برخوردار است.

در این مراسم فرمانده انتظامی کشور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، فرمانده انتظامی استان هرمزگان، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت جزیره و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی، امنیتی، روسای ادارات، نهادها و اصناف در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش حضور داشتند. سردار حسین اشتری مهمترین شاخصه رشد و توسعه اقتصادی مولفه امنیت است و در ادامه اشاره کرد: در سایه درایت مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح و امنیتی کشور این امنیت به وجود آمده و موجب شده تا امنیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دیگر اشکال امنیت در ایران اسلامی به صورت محسوس و یا ملموس برقرار باشد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اعتماد عمومی به پليس بزرگترين سرمايه حافظان نظم و امنیت کشور است. با افزایش اعتماد عمومی، مشاركت مردم جهت تأمين امنيت جامعه و ایجاد امنيت پايدار و محيطی سرشار از آرامش و آسايش افزایش می یابد. این دستگاه توانسته است رتبه چهارم را در نظر سنجی ها در سطح کشور از سوی مردم کسب نماید.

ايجاد فضای تعاملی و هم افزايی بین تمامی دستگاه ها جهت خدمات رسانی به مردم اعم از نیروی انتظامی، سازمان منطقه آزادکیش و سازمانهای مردم نهاد، توانسته این جزیره را به مهم ترین مقصد توریستی و تجاری در جنوب غرب آسیا تبدیل کند.

سردار اشتری بیان کرد: وظيفه ذاتی نيروی انتظامی برقراری نظم و امنيت و آسايش عمومی برای شهروندان است. تحقق انضباط تور کیش و امنیت اجتماعی و کاهش آمار جرم بی شک نتیجه ی حضور شبانه روزی نیروهای انتظامی به صورت محسوس و نامحسوس در همه بخش های جزیره است و همچنین فرهنگ بالای مردم در احترام به قانون و رعایت مقررات نیز در این مهم نقش بسزایی دارد.

فرمانده ناجا به اقدامات ارزنده سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده سابق انتظامی و پایگاه دریابانی کیش خاطر نشان کرد و افزود: شاهد پیشرفت خوبی در امنیت پایدار در جزیره هستیم که مرهون اقدامات این فرمانده متدین و صالح با تعامل و همراهی مجموعه کارکنان ناجا است.

در این مراسم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از خدمات سرهنگ رحیم جهانبخش در جزیره کیش تقدیر نمودند و انتصاب سرهنگ علی اصغر جمالی فشی را تبریک گفتند.

غلامحسین مظفری در خصوص تامین امنیت پایدار و آرامش و آسایش مردم در زندگی افزود: نیروی انتظامی با تامین نظم و امنیت در جامعه، مایه عزت و اقتدار کشور و مظهر اقتدار ملی در برقراری امنیت است که این مهم در سایه دینداری و پایبند بودن به اصول اثر گذار است.

فرهنگ کیشوندی به واسطه خدمات بی بدیل سبز پوشان نیروی انتظامی تحقق پیدا کرده است. جزیره کیش به عنوان مقصد گردشگری کشور، جهت تحقق این مهم همواره حامی نیروی انتظامی بوده و زحمات این نیروی وظیفه شناس، این جزیره را به مکان امن برای گردشگران فراهم کرده است.

همچنین در این مراسم امام جمعه کیش از زحمات سرهنگ جهانبخش تقدیر نمودند و خاطر نشان کردند: از شاخصه های ارزشمند سرهنگ جهانبخش سلامت فکر، عقیده، مادی و رفتار بود که از آزمون های دشوار توانستند سربلند بیرون آیند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در ارتباط با اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت همزاد با نیروی انتظامی است اضافه کرد: نیروی انتظامی با بهره گیری از اطلاعات، تجهیزات بومی و تولید داخل و بکارگیری فناوری های نوین گامی این در عرصه برداشته و با دیدگاه تقدم پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی، سعی دارد تا نظم و امنیت عمومی برای جامعه اسلامی حاکم شود.

وی سه محور شرع، عقلانیت و قانون مداری را از رویکرد نیروی انتظامی دانستند که ضامن اقتدار این نهاد خواهد بود. این نگرش می بایست بر مدار قانون اهداف این سازمان برای امنیت پایدار و حفظ و ثبات اجتماعی محقق شود.

امام جمعه اهل سنت کیش افزود مردم جزیره کیش قدردان کسانی هستند که به آنها خدمت می کنند. سرهنگ جهانبخش تور دبی همواره همیار، همسنگر و سکان دار تحقق امنیت در جزیره بوده و سرهنگ جمالی نیز در ایجاد نظم و امنیت به صورت شایسته از این پس خواهد بود.

شیخ یعقوب شمس خاطر نشان کرد: همه مومنان و نمازگزاران به نظم در کارها و تقوای الهی سفارش می‌شوند و این نظم به طبع آن موجبات امنیت را فراهم می کند و این امنیت در جزیره کیش حاصل خدمات شبانه روزی این نیروی انتظامی متعهد است.

فرمانده اسبق انتظامی و پایگاه دریابانی کیش از مجموعه کارکنان این نیرو قدردانی کرده و برهمیاری و مشارکت مردم با نیروی انتظامی تاکید نمودند. مردم نیز با عمل به وظایف خود و رعایت قانون در استقرار نظم پایدار نقش آفرینی خواهند کرد.

سرهنگ رحیم جهانبخش ایجاد نظم و امنیت پایدار در جزیره حاصل مدیریت کار آمد، تلاش شبانه روزی نیروهای اننظامی و مشارکت نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی است. کاهش میزان جرم، مقابله با ناهنجارهای اجتماعی، دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و برخورد با معتادان، تلاش در ساماندهی اتباع غیر مجاز، نبود ترافیک و چراغ قرمز و رانندگی آرام باعث شده تا جزیره کیش به عنوان بهشت خانواده ها مطرح گردد.

سرهنگ علی اصغر جمالی از زحمات 29 ماه خدمت فرمانده سابق نیروی انتظامی کیش تقدیر کرد و بیان داشت: شاخصه های امنیتی با همکاری و مشارکت مردم با برنامه ریزی دقیق و هدفمند محقق خواهد شد که با تلاش مضاعف و مدیریت جهادی و تفکر بسیجی در تحقق خدمت صادقانه به این مهم دست خواهیم یافت.

در آخر لوحی ضمن تقدیر از تلاش های سرهنگ رحیم جهانبخش اهدا گردید، حکم انتصاب سرهنگ علی اصغر جمالی فشی به عنوان فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی در جزیره کیش توسط سردار اشتری فرمانده ناجا به وی اعطا شد.

گروه تورهای کیش با دارا بودن کادری مجرب به عنوان مجری تخصصی تور کیش معرفی شده است تا گردشگران بتوانند با قیمتی مناسب و ارزان به جزیره کیش سفر نمایند. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید در رابطه با تور مد نظرتان اطلاعاتی کسب کنید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بالاترین شاخصه های امنیتی کشور در جزیره کیش,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()