نوشته شده توسط : پناهی نیا

آثار باستانی تازه پیدا شده در محوطه تاریخی تخت جمشید

آثار باستانی تازه پیدا شده در محوطه تاریخی تخت جمشید

در سال ۱۳۱۴ خورشیدی در جنوب خاوری ایوان تخت جمشید شیراز که در بخش خاوری حرم سرای خشایارشا قرار گرفته است، از سوی آقای دکتر اریک اشمیت نماینده دانشگاه شیکاگو، کاوش و خاک برداری انجام شد و بر اساس  کوشش های آن کاوشگر ارجمند، ساختمان هایی بسیار که کف آنها برابر با کف حرم سرا است با دیوارهای خشتی و پای ستون های سنگی هموار و کنده کاری شده بسیار زیبا و برجسته پیدا شده و به نام ساختمان های گنجینه نام گذاری شده است. از آن جمله حیاطی است که در پیرامون آن تالارهایی بسیار و بزرگ و کوچک و راهروهایی دیده می شود که در همه آنها نشانه هایی رزرو تور شیراز از آتش سوزی های مکرر پدیدار است.

آثار باستانی تازه پیدا شده در محوطه تاریخی تخت جمشید

حیاط نو پیدایش

این حیاط در میان ساختمان ها قرار گرفته و مانند چهار گوشه ای است که درازی هر پهلوی آن 75 / 22 متر است. در چهار سوی این حیاط چهار ایوان ساخته شده که هر یک دارای ۴ ستون بوده و پاسنگ های آنها هنوز برجاست. تنه و سر ستون های آنها از چوب بوده که در هنگام آتش سوزی اسکندر گجسته، همگی سوخته است. کف ایوانها از گونه ای شفته برساخته (معمول) دوره و روزگار هخامنشی پوشیده و روی آن را با رنگ سرخ طبیعی اندود کرده اند.

در دو ایوان خاوری و جنوب حياط مزبور و انجمن کنده کاری برجسته با شکوهی به درازای 29 / 6 متر و بلندی 7 / 2 متر، به دیوارهای جنوبی و خاوری ایوانها چسبانیده شده است. در هر یک از کنده کاری ها، در میان، داریوش بزرگ هخامنشی روی تخت گوهر نشان نشسته آفر تور شیراز، عصای بلند شاهانه در دست راست و دسته گل مانندی که در روزگار هخامنشیان برساخته بوده در دست چپ دارد.

آثار باستانی تازه پیدا شده در محوطه تاریخی تخت جمشید

در پشت سر داریوش، پسرش خشایارشا که جانشين داریوش بود. پشت تخت شاهانه ایستاده، با دست راست پادشاه را نشان می دهد. در پشت خشایارشا دو تن از بزرگان کشور هخامنشی ایستاده اند، نخستین مرد، سرپرست کیش و آیین آن روزگار و دومی جنگ ابزاردار شخص پادشاه می باشد، همان سو در پایان انجمن سنگ تراشی شده نیز، دو تن از افسران یا نگهبانان پارسی با ابزار جنگی در آنجا هستند برای خرید بلیط شیراز به سایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه کنید. . در جلو تخت داریوش دو دانه عودسوز پایه دار بلند که درب آنها به وسیله زنجیری نازک به عودسوز پیوست می باشد، با پایانه زیبایی کنده کاری شده است.

آثار باستانی تازه پیدا شده در محوطه تاریخی تخت جمشید

پس از آن یک تن از بزرگان کشور که تن پوش مادی در بر دارد و گویا سپه سالاریا گنجینه دار بزرگ می باشد به پیشگاه داریوش بزرگ باز یافته و با فروتنی سرگرم دادن گزارش می باشد. در پایان این سری نگاره ها، باز دو تن از گارد ویژه با تن پوش پارسی و ساز و برگ ایستاده اند.

آثار باستانی تازه پیدا شده در محوطه تاریخی تخت جمشید

اسلحه دار باشی شاه که سومین نگاره پشت سر داریوش است خنجری به کمر دارد که با زیبایی درست کنده کاری شده و روی آویزه آن آراسته به چند گل قشنگ است و دسته آن دارای یک رشته نگاره های لوزی می باشد، نیام (غلاف تازی) خنجر در بالا، دو جانور بالدار که پشت به پشت داده و تنه آنها به شیر و پاهایشان به پنجه شاهین همانندی دارد، آراسته شده است. این دو جانور یک دست خود را روی گلی گذاشته و دست دیگرشان را بلند نموده و سر خود را به سوی یکدیگر برگردانیده اند. در میان نیام خنجر نامبرده، آراستگی هایی بسیار زیبایی به گونه، ۹ بز کوهی که هر کدام با دو دست به پشت دیگری پشت داده، به چشم می خورند و در پایین نیام خنجر نیز یک شیر و سه بز کوهی کنده کاری شده است. از زیبایی نگاره های قشنگ روی نیام خنجر و بخش های دیگر کنده کاری نامبرده بالا می توان بهترها و شاهکارهای هنری روزگارهخامنشیان به ویژه داریوش بزرگ پی برد.

آثار باستانی تازه پیدا شده در محوطه تاریخی تخت جمشید

یکی از کنده کاری های نگاره دار نامبرده که راست تر و درست تر است برای نشان دادن شاهکارهای هنری و نشان های پر شکوه و با فر دوران هخامنشیان، به موزه ایران باستان در تهران برده شده و در تالار بزرگ نمایش در اشکوبه یک به دیوار شمالی نزدیک به دیوار خاوری تالار چسبانیده شده است و لنگه دیگرش که نزدیک به همانند آن است، در تخت جمشید در جای خود جا گذاشته شده است. پس از برداشتن بخشی از خاک های زیادی حیاط نو پیدایش، هفت دانه پلمه سنگی بزرگ که در روزگار خشایارشا آماده شده، پیدا شده است. دو تای از آنها دارای سنگ نبشته بابلی و پنج تا خط میخی پارسی است. جستار سه پلمه از خط پارسی مانند جستار پلمه ای است که از حرمسرای خشایارشا پیدا شده و پچواک آن در بالا در جای خود نوشته شده. سنگ نبشته دو پلمه دیگر از خط پارسی که به یک جستار و چنین است. این پلمه ها نمونه ای است از نوشته هایی که در روزگار خشایارشا در گوشه کاخها زیر دیوار می گذاشته اند.

آثار باستانی تازه پیدا شده در محوطه تاریخی تخت جمشید

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: آثار باستانی تازه پیدا شده در محوطه تاریخی تخت جمشید,آفر تور شیراز,قیمت تور شیراز,بهترین تورهای شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

کیش جایگزینی مناسب در خط پروازی قطر به امارات

 

کیش جایگزینی مناسب در خط پروازی قطر به امارات

مشاور نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خبر از اجرای پروژه‌های مشترک و حضور قطری‌ها به جزیره کیش توسط شرکت کیش دوحه گیت هتل سورینت مریم کیش داد.

این ‌روزها بابک حق‌شناس مشاور نماینده غرب هرمزگان در مجلس پیگیر حضور و سرمایه‌گذاری قطری‌ها در جزیره کیش است، وی در این رابطه گفت: در سال گذشته ارتباطاتی بین سرمایه‌گذاران قطری‌ و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برقرار شد و امروز این امر با حمایت‌های دکتر انصاری لاری مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش جهت سرمایه‌گذاری قطری‌ها و بررسی وضعیت و زیرساخت‌های صنعت گردشگری و تفریحی در جزیره کیش امکان پذیر است.

وی در ادامه افزود: تصمیم بر این است برای این امور شرکتی ایرانی قطری مشترک ثبت گردد. شرکت کیش دوحه گیت با سهامداری مشترک ایرانی‌ها و قطری‌ها در حال تأسیس است و شماره ثبت آن نیز اخذ گردیده است و مراحل اداری خود را طی می کند. این شرکت توسط سفارت ایران برای سرمایه گذاری قطری‌ها در دوحه تایید شده است و آنها ارتباطات نزدیکی با مقامات قطری دارند.

در ادامه وی خبر از برگزاری جلسه مشترک با مدیرعامل و برخی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در تاریخ 19 شهریور خبر داد و فرمود: در این جلسه پروژه‌ای گردشگری سیاحتی ارائه شده است که با مشاوران خبره و قطری‌ها مورد مطالعه قرار داده‌ایم، این پروژه در واقع یک کار جامع و مناسب با اقلیم کیش است. این پروژه که تا به امروز در کشور اجرا نشده، امیدست با اجرای آن کمکی برای جذب گردشگر در کیش باشد.

وی در ارتباط با جزئیات این پروژه برای تأیید نهایی به سازمان منطقه آزاد کیش واگذار کرد و گفت: فعلاً وارد جزئیات آن نمی شویم در حال رفع کردن هتل مارینا پارک کیش مسائل جزئی هستیم. بعد از تأیید نهایی در رابطه با آن به‌طور کامل صحبت می کنیم.

وی با اشاره بر حمایت‌های خوب سازمان منطقه آزاد کیش، فرمود: همزمان چندین هدف را دنبال خواهیم کرد. فعلا پیگیر بحث توریسم درمانی هستیم و برنامه هایی جهت سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی قطری در کیش داریم.

حق شناس با توجه به مناسبات رفتاری بین دو کشور امارات و قطر و موقعیت قرارگیری کیش در راس جغرافیایی با این دو کشور گفت: قطعا فرصت مناسبی برای جزیره کیش ایجاد خواهد شد تا واسط پروازی در بین دو کشور قطر و امارات باشد و جایگاه عمان را در این زمینه بگیرد، چراکه هزینه پایین‌تری دارد و مسیر آن کوتاه‌تر است.

شرایط جغرافیایی و سیاسی این منطقه به اندازه ای مناسب و ارزشمند است که می توان از آن به خوبی بهره برد. پرواز کیش به عمان برقرار است، با کمک کیش ایر خط پروازی کیش قطر راه اندازی خواهد شد و امروز در حال پیگیری می باشد. یکی از دغدغه‌های اصلی آقای دکتر انصاری لاری راه‌اندازی این خط پروازی است.

قطری‌ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود به امارات می‌رفتند ولی با توجه به مناسبات سیاسی که اخیراً بین قطر و امارات به وجود آمده، الان با پروازهایی بلند هتل پانیذ کیش به کشورهایی نظیر ترکیه، آذربایجان و ایران(تهران و شیراز) می‌روند، با توجه به اینکه قطر با جزیره کیش فاصله ی کوتاهی دارد، اگر برای تعطیلات قطری‌ها فرصتی ایجاد شود، می‌توانیم پذیرای گردشگران قطری در جزیره کیش باشیم.

قطری‌ها علاقه زیادی به مسافرت با ماشین دارند، در ارتباط با این مسئله نیز صحبت‌های اولیه برای برقراری خط کشتیرانی با کشتی‌های رو رو با توانایی حمل خودرو صورت گرفته است.

گروه تورهای کیش با دارا بودن کادری مجرب به عنوان مجری تخصصی تور کیش معرفی شده است تا گردشگران بتوانند با قیمتی مناسب و ارزان به جزیره کیش سفر نمایند. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید در رابطه با تور مد نظرتان اطلاعاتی کسب کنید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: کیش جایگزینی مناسب در خط پروازی قطر به امارات,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,قیمت تور کیش,تور ارزان کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

جزیره کیش در زمستان

کیش به عنوان یکی از جزایر بزرگ و سرسبز ایران به شمار می رود. جاذبه های گردشگری کیش بی نظیر و فوق العاده هتل جام جم کیش است و بیشتر آن ها درطی سال های طولانی به وجود آمده که با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است. در این مقاله سعی داریم تا با دیدنیهای جزیره کیش که در فصل زمستان می توان از آن بازدید کرد آشنا شویم.

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها

یکی از دیدنیهای معروف جزیره کیش پارک دلفین‌ها است. گردشگران زمانی که وارد این مجموعه می شوند ابتدا از باغ پرندگان بازدید خواهند کرد که بالغ بر 50 گونه از پرنده‌های مختلف در آن نگه داری می شود. قطعا تماشای طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنشان پیش می‌آید، تجربه متفاوت و جذابی خواهد بود.

در بخش دیگر از این مجموعه نظاره گر آکواریوم آب‌شور خواهید بود که در آن انواع پستانداران دریایی نظیر شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … دیده می شود. از برنامه ی دیگری که گردشگران قادر به بازدید از آن می باشند نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش از بهترین دیدنیهای جزیره کیش به شمار می رود که در زمینی به مساحت 2 هکتاری و در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش قرار گرفته است. غیر از آهو در این مجموعه گونه های دیگری نظیر شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان و... به چشم می خورد. آهوان این مجموعه برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان این فرصت را خواهند داشت تا علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده نمایند.

 

جزیره کیش در زمستان

 

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی از بهترین جاهای جاذبه های دیدنی جزیره زیبای کیش به شمار می رود که جزء 16 جاذبه دیدنی برتر کیش محسوب می شود. این اسکله در ساحل جزیره واقع شده و دارای عرشه ای چوبی و زیبایی می باشد که شما را به سوی آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان برای پیاده روی و گردش بهترین هتل بزرگ ارم کیش گزینه خواهد بود. برخی از امکاناتی که برای این اسکله تفریحی کیش در نظر گرفته شده می توان به بولینگ مریم کیش، سینما 4 بعدی و کلوپ تفریحات دریایی اشاره کرد که در فاصله ی کوتاهی از اسکله تفریحی واقع شده اند. همچنین کافه، رستوران، مراکز تفریحی و…. بسیاری در اطراف اسکله تفریحی واقع شده است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

 خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش در حدود 200 سال قدمت دارد و جزء بهترین دیدنیهای باستانی کیش به شمار می رود. این اماکن دیدنی در محله سفین قدیم و روبه‌روی بندرگاه صیادی واقع شده است و از معماری کاملا بومی برخوردار است. این خانه در واقع متعلق به یکی از شخصیت‌های معروف و محبوب کیش به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین است که از سال 93 به خانه مردم‌شناسی جهت بازدید گردشگران مبدل گشته است. بازدیدکنندگان و گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا در این خانه تاریخی با سبک کار و زندگی بومیان در دوران‌ گذشته و با ابزار و وسایل قدیمی‌ که از آن‌ها برای ماهیگیری، پخت‌وپز، نگهداری و تهیه خرما و… استفاده می‌شد آشنا شوند. این مجموعه از ساعت 10 تا 13 و از ساعت 16 تا 21 جهت بازدید گردشگران در نظر گرفته شده است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

شهر زیرزمینی کاریز

از دیگر دیدنیهایی که گردشگران تور کیش می توانند از آن بازدید نمایند شهر کاریز کیش است که حدود 2000 سال قدمت دارد و در واقع در تأمین آب شرب مردم جزیره نقش مهمی داشته است. قنات قدیمی کیش 15 متر پایین‌تر از سطح زمین قرار گرفته و امروزه با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است. امکاناتی نظیر موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران برای گردشگران در این شهر زیر زمینی در نظر گرفته شده است. بخش جذاب بازدید از شهر زیرزمینی کاریز وجود سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که متشکل از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان دیدنیهای و تفریحات کیش است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

شهر حریره کیش

شهر حریره از دیگر اماکن دیدنی جزیره کیش است که به سده 5 تا 10 هجری قمری تعلق دارد و در قسمت شمالی جزیره واقع شده است. این شهر باستانی در آثار ملی ایران ثبت شده است. این شهر باستانی دارای سه کیلومتر مربعی وسعت است و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان بوده. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، دیده می شود. امروز از این شهر باستانی، تنها دیواره ها و سقف های به جای مانده از آن قابل دیدن است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

مرکز غواصی کیش

علاقه مندان به دنیای زیر آب می‌توانند در این مرکز دوره غواصی تفریحی بگذرانند و در آب‌های خلیج‌فارس غواصی نمایند. مرکز غواصی ایران از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است و امروزه با فراهم‌کردن امکان غواصی و تفریحات آبی لحظات جذاب و هیجان انگیزی را برای گردشگران و علاقه مندان تور کیش فراهم کرده است. برای انجام غواصی نیازی به بلد بودن شنا و یا غواصی نیست، تنها با گذراندن دوره تئوری 15 دقیقه‌ای می توانید به زیر آب بروید.

 

جزیره کیش در زمستان

 

از دیگر تفریحات جزیره زیبای کیش شامل:

شاتل و بنانا در کیش: اگر مایل به قایق‌سواری آرام و دست‌جمعی هستید بنانا سواری بهترین گزینه خواهد بود. بنانا قایق بادی‌ است شبیه به موز و از ظرفیت 4 تا 6 نفری برخوردار است. ولی اگر عاشق هیجان هستید، شاتل بهترین گزینه است. شاتل نسبت به بنانا دارای ابعاد کوچکتر و سرعت بیشتری است و روی آب می‌تواند جهش کند. ظرفیت شاتل نیز 2 تا 3 نفر می باشد.

جت‌اسکی در کیش: جت‌اسکی از هیجان انگیزترین تفریحات کیش است که دارای ظرفیت 1 تا 2 نفری می باشد.

پاراسل در کیش: چترهای پاراسل برای علاقه مندان به پرواز بسیار مناسب خواهد بود. برای این کار تنها کافیست سوار بر چترها ‌شوید و با قایق به درون آب بروید. چترها با باد از روی قایق بلند می‌شود و دوباره به روی قایق برمی‌گردند. ظرفیت هر پاراسل نیز 1 تا 2 نفر است.

تم‌ پارک آبی اوشن

تم پارک آبی اوشن یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران است که در جزیره زیبای کیش تاسیس شده است. در این مجموعه امکان تجربه و لذت بردن از راید‌های مختلف در سه دسته آرام، تند و هولناک و استخرهای مختلف و جکوزی مهیا گشته است. رستوران و فروشگاه نیز از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می رود.

 

جزیره کیش در زمستان

 

مجموعه پارس سافاری کیش

از دیگر تفریحات جزیره کیش مجموعه ورزشی-تفریحی-توریستی پارس سافاری جزیره کیش است که ده‌ها نوع تفریح برای سنین مختلف در نظر گرفته است. علاقه مندان می توانند در تور سافاری کیش با خودروی لندکروز سرعت و گشت‌وگذاری هیجان‌انگیز را در صحرا تجربه کنند. تور شترسواری این مجموعه نیز برای کسانی علاقه مند به تفریحات آرام هستند بسیار مناسب خواهد بود. موتورسواری و کارتینگ نیز در این مجموعه فراهم شده است. همچنین در این مجموعه بانجی‌شوتینگ و پینت بال نیز برای علاقه مندان به آدرنالین و هیجان در نظر گرفته است. مجموعه پارس سافاری کیش در بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز 3 صنعتی واقع شده است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

دوچرخه سواری در کیش

دوچرخه‌سواری دور جزیره‌ کیش از تفریحاتی است که نباید از دست داد. این مسیر که برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده دارای 75 کیلومتر طول است که به موازات جاده ساحلی کشیده شده است. ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در بخش‌های مختلف جزیره مانند اسکله تفریحی، بازار مرجان، کشتی یونانی و… واقع شده است. علاقه مندان جهت کرایه دوچرخه می توانند با ارائه کارت شناسایی دوچرخه‌ اجاره نمایند. اسکوتر و دوچرخه برقی نیز در این ایستگاه‌ها قابل کرایه هستند.

 

جزیره کیش در زمستان

 

کشتی های تفریحی کیش

از دیگر تفریحات جزیره کیش کشتی‌سواری در آب های خلیج‌فارس است که این کشتی‌ شبانه از ساعت 9 شب تا 1 بامداد میزبان میهمانان خود با شام، موسیقی زنده و جنگ‌های شادی است. گردشگران می توانند از محل زندگی آبزیان در کشتی‌های آکواریومی دیدن نمایند و از نزدیک شاهد زندگی این موجودات دریایی باشند.

گروه تورهای کیش با دارا بودن کادری مجرب به عنوان مجری تخصصی تور کیش معرفی شده است تا گردشگران بتوانند با قیمتی مناسب و ارزان به جزیره کیش سفر نمایند. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید در رابطه با تور مد نظرتان اطلاعاتی کسب کنید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: جزیره کیش در زمستان,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,تور کیش,تور آفری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

در بخش های بالای کوهی که مجموعه تخت جمشید در دامنه آن واقع شده است، گورهایی برای پادشاهان گذشته هخامنشی، در خود کوه ساخته شده است که نام بردار به دخمه می باشند، یکی از این دخمه ها در شمال و دیگری در جنوب کوه و یکی هم در جنوب تخت، در پیش آمدگی همان کوه است که نیمه کاره مانده است. در ادامه با آژانس مسافرتی چهارفصل همراه باشید تا در مورد آرامگاه های درون مجموعه تخت جمشید شهر زیبای شیراز بیشتر بدانیم.

جهت رزرو تور شیراز به سایت رویای جهانگردی چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

نمای گورها از دو بخش روی یکدیگر درست شده و سنگ تراشی روی آنها مانند کنده کاری های یک کوشک هخامنشی می باشد. بخش پایین نما، نگاره ایرانی را می نمایاند که آسمانه آن روی چهار ستون قرار گرفته و دربی در میان ستون ها نمایان است و سنگ دور آن درب که به جای چهار چوب است، دارای نگاره گونه ای گل یاس، همانند به گل های درب پرستش گاه نامبردار به (ارخت ئو = اړخ تئی بون) آتن می باشد و روی بالای تور شیراز ستونها یک ردیف شیر، کنده کاری شده است. بالای آسمانه ایوان، تختی به چشم می خورد که ۲۸ تن از نمایندگان توده ها و تیره های پیرو شاهنشاهی هخامنشی، در دو ردیف افقی، آن را روی دو دست نگاه داشته اند.

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

روی تخت نامبرده، تخت سه پله ای و یک آتش دان پدیدار است و شاه روی سریر ایستاده و کمانی به دست چپ گرفته و دست راست خود را به سوی آتشدان دراز کرده و سرگرم نیایش است. در بالای آتش دان، گروه ماه و جلو شاه در بخش بالا، فروهر که نشان اهورامزدا است، در حال پرواز نمایان است.

در درون آرامگاه ها به ناهمگونی اتاق یا دالانی است که از خود کوه کنده شده، در یکی از آنها تنها یک پستو و در دیگری چند پستوی تودار دارد و گورها را در درون پستوها، روی سنگ سکو مانندی کنده اند.

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

آرامگاه شمال خاوری

گور شمال خاوری مجموعه تخت جمشید تور شیراز تابستان 98، تنها دارای یک اتاق نا آراسته و یک پستوی بزرگ است که در آن دو گور ساخته اند و این دو گور از آن اردشیر دوم هخامنشی می باشد.

آرامگاه جنوب خاوری

این آرامگاه از بناهای روزگار اردشیر سوم و آرامگاه خود او می باشد، برای آن که کشور مصر که در جستار سنگ نبشته زیر، بالای سر شخص مصری نام برده است در پادشاهی اردشیر دوم جزو کشورهای باج گذار ایران نبوده، بلکه در زمان اردشیر سوم در سال ۳۴۴ پیش از میلاد، دوباره جزو کشور ایران پرورده (یعنی) باج گزار آن گردیده، این آرامگاه، دالانی یا اتاقی دارد با سه پستوی تودار که در هر کدام دو گور کنده شده است.

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

آرامگاه (دخمه) جنوبی

آرامگاه سومی که در جنوب تخت جمشید در دماغه کوه قرار گرفته، نیمه کاره مانده و تنها بخش بالای آن که شاه در برابر آتش دان به نماز و نیایش سرگرم است، ساخته و کنده کاری شده است. به درستی این آرامگاه (دخمه) برای داریوش سوم، پسین پادشاه هخامنشی که پیش از پایان یافتن آن از اسکندر شکست خورده و درگذشته است.

نمایندگان توده های باجگزار

از سه آرامگاه نام برده شده، تنها دخمه جنوب خاوری دارای سنگ نبشته ای است به سه زبان که در دو ردیف بالای سر ۲۸ تن نگه دارندگان تخت و دو تنی که در دو سوی تخت ایستاده اند، از چپ به راست کنده شده تور شیراز تیر 98 به قرار زیر است:

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

در ردیف بالا به این پارسی است - این مادی است . این خوزستانی است . این پارتی است . این هراتی است . این باختری است . این سغدی است . این خوارزمی است - این زرنگی (سیستانی) است . این رخجی است . این ث گوشی است . این گنداری است ۔ این هندی است . این سکایی هوم ورکاست.

بالای سر ردیف پایین، این سکایی تیز خود است . این بابلی است . این آشوری است . این عرب است . این مصری است - این ارمنی است - این کاپادوکی است . این سیردی (لیدی) است - این یونانی است . این سکایی آن سوی دریاست - این مقدونی است - این یونانی سپردار است . این پوتی است . این حبشه ای است.

بالای سر، نفر پهلوی چپ تخت، این مچیایی است. بالای سر نگاره پهلوی تخت، این گرکی است.

باید دانست که این مردمان، نمایندگان توده ها و تیره های کشورهایی هستند که در روزگار اردشیر سوم، پیرو و باجگزار ایران زندگی می کردند.

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

آرامگاه های سوم و چهارم

این آرامگاه ها که در مجموعه تخت جمشید قرار دارند، ساختمان های آنها همانند دخمه های دیگر است و ا آن اردشیر یکم و داریوش دوم می باشد. پس از این رو و بنا به باور شماری از تاریخ نگاران پیشین و کنونی، چهار تن از پادشاهان نخست دودمان هخامنشی از خاندان ویشتاسب، در نقش رستم و اردشیر دوم و سوم در آرامگاه های تخت جمشید به خاک سپرده شده بوده اند.

دیستک (ساختمان) آرامگاه ها

چنان که گفته شد چهار آرامگاه در نقش رستم ساخته شده است، در پیدا، این گورها (دخمه ها) به سه بخش افقی روی یکدیگر بخش می شود و همگی به یک گونه و همانند صلیب یونانی می باشد و بلندی هر کدام 5 / 24 متر است.

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

بخش نخست آرامگاه ها که نزدیک به زمین قرار گرفته، هموار و تهی از هر گونه سنگ تراشی است و راست گوشه مانند است. بخش دوم آن به گونه ایوانی است که دارای چهار ستون است و سر ستون های آن ها همانند سر گاو است که به دیوار چسبیده اند. دربی هم که گیلویی مصری دارد. در میان ایران دیده می شود که از آن ها به درون آرامگاه ها و گورها وارد می شوند.

در بخش سوم که بخشی بالاتر از دیگر آرامگاه هاست، مانند کنده کاری های بخش دوم آرامگاه های تخت جمشید، شاه بر روی تختی که سه پله دارد و بر روی تختی دیگر قرار گرفته به گونه نماز و نیایش ایستاده و به کمانی که در دست چپ دارد تکیه داده است و دست راست را به سوی آتش دان که در جلو است دراز نموده و در بالا گرده خورشیدی و فروهر که در حال پرواز است، دیده می شوند. تخت مزبور را ۲۸ تن از نمایندگان کشورهای پیرو ایران در دو ردیف نگه داشته اند.

آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: آشنایی با آرامگاه های مجموعه تخت جمشید,آفر تور شیراز,قیمت تور شیراز,بهترین تورهای شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

از تنها لامبورگینی اوراکان موجود در ایران چه خبر؟

 

از تنها لامبورگینی اوراکان موجود در ایران چه خبر؟

بدون شک لامبورگینی اوراکان یکی از خاص ترین خودروهای ایران است که تنها یک مدل از آن در خاک ایران هتل سورینت مریم کیش دیده می شود. برای افرادی که عاشق ماشین هستند، تمایل دارند از تنها لامبورگینی اوراکان موجود در ایران باخبر باشند.

لامبورگینی اوراکان فراز و نشیب های فراوانی داشته در این مطلب سعی داریم اطلاعات دقیقی از این خودرو در اختیارتان قرار دهیم.

ورود گاو وحشی ایتالیایی به جزیره کیش

اولین لامبورگینی اوراکان در سال 1395 وارد خاک ایران شد و به صورت دائمی با پلاک منطقه آزاد کیش در خاک ایران ماندگار ماند.

به دلیل ممنوعیت های فراوان ورود خودروهای لوکس و قدرتمند، مدل های مشابه این خودرو پس از سال 95 اجازه ورود به کشور حتی به صورت گذرموقت هم نداشتند.

پس از ورود لامبورگینی اوراکان به جزیره کیش در یکی از اتوگالری های جزیره نگهداری می شد و علاقه مندان و گردشگران این فرصت را داشتند تا لامبورگینی اوراکان نارنجی رنگ را از این اتوگالری کرایه نمایند.

برای اجاره لامبورگینی اوراکان چقدر باید هزینه کرد؟

با توجه به ارزش واقعی خودرو، با توجه به قیمت روز ارز قیمت گذاری جهت کرایه این خودرو در نظر گرفته می شد هتل مارینا پارک کیش که از روزی 12 میلیون تومان تا روزی 20 میلیون تومان متغییر بود. بر طبق اطلاعات به دست آمده از مالک این خودرو، جهت کرایه این اتومبیل می بایست مبلغ 150 میلیون تومان به حساب موسسه جهت ضمانت واریز شود و یا در صورت سپردن چک مبلغ آن باید معادل قیمت خود اتومبیل یعنی معادل یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان در سال 96 باشد.

باک پر خرج اوراکان

بنزینی که برای خودرو بکار می رود نه بنزین معمولی است و نه بنزین سوپر. بنزین مورد استفاده این خودرو باید استانداردهای لازم و مشابه بنزین موتورهای جت هواپیما را داشته باشد که هزینه بنزین این خودرو در جزیره کیش با قیمت قدیم حدود لیتری 45 هزار تومان می باشد. ظرفیت باک این خودرو نیز حدود 80 لیتر است که به طور تقریبی هزینه هر بار پر کردن باک آن حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود.

تصادف به دلیل عدم توانایی در کنترل

لامبورگینی اوراکان تصادفی را پشت سر گذاشته که به دلیل عدم تسلط شخص کرایه کننده و سرعت بالا بوده که در خیابان کمربندی کیش به وقوع پیوسته است. در پی این تصادف سه عدد از رینگ های خودرو در اثر برخورد با جدول کنار خیابان شکسته شد. در نهایت این خودرو حدود یک ماه در یکی از نزدیک ترین تعمیرگاه های رسمی کمپانی لامبورگینی واقع در دبی ماند. بعد از تعمیر لامبورگینی اوراکان شاهد حضور این گاو وحشی در خیابان های جزیره زیبای کیش بودیم.

تغییر چهره لامبورگینی اوراکان

پس از تعمیرات خودرو روکش مات بدنه از روی آن برداشته شد و با قرار دادن اسپویلر فیبر کربنی بزرگی در عقب آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

پس از تصادفی که لامبورگینی اوراکان پشت سر گذاشت دیگر علاقه مندان و عاشقان این خودرو از کرایه آن باز ماندند. در حال حاضر علاقه مندان می توانند تنها از پشت شیشه های یکی از اتوگالری های خوش نام جزیره کیش این خودروی خاص را تماشا نمایند.

بدنه این خودرو به تازگی توسط یک تیم حرفه ای کاور شده و با رنگ نارنجی کروم (براق آینه ای) جذابیت خاصی پیدا کرده است. هتل پانیذ کیش همچنین با کشیدن دو خط مشکی در وسط بدنه این خودرو از روی کاپوت تا عقب آن ظاهر بسیار زیبایی به خود گرفته است.

گران، سریع و قابل احترام

این خودرو به هیچ عنوان برای فروش قرار داده نشد ولی قیمت آن در بازار جهانی حدود 210 هزار دلار است که با نرخ ارز 16 هزار تومانی مبلغ این خودرو به 3 میلیارد و 360 میلیون تومان می رسد.

لامبورگینی اوراکان دارای پیشرانه 5.2 لیتری V ۱۰ است و تنفس طبیعی دارد و قدرتی معادل 610 اسب بخار و گشتاور فوق العاده 560 نیوتون متر را تولید می کند.

نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو پس از عبور از سیستم انتقال قدرت 7 سرعته دوکلاچه LDF به هر چهار چرخ منتقل می شود.

این قدرت جهت رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در این خودرو تنها در 3.4 ثانیه محقق می شود و شتاب صفر تا 200 این سوپر اسپرت ایتالیایی برابر با 10.1 ثانیه می باشد. بنا به گزارش صورت گرفته حداکثر سرعت این خودرو حدود 340 کیلومتر بر ساعت است.

سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net در اختیار گردشگران و مسافران داده می شود تا به سهولت بتوانند نسبت به رزرو آنلاین تور خود اقدام نمایند.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: از تنها لامبورگینی اوراکان موجود در ایران چه خبر؟,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,تور کیش,تور آفری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

بناهای باستانی کیش

 

بناهای باستانی کیش

بناهای قدیمی بیانگر قدمت ایران هستند. بر طبق کاوش هایی که در سازه‌های باستانی انجام شده می توان پی تور کیش از شیراز به قدمت تمدن ایران برد. سرزمین شناور در آب های نیلگون شاخاب پارس و سرزمینی جدا مانده از فلات ایران، از این عرصه مستثنی نیست و روزگار پرفرازونشیبی را گذرانده است.

پس از زلزله ای که در سال 356 هجری در سیراف اتفاق افتاد تجارت در جزیره کیش جانی دوباره گرفت و جزیره کیش به عنوان مرکز عمده صید مروارید در سرزمین های میان رودان تبدیل شد و با هندوستان در رقابت بود. تاثیر اوج شکوفایی سرزمین پارسی هخامنشی نیز از نظر تجاری در این جزیره بسیار مشهود بود و از مهم‌ترین مراکز تجاری و بازرگانی خلیج همیشه فارس به شمار می رفت. آثاری به جا مانده در تپه های شمالی جزیره که امروزه با نام حریره شناخته می شوند نشان از شهر بزرگ و آبادی آن است. در اسناد تاریخی و متون به جا مانده نیز به رونق جزیره کیش بسیار اشاره شده است. سعدی شیرازی در کتاب گلستان، ابن­ بطوطه و یاقوت حموی، از هیبت و عظمت و اهمیت این سرزمین مرجانی سخنان بسیار زیبایی گفته اند.

شهر باستانی حریره

در بخش شمالی جزیره کیش به بنایی کهن برمی خوریم که از تمدن هشتصد ساله ای برخوردار است. انتخاب این منطقه توسط پیشینیان برای اقامت و یا تجارت، بسیار هوشمندانه بوده زیرا از شمال، در فاصله ای کوتاهی از بندرگاه سرزمین مادری‌ و ساحل صخره­ای شمال با ارتفاعی 10 ‌متری از سطح دریا، محافظی بسیار خوبی را برای حیات شهر ایجاد کرده است. شهر باستانی حریره را می توان به سه بخش مجزا تقسیم کرد که عمارت اعیانی ملکه حریره و بخش مسکونی و مجموعه حمام ها من جمله آنند. یکی از شگفتی های معماری باستانی در امتداد این شهر باستانی و در اعماق زمین پنهان شده است.

 شهر زیرزمینی کاریز کیش

کاریز کیش از بناهای قدیمی جزیره کیش است که آب شرب و تصفیه‌شده ساکنین جزیره را تامین کرده است. اما ویژگی تور کیش هتل شایگان که این اثر باستانی را متمایز کرده است، احداث آن در اعماق 45 متری از سطح زمین است. کاریز کیش دارای قدمتی بیش از دو هزار سال می باشد که متشکل از طول 15 متر در عمق 45 متری زمین است و با شیبی ملایم آب را سوی خانه های مسکونی و مراکز تجاری و صنعتی هدایت می کند. با توجه به سیستم آبرسانی این شبکه می توان دریافت که به آب روان و آب کر دسترسی داشته است. چند پایابی که جهت برداشت آب از آن استفاده میشده تنها یک مورد از آن امروزه قابل مشاهده است. این آب علاوه بر مصرف بومیان، جهت فروش یا معاوضه با کالاهای دیگر، با کشتی به کشورهای حاشی خلیج فارس کاربرد داشته است.

کشتی یونانی

در سال 1345 کشتی یونانی در کرانه های غربی جزیر کیش بی حرکت ماند. کشتی‌ای که با نام کورش پارسی دریاها را می نورد. آخرین مالک این کشتی فرانگولیس و کلیافس است و متعلق به یک شرکت یونانی بوده است. هشتاد روز پس از به‌ گل‌ نشستن این کشتی، تلاش یدک‌کش هلندی، اورینوکو و دیگران بی نتیجه ماند، سرانجام خدمه و سرنشینان آن مجبور به ترک کشتی شدند و هرگز دلیل به‌ گل ‌نشستن کشتی مشخص نشد. ولی برخی دلیل این حادثه را هوای مه آلود می دانند که ناخدای کشتی موفق به هدایت آن نشد. امروزه بسیاری از گردشگران تور کیش تمایل دارند در سفر خود از کشتی یونانی تور کیش هتل داریوش بازدید کنند چراکه تماشای غروب آفتاب در کنار این کشتی بسیار دیدنی و جالب است.

با همکاری های مشترک سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رویدادهای بسیار خوبی در جزیره افتاده و طرح بازسازی و مرمت بناهای ارزشمند باستانی تصویب شده و در دستور کار قرار گرفته است. کاخ الیت کیش که تبدیل به زباله دان شده، در واقع محل اقامت پهلوی دوم بوده که در سال 1387 به ثبت ملی رسیده است. همچنین مسجد امیر کیش و مسجد ماشه یا همان مسجد جامع کیش از بناهای ارزشمند اسلامی هستند که از معماری ظریف دوره قاجار برخوردار می باشند که مورد تجهیز و نوسازی و مرمت قرار گرفته اند.

سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net در اختیار گردشگران و مسافران داده می شود تا به سهولت بتوانند نسبت به رزرو آنلاین تور خود اقدام نمایند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بناهای باستانی کیش,,دیدنیهای کیش,جاذبه های گردشگری کیش,مراکز دیدنی کیش,اماکن باستانی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مروری بر برنامه ها و افتتاحیه های روز کیش

 

مروری بر برنامه ها و افتتاحیه های روز کیش

جزیره مرجانی کیش روز خود را جشن گرفت تا 20 آبان در تاریخ این جزیره به عنوان روز طلایی ثبت گردد. در این روز بیش از 20 برنامه، فرهنگی، هنری و عمرانی اجرا شد که با استقبال پر شور مردم تورهای رایگان کیش همراه بود.

در روز 20 آبان برنامه هایی که برای این روز در نظر گرفته شده بود با ادای احترام به مقام والای شهدی گمنام در مسجد امام حسن (ع ) آغاز گردید.

نواختن زنگ کیش، افتتاح خانه مطبوعات، پخش کلیپ ها و نمایش فیلم قصه های کیش، اجتماع بزرگ دانش آموزی، امضای تفاهمنامه با بانک صنعت و معدن، برگزاری مسابقات شنای آبهای آزاد، آغازجشنواره تئاتر کوتاه ، افتتاح کشتی گردشگری امپراطور، افتتاح جشنواره غذا و صنایع دستی، مراسم ویژه در خانه بومیان، بهره برداری از فازسوم کاریز کیش، اجرای برنامه های ویدئو مپینگ و پخش موسیقی ساحلی و آغاز عملیات اجرایی شهربازی کیش از بخش های مهم برنامه های ویژه 20 آبان و گرامیداشت روز کیش بود.

در مدرسه پروین اعتصامی نیز شور و هیجان این روز به چشم می خورد و زنگ گرامیداشت روز کیش نواخته شد تا همه دانش آموزان شنونده صدای این رویداد فرهنگی باشند.

در این مراسم دکتر انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه جزیره و جمعی از مسئولان محلی، حضور داشتند.

صندوق مشترک سرمایه گذاری کیش و بانک صنعت و معدن با امضای تفاهم نامه ای جهت تامین منابع مالی برای تکمیل طرح های تور کیش از مشهد نیمه تمام این جزیره را فراهم کردند.

از مهمترین اهداف ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترک کیش تامین منابع مالی بیش از 153 طرح عمرانی، گردشگری و تجاری نیمه تمام در جزیره کیش و تبدیل آن به یک وضعیت مطلوب است که دکتر انصاری لاری مدیرعامل منطقه آزاد کیش در مراسم امضای این تفاهم نامه بر این موضوع تاکید داشتند.

طی مراسمی با حضور دست اندرکاران امور اطلاع رسانی و معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش خانه مطبوعات جزیره مرجانی کیش افتتاح و فعالیت خود آغاز نمود.

امامان جمعه شیعه و اهل سنت و جمعی از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش بیان داشت: خانه مطبوعات کیش از مدت‌ها پیش اقداماتی جهت عضوگیری را آغاز کرده است و تشکیل هیئت موسسان این خانه، در دستور کار قرار گرفته است.

سعید پورعلی حمایت خود را از تشکیل و فعالیت این نهاد مطبوعاتی اعلام کرد و در ادامه با تاکید بر هم افزایی، ارتقای سطح کمی و کیفی اطلاع رسانی، پیگیری امور صنفی، پژوهشی، آموزشی و .... را  از اهداف خانه مطبوعات کیش دانست.

ساختمان جدید شورای شهر نیز همزمان با 20 آبان و گرامیداشت روز کیش، با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت کیش، فرمانده نیروی انتظامی کیش، شهردار بندرلنگه، اعضای شورای شهر بندرلنگه، اعضای شورای شهر کیش و جمعی از مسئولان محلی کیش گشایش یافت.

از دیگر رویدادهایی که در این روز شاهد آن بودیم رونمایی از شناور تفریحی و گردشگری امپراطور بود که با حضور مسؤلان تور کیش از شیراز و مقامات محلی منطقه آزاد کیش افتتاح شد و در آب های نیلگون خلیج فارس در منطقه جزیره کیش به حرکت درآمد.

این شناور دارای ظرفیت 220 سرنشین می باشد که به عنوان پنجمین کشتی تفریحی و گردشگری جزیره کیش می توان معرفی کرد.

آغاز جشنواره تئاتر کوتاه کافه - ساحل در کیش از برنامه های جذاب این روز بود که با استقبال پرشور مردم و گردشگران تور کیش روبرو شد. در این جشنواره هنرمندان آثار نمایشی خود را در دو بخش کافه و ساحل در معرض نمایش قرار دادند و لحظاتی مفرحی را برای گردشگران و مردم به وجود آوردند.

فاز سوم شهر زیرزمینی کاریز نیز با حضور دکتر انصاری لاری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد و ائمه جمعه کیش افتتاح شد، این قنات که دارای قدمتی بیش از 2500 سال است از وسعت 15 هزار متر مربعی برخوردار می باشد و به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی جزیره کیش به حساب می آید. این قنات باستانی در دل مرجان ها و در عمق 16 متری زمین قرار گرفته است.

گروه تورهای کیش جهت انتخاب تور کیش متناسب با بودجه و سلیقه تان راهنمایتان خواهند بود. با مراجعه به وب سایت تور کیش به نشانی https://تورکيش.net شانس این را خواهید داشت تا پکیج های تورهای مختلف کیش را مقایسه کنید و تور مدنظرتان را رزرو نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: مروری بر برنامه ها و افتتاحیه های روز کیش,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,تور کیش,تور ارزان کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

معرفی نقش رجب فارس

معرفی نقش رجب فارس

پس از گذشتن از تخت جمشید در کهن شهر شیراز به سوی شمال خاوری رو به جاده اصفهان و پیمودن سه کیلومتر راه در سوی راست جاده، تنگنایی در کوه رحمت که تخت جمشید در دامنه آن قرار دارد، به چشم می خورد. این جا را نقش رجب می گویند. در نقش رجب سه انجمن بر سینه کوه کنده کاری شده است. اگر کسی رو به جنوب بایستد، یک انجمن در سوی چپ می بیند که ۳ متر بلندی و 5/ 4 متر پهنا دارد.

برای خرید بلیط شیراز به سایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه کنید. 

در این انجمن (مجلس تازی) پادشاهی بر اسب سوار است و چند تن از گماشتگان و نوکران بلند پایه در پشت او ایستاده اند. شخص سوار، شاپور یکم پسر اردشیر پاپکان پادشاه سرفراز کشور ساسانی است و نبشته هایی چند در سینه اسب او و متن انجمن کنده کاری شده به نبشته پهلوی نگارده شده که پچواک آن چنین است:

معرفی نقش رجب فارس

اورمزدپرست، خداوندگار، شاپور، شاهنشاه ایران و انیران ، فرمانروا از سوی خدا پسر اورمزدپرست، خداوندگار، اردشیر، شاهنشاه ایران، فرمانروا از سوی خدا، پسر خداوندگار، بابک شاه. انجمن رو به رو، دارای همان پهلوهاست. در آن، پیکر دو پادشاه در حال پیاده نمایان و در جلوی آنها دو بچه ایستاده اند. آن دو پادشاه با هم چنبره (حلقه تازی) ای را در دست دارند که گویا نشانه بستن پیمان با یکدیگر هستند. بر روی این کنده کاری، سنگ نبشته ای کنده شده بود که از بین رفته است و بخش پایان آن به جای مانده و چنین پرورده (معنی) می دهد:

معرفی نقش رجب فارس

کیش و آیین زرتشت از بین رفته بود، من که شاهنشاه هستم، آن آیین را دوباره زنده کرده و برپاداشتم. از پرورده این جستار چنین دانسته می شود که سنگ نبشته مزبور به فرمان اردشیر پاپکان که زنده کننده آیین و کیش زرتشت بوده، نوشته شده و پیکر بالای سنگ نوشته، چهره خود اردشیر است. سنگ تراشی دست راست دارای دو متر بلندی و 5/3 متر پهناست. در این انجمن دو سوار روبه روی یک دیگر ایستاده تور شیراز که یکی از آن ها تاجی بر سر دارد و هردوی آن ها نیز چنبره ای را با هم گرفته اند. نزدیک پرستشگاه نیز سنگ نبشته ای که همانند آن روی جرز درگاه کاخ از سنگ سپید کنده شده و از پیش پدیدار بوده است، ولی اکنون از بین رفته است.

معرفی نقش رجب فارس

نگاره شاپور یکم ساسانی

در بخش پایین کوه نقش رستم، نزدیک به زمین. سنگ تراشی هایی بسیار از روزگار پادشاهان ساسانی به چشم می خورد. در نزدیکی زمین بین آرامگاه داریوش یکم و اردشیر یکم هخامنشی، انجمن سنگ تراشی شده به بلندی ۵ متر و درازای ۱۱ متر نمایان است. در این انجمن، مشخص بر اسب سوار و یک تن در پیش اسب او، زانو زده، درخواست بخشش می نماید. و یک تن دیگر از بزرگان در پهلوی او ایستاده است. در پشت سوار هم دو تن دیده می شوند. آن که سوار بر اسب است، شاپور یکم، دومین پادشاه توانا و کشورگشای دودمان ساسانی، پسر اردشیر پاپکان است که بین سال های ۲۴۲ تا ۲۷۱ میلادی در سراسر جهان آن روزگار، فرمانروایی داشته است. آن که زانو زده و درخواست بخشش می نماید، والرین امپراتور روم می باشد که در سال ۲۶۰ میلادی، شاپور یکم بر او چيره شد و پادشاهی را از وی گرفت. (شرح این جنگ در سنگ نبشته هایی بسیار و جاهایی بسیار به زبان پهلوی ساسانی و هم چنین به خط یونانی در دیوار جنوبی ساختمان نامبردار به کعبه زرتشت که در برابر آرامگاه های نقش رستماست، نوشته شده است) دیگری که ایستاده و دست شاه به سوی او دراز است، سیر یا دیس نام می باشد که شاپور یکم او را نوازش نموده و به جای والرین امپراتور روم تور شیراز تابستان 98 نشانده و تاج و تخت روم را به وی بخشیده است.

معرفی نقش رجب فارس

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: معرفی نقش رجب فارس,قیمت تور شیراز,آفر تور شیراز,تور لحظه آخری شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

تماشای زیبایی‌های خلقت در باغ پرندگان کیش

 

تماشای زیبایی‌های خلقت در باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان جزیره کیش فعالیت خود را از 1380 آغاز کرده است و دارای 57 گونه از پرندگان تورهای لحظه آخری کیش می باشد.

قطعا بازدید از باغ پرندگان یکی از بایدهای سفر کیش است. این باغ در زمینی به مساحت 3 هکتاری واقع شده است.

مسئولان باغ پرندگان کیش سعی داشتند تا حس قدم زدن در دل طبیعت بکر را با پرواز انواع پرنده‌ها، را برای گردشگران و بازدیدکنندگان به وجود آورند. زیرا در حدود دو هکتار از این باغ، برای آنکه پرندگان بی‌خطر آزادانه در سرتاسر قلمرو خود پرواز کنند در نظر گرفته شده است. در این منطقه خبری از حس مایوسانه قفس نیست.

گردشگران امکان تماشای بسیاری از حیوانات و پرنده‌ها به صورت آزادانه ندارند، بنابراین در یک هکتار ابتدایی باغ، قفس‌هایی لحاظ شده که در جاده‌های سرسبز و زیبای قرار گرفته است. یکی از ویژگیهای این باغ وجود تابلویی است که اطلاعات مربوط به هر دسته در ابتدای قلمرو آن‌ها نوشته شده و دربردارنده اطلاعات مفیدی از نام گونه، زیستگاه، نژاد، نوع تغذیه و سایر اطلاعات مفید و جذاب در مورد این پرندگان است.

گرشگران و بازدیدکنندگان تور کیش این فرصت را خواهند داشت تا از تماشای رنگ‌های بی‌نظیر خداوندی بر پرهای این پرندگان لذت ببرند و یا به نظاره گر قدم زدن‌ و حرکات فخر‌فروشانه طاووس‌های رنگارنگ باشند. کاکادوآلباهایی با تاج شاهانه خود، پرهای رنگارنگ خارق‌العاده انواع طوطی‌های ماکائو، ترکیب رنگ های بی نظیر در منقارهای بزرگ طوطی توکان، همه همه تنها از بخشی تورهای لحظه آخری کیش از جذابیت های این باغ زیبا به شمار می رود.

طوطی‌ها، مرغ‌ها، پنگوئن‌ها، قرقاول و.... از دیگر پرندگانی هستند که در این باغ وجود دارند. برکه زیبایی در وسط این باغ به چشم می خورد که در واقع محل زندگی فلامینگوها، لک لک‌ها، قوها و پلیکان‌ها می باشد.

تا به اینجا به وصف زیبایی و جلوه های ویژه این باغ زیبا پرداختیم، چطور است کمی ترس و هیجان را تجربه کنید و به سراغ برکه‌ها یعنی محل زندگی تمساح‌ها بروید.

گاندو، آهو و میمون‌های بازیگوش در این باغ نگه داری می شوند که دیدن آن ها نیز خارج از لطف نیست.

بیشتر هتل‌های کیش از کانترهای مخصوص برای خرید بلیط جاذبه‌های کیش برخوردار هستند و گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا از داخل هتل به سادگی بلیط خود را تهیه نمایند و حتی از تخفیف های ویژه نیز برخودار شوند.

لازم به ذکر است باغ پرندگان کیش همه روزه از ساعت 18 تا 20 باز می باشد و گردشگران تورهای رایگان کیش این فرصت را خواهند داشت تا در زمان های ذکر شده از این باغ زیبا دیدن نمایند.

گروه تورهای کیش به عنوان مجری برتر ارائه دهنده تورهای کیش آماده ارائه خدمات خود می باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص پکیج های تور کیش و هتل های کیش و... می توانید به سایت تور کیش به نشانی https://تورکيش.net مراجعه نمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: تماشای زیبایی‌های خلقت در باغ پرندگان کیش,دیدنیهای کیش,جاذبه های گردشگری کیش,مراکز دیدنی کیش,اماکن گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

معرفی پلکان جنوبی کاخ تچرا تخت جمشید

معرفی پلکان جنوبی کاخ تچرا تخت جمشید

برای بالا رفتن و فرود آمدن از سوی جنوب تچرا، در دو گوشه جنوب خاوری و جنوب باختری ایوان جنوبی نامبرده نیز دو پلکان ساخته شده است که شماره هر کدام 20 پله با درازای 73/1 سانتی متر و بلندی 11 سانتی متر می باشد.

در دیوار پیش بست ایوان جنوبی که آن هم از دیستک (بنا) های خشایارشا است، نیزه داران پارسی با سه پلمه خط پارسی و ایلامی و بابلی دیده می شود که همانند پلمه نوشته شده روی پایه های دو سوی ایران است.

جلو ایوان جنوبی ساختمان تچرا، جای گشاد و باز چهار گوشه ای نمایان است که درازای آن ۳۶ / ۳۵ متر و پهنایش ۳۲ / ۸ متر که مرزهای آن از سوی شمال به ایوان نامبرده، از خاور به یک پلکان دو سویی که به کاخ کوچک خشایارشا تور لحظه آخری شیراز می رود و از جنوب به بنای نیمه کاره اردشیر سوم و دو پلکان کوچک دو سوی آن و از باختر به دیواری که یک بخش آن سنگی و بخشی هم آجری بوده و از درازا نگرش به جلگه مرودشت دارد. چنین دانسته می شود که این جای باز، حیاطی بوده است بین ساختمانهای مزبور.

معرفی پلکان جنوبی کاخ تچرا تخت جمشید

دیوار پیش بست پلکان دو سویی کوشک کوچک خشایارشا قرار گرفته در خاور حیاط جلو ساختمان آئینه، آراسته است به سنگ تراشی ها و شاخ و برگ ها و شیرهایی که گاوان را میدرند و سه سنگ نبشته پارسی - ایلامی و بابلی که از آن خشایارشا است. چون جستار این سنگ نبشته با سنگ نبشته کاخ کوچک خشایارشا، یکی است، از این رو پچواک آن را در پیمایش شرح کاخ مزبور در زیر خواهد آمد.

شماره پله هر پلکان ۳۰ و درازای آنها 78/1 متر با پهنای ۳۶ سانتی متر و بلندی ۸ سانتی متر نرخ تور شیراز.

معرفی پلکان جنوبی کاخ تچرا تخت جمشید

تپه مرکزی

در سوی باختر ساختمان سه دروازه و خاور کاخ تچرا و شمال کاخ کوچک خشایارشا، تپه ای بلند پدیدار است که رویه آن از همه جای روی تخت، بلکه از بام های پاره ای از ساختمان های دوروبر، بلندتر می باشد، رویه این تپه نزدیک به چهار گوشه و درونش از خرده سنگ و خاک پر شده و با ویرانه های برج های بابل همانند است، به گمان بسیار تپه نامبرده، خرابه بنای ویژه نیایش و پرستش مردمان شاه نشین تخت جمشید بوده باشد. در باختر این تپه، راهروی است که آن را از ساختمان تچرا جدا نموده و از شمال به فضای کاخ آپادانا و از جنوب به حیاط جلوی ساختمان تچرا می رود.

جهت رزرو تور شیراز به سایت رویای جهانگردی چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

در بخش جنوبی تپه مرکزی فضای رویه داری است که از خاور و باختر پایان می پذیرد به دو پلکان دو سویه که دارای سنگ تراشی هایی زیبا می باشد. این دو پلکان برابر سنگ نبشته ای که در دیوار آن است از بناهای خشایارشا می باشد که برای وارد شدن به ساختمان هدیش ساخته شده است. پلکان خاوری فضای نامبرده به دیواری که ازتپه مرکزی تا گوشه شمال خاوری کاخ کوچک خشایارشا کشیده شده، پشت داشته است و پلکان قرار گرفته در باختر این فضا، همان پلکان و دیواری است که در خاور حیاط روبه روی ایوان جنوبی ساختمان تچرا ساخته شده است.

معرفی پلکان جنوبی کاخ تچرا تخت جمشید

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: معرفی پلکان جنوبی کاخ تچرا تخت جمشید,معرفی تور شیراز,قیمت ارزان تور شیراز,آفر تور شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

حذف کشتی یونانی از جاذبه های کیش تا چند سال آینده

 

حذف کشتی یونانی از جاذبه های کیش تا چند سال آینده

کشتی یونانی در 4 مرداد سال 1345 در نزدیکی روستای باغو کیش به گل نشست و هیچ وقت نتوانست ایران را ترک کند. هتلهای کیش امروزه این کشتی به گل نشسته به یکی جاذبه های دیدنی جزیره کیش مبدل گشته و به عنوان یکی از برندهایی است که بسیاری از هتل ها و مراکز گردشگری در خدمات خود بازدید از این کشتی را ارائه می دهند.

از زمانی که کشتی یونانی به گل نشست نه خبری از مالکانش بود و نه کسی قادر به جابه جایی آن بود. به همین دلیل در بخشی از جزیره باقی ماند. بسیاری از گردشگران تور کیش تمایل داشتند که از لحظه ی غروب آفتاب در کنار این کشتی عکاسی نمایند. برخی از افراد نیز تمایل داشتند تا به درون آن رفته و ناظر درون آن باشند ولی نتوانستند تا حدی جلو بروند زیرا خطر ریزش آن بنا به دلایل فرسایش بیش از اندازه آب شور بر پیکره کشتی وجود داشت.

اجزای این کشتی قابل حمل و یا قابل فروش نبود. به دلیل اینکه این کشتی مدت هاست به عنوان یک جاذبه ی گردشگری مطرح شده و در کنار آن زیرساخت هایی نظیر آلاچیق و شترسواری، تا رستوران و سرویس و..... برای مسافران و گردشگران فراهم گشته، جابه جایی آن کمی غیر ممکن بود.

شایان ذکر است هر چند سال یک بار از پایداری این کشتی کم می شود و هر بار بخشی از آن فرو می ریزد. گردشگرانی که خاطره زیادی با این کشتی داشتند وقتی کمر کشتی شکست گریه کردند.

عقب کشتی مدت هاست فرو ریخته و بدنه آن نیز در حال تکه تکه شدن و فرو رفتن به داخل آب است. کسی نمی داند تا چند سال دیگر این کشتی در تصاویر و خاطرات گردشگران نقش خواهد بست.

علی اصغر مونسان زمانی که رئیس سازمان منطقه آزاد کیش بود با دانشگاه شریف در خصوص نگهداری از کشتی گفت و گویی داشته اند هتلهای کیش اما به دلیل اینکه هزینه مرمت آن بالا بود نگهداری از کشتی را مقرون به صرفه ندانستند.

این موضوع بیانگر حذف و نابودی این کشتی از جاذبه ی گردشگری کیش است زیرا نگهداری از آن به صرفه نیست!

مدتی است فیلم هایی از ورود افراد به زیر کشتی در فضای مجازی پخش شده که نشان می دهد برخی از افراد خطر را به جان خریده اند تا قبل از نابودی این کشتی درون آن را کامل ببینند و یا تصاویری از آن ثبت کنند. البته این افراد نتوانسته اند تا حدی جلوتر بروند چراکه آهن ها به شدت برنده و غیر قابل نفوذ بود.

شاید آنها خواسته اند آخرین تصاویر را از کشتی یونانی به معرض نمایش تور ارزان کیش گذارند.

گروه تورهای کیش به عنوان مجری برتر ارائه دهنده تورهای کیش آماده ارائه خدمات خود می باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص پکیج های تور کیش و هتل های کیش و... می توانید به سایت تور کیش به نشانی https://تورکيش.net مراجعه نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: حذف کشتی یونانی از جاذبه های کیش تا چند سال آینده,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,کشتی یونانی کیش,دیدنیهای کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

معرفی کاخ هدیش تخت جمشید

معرفی کاخ هدیش تخت جمشید

هدیش یا کاخ کوچک خشایارشا یا ساختمان نشیمن، در جنوب خاوری ساختمان تچرا و جنوب تپه مرکزی در شیراز قرار دارد. ساختمان این کاخ که به شکل راست گوشه است رو به شمال و در بلندترین جای ایوان تخت بنا شده است. ساختمان هدیش ساخته شده از ایک ایوان شمالی و یک تالار مرکزی و دو تالار چهار گوشه خاوری و باختری با پهلوی 25 / 11 متر که هر یک از این دو تالار ۵ ستون داشته و با ستون های آن هنوز سر جای خود پابرجاست و اتاق هایی نیز در راست و چپ دو تالار خاوری و باختری ساخته شده و شماره هر یک ۳ است و یک مهتابی کم پهنایی هم در همه راستای جنوبی ساختمان که پیش تر دارای نرده های فلزی بوده، پدیدار است. این کاخ کوچک خشایارشا و همه پیوست های آن برابر سنگ نبشته هایی که روی پایه های مکعبی شکل ایران و در پایه های درگاه های رزرو تور شیراز شمالی و خاوری و باختری، نوشته شده است. از بناهای خشایارشا پسر داریوش یکم است و نامش در سنگ نبشته های نامبرده هدیش به چم جای نشیمن گفته شده است و گمان می رود که در میانه پادشاهی خشایارشا در مرز ۴۷۵ سال پیش از میلاد ساخته شده باشد. زمین کاخ مزبور یک سره از سنگ دامنه کوه راست گوشه را دارد.

معرفی کاخ هدیش تخت جمشید

ایوان شمالی هدیش

در همه پهنا در راستای شمالی کاخ هدیش ایوانی ساخته شده است به شکل راست گوشه که دارای 66 / 25 متر و پهنایش 66 / 9 متر می باشد و دارای ۱۲ ستون در دو ردیف بوده است.

در دو گوشه شمال خاوری و جنوب باختری، این ایوان دو پایه سنگی به شکل راست گوشه نزدیک به بلندی ۵ / ۷ متر برپا است. در بخش بالای هر یک سنگ نبشته ای به زبان های: پارسی - ایلامی و بابلی به فرمان خشایارشا نوشته شده و پچواک آنها چنین است:

"خدای بزرگی است اهورامزدا، که این زمین را آفریده آفر تور شیراز، که آن آسمان را آفریده، که مردمان را آفریده، که شادی را برای مردم آفریده که خشایارشا را شاه کرده، یگانه شاهی را از شاهان، یگانه فرمانداری را از فرمانداران. منم خشایارشا، شاه بزرگ، شاه شاهان، شاه کشورهایی که دارای توده های گوناگون است. شاه این زمین بزرگ پهناور، پسر داریوش شاه هخامنشی."

معرفی کاخ هدیش تخت جمشید

خشایارشا، شاه بزرگ می گوید: «به خواست اهورامزدا، این بنا (هدیش) را من ساختم، اهورامزدا با خدایان، مرا و پادشاهیم را در آنچه که ساخته ام، بیاید.»

در دو گوشه جنوب خاوری و جنوب باختری ایران، در دو درگاه دیده می شود. به پهنای ۱ / ۲۲ و بلندی ۴ متر که در هر پایه آنها دو تن نیزه به دست ایستاده اند. از این دو درب ایران، به اتاق هایی که در گوشه های کاخ ساخته شده می روند.

پایه های این دو درگاه نامبرده نیز آراسته است به نگاره های شاه قیمت تور شیراز و دو چاکر، ولی در این جا هر سه وارد تالار می شوند. بالای سر شاه در همه درگاه ها سنگ نبشته ای به سه زبان کنده و پچواک آن چنین است.

خشایارشا، شاه بزرگ، شاه شاهان، پسر داریوش هخامنشی.

معرفی کاخ هدیش تخت جمشید

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: معرفی کاخ هدیش تخت جمشید,قیمت تور شیراز,آفر تور شیراز,تورهای ارزان شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

تور کیش، تور محبوب هنگ کنگی ها!

 

تور کیش، تور محبوب هنگ کنگی ها!

چند سالی است که سفر به کیش بین چینی ها و هنگ کنگی ها محبوب ترین تور مشهد شناخته شده است.

جزیره کیش با توجه به شباهت زیادی که به هنگ کنگ دارد و برخورداری از ظرفیتهای زیادی به لحاظ ماهیگیری و صادرات و واردات به عنوان قطب اقتصادی برای چینیان مبدل گشته است.

همچنین گردشگران داخلی بسیاری به دلیل شرایط جغرافیایی و سیاسی و تفریحی این منطقه تمایل دارند اوقاتشان را در این جزیره ی زیبا سپری نمایند و از ورزش و تفریحات آبی، جنگ های شبانه منطقه کیش لذت ببرند.

افرادی که به جزیره کیش زمانی سفر می کردند بیشتر به دلایل تجاری بود. مناطق آزاد گردشگری کیش به دلیل نداشتن قوانین مالیاتی به مدت بیست سال آغاز فعالیت شرکت ها و فعالیت های تجاری بهترین مقصد برای سودآوری و ثبت شرکت و فعالیت می باشند. تور کیش از این رو نیز به لحاظ اقتصادی نیز طرفدار زیادی دارد.

افرادی که به جزیره کیش سفر می کنند گویی از هنگ کنک بدون ویزا و با هزینه اندک بازدید کرده اند.

اما دلیل شباهت هنگ کنگ پیشرفته به کیش آرام چیست؟ شاید می توان به دلایلی نظیر هوای پاک و اقلیم مرطوب و ساختمان های بروز و حضور چشم بادومی های عجیب غریب اشاره کرد که این منطقه را شبیه به هنگ کنگ نموده ولی هنوز کلی راه برای تبدیل شدن این منطقه به آن شهر وجود دارد.

هیچ ایرانی تمایل ندارد تا منطقه آرام و زیبای کیش را به شهر شلوغ هنگ کنگ با وجود شهروندان چینی ترجیح دهد. اما برخی سیاستمداران مایل هستند منطقه فرودگاه و بندرگاهی کیش طبق اصول استاندارد شن جن چین ساخته و اداره شود.

تور کیش از چین برای ساخت بندرگاه های متعدد جهت افزایش صادرات و واردات در این منطقه فرصتی را پدید می آورد و شاید دلیل اصلی واگذاری زمین های منطقه کیش به شهروندان چینی همین امر بوده است. با توجه به حضور چینی ها در منطقه کیش سودهایی طبق موارد اشاره شده در پی دارد ولی ضررهای زیادی را برای ساکنین ایرانی و اکوسیستم به وجود آورده اند.

امید داریم هنگ کنگ و شن جن و هندوستان نقطه عطف خوبی برای مطرح شدن منطقه آزاد کیش باشند تا تور قشم از این طریق گردشگران و تاجران این فرصت را داشته باشند تا تبلیغات خوبی برای جذب گردشگر و گردش مالی در صنعت توریسم، بازرگانی در ایران به وجود آورند. شاید با حضور گردشگران خارجی در کیش هتل هایی با استانداردهای جهانی و تفریحاتی تاسیس شود. البته تا زمانی که ضرر این گردشگران بیشتر از سودشان باشد.

تور کیش از چین برای چینی ها به سفری اقتصادی مبدل گشته و گردشگران بسیاری سالانه با هدف کسب سود عالی به این منطقه سفر می‌کنند. ولی بیشتر ایرانیان تور کیش را صرفا برای تفریح برمی گزینند همین امر سبب گشته تا حضور کم رنگ ایرانیان در منطقه جای پای گردشگران چینی را محکم تر سازد.

پیش از این چینی ها در کشورهای دیگر نیز اقدام به ساخت و سازهای زیادی کرده اند و سبب پیشرفت مناطق ساحلی زیادی اخبار کیش در خاورمیانه شده اند. از این نظر حضور آنها در مناطق ساحلی غیر قابل انکار است و فواید حضور آن ها را در خلیج فارس نمی توان کتمان کرد. دبی، بحرین در سال های اخیر رشد سازه ای و تکنولوژی خود را در زمینه های ماهواره ای مدیون چینی ها هستند. در واقع با مقایسه ساختمان های دبی با شهر هنگ کنگ به سادگی می توان دریافت که حضور چینی ها چه اندازه در آبادی این منطقه نقش داشته اند.

واگذاری زمین های منطقه کیش به چینی ها فقط به منظور تسهیل امور نفتی و سکوهای نفتی بوده در نتیجه آینده روشنی از حضور این گردشگران در کیش وجود ندارد.

تور کیش امروزه بهترین مکان برای سفر به منطقه ای استوایی و بکر در ایران و جهان است پس توصیه می شود قبل از دگرگون شدن این جزیره سفر به تور کیش را از دست ندهید.

جهت کسب اطلاع از نرخ های ویژه، آفرها و همچنین تورهای لحظه آخری کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین از طریق وب سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید اقدام به رزرو آنلاین تور کیش نمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: تور کیش، تور محبوب هنگ کنگی ها!,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,تور ارزان کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

معرفی سالن میانی کاخ کوچک خشایارشا تخت جمشید

معرفی سالن میانی کاخ کوچک خشایارشا تخت جمشید

از پاستون هایی که در تخته سنگ های رویه تالار به چشم می خورد، روشن می گردد که این سالن (تالار) دارای ۳۶ ستون که در شش ردیف بوده، داشته است و همه آنها مانند ستون های سالن های کوچک تر دیگر در هنگام آتش سوزی از سوی اسکندر گجسته مقدونی به آهک دگرگون شده و رفته رفته ریخته است.

باید دانست که اکنون کمترین نشانی از ستونهای تالار به جای نمانده است، ولی تپه کوچک خاکی در سوی خاور کاخ کوچک خشایارشا در شیراز پدیدار بود که در آغاز سال ۱۳۱۷ خورشیدی در آن، کاوش انجام شد و پس از خاک برداری آن جا، اتاق هایی گود در زیر تپه نمایان و از درون آنها چند تا ته ستون و تنه ستون سنگی به دست آمد و آشکار شد که در سال ۱۲۵۴ خورشیدی، هنگامی که به فرمان فرهاد میرزا معتمدالدوله، استاندار فارس در تخت جمشید، کاوش می شده تور شیراز مرداد 98، خاک و ته و تنه ستونهای خرد شده تالار مرکزی کاخ نامبرده را در ساختمان گودی که در زیر تپه نامبرده و در خاور و نزدیک کاخ بوده، ریخته اند و از این رو بر نشان ریختن سنگ ها و خاک های تالار نامبرده به درون آن ساختمان، تپه ای پدید آمده است.

معرفی سالن میانی کاخ کوچک خشایارشا تخت جمشید

ساختمان تالار مرکزی چهار گوشه و درازای هر پهلوی آن 5 / 36 متر می باشد. در چهار دیوار این سالن پنج درب و نزدیک به ۲۰ تاقچه و پنجره بوده که درون پنجره ها، چهره کارکنانی که هر کدام به کاری سرگرم هستند کنده کاری شده است. از بودن این نگاره ها می توان پی برد که این ساختمان، حرم سرای شخصی خشایارشا بوده که پس از گاهی کوتاه آن را ساخته است.

دو درب سالن (تالار) مرکزی به ایران شمالی باز می شود و در جرزهای این تور شیراز شهریور 98 دو درب، خشایارشا با دو خدمتگزار که چتری بالای سر شاه نگه داشته اند از تالار بیرون می آیند. دو درب دیگر به اتاقهای خاوری و باختری و یک درب هم از تالار به مهتابی جنوبی باز می شود. پهنای این درگاه ها 7/1 متر و بلندی آنها 73/ 4 متر است.

معرفی سالن میانی کاخ کوچک خشایارشا تخت جمشید

در دو گوشه شمالی و جنوبی هر یک از اتاق های خاوری و باختری سالن مرکزی، دو درگاه برپاست و در هر پایه آنها دو خدمتگزار با حوله و عطردان و گلدان دیده می شود که به درون اتاق می آیند. در راست و چپ هر یک از اتاق های نامبرده سه اتاق خیلی کوچک ساخته شده است. مهتابی جنوبی کاخ در دو سویش دارای دو پلکان سنگی بوده که پلکان خاوری آن ویران شده و باختری آن آباد و پابر جاست و شماره پله های آن در دو بخش ۶۹ و درازی هر پله ۱ / ۱۵ متر می باشد و از این پلکان به فضای جنوبی هدیش فرود می آیند. این فضا پست تر از همه بخش های شاه نشین تخت است و کف آن به اندازه 7 متر پایین تر از رویه هدیش است. به گمان بسیار، در این فضا در روزگار هخامنشیان باغی بوده مانند باغ های بابل که بخت النصر برای شهبانوی خود تور شیراز ساخته بوده است.

معرفی سالن میانی کاخ کوچک خشایارشا تخت جمشید

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: معرفی سالن میانی کاخ کوچک خشایارشا تخت جمشید ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آنچه باید راجع به جزیره کیش در تور کیش بدانیم

 

آنچه باید راجع به جزیره کیش در تور کیش بدانیم

جزیره کیش یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان به شمار می رود که تمامی امکانات برای تفریح و رفاه گردشگران در این جزیره لحاظ شده است. البته نباید هتل‌های متنوع و رستوران‌های جذاب کیش را در کنار آب‌های خلیج‌فارس فراموش کرد.

جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد داخلی کشورمان به شمار می رود. خوشبختانه تنوع هتل‌ها و سرگرمی‌های زیاد کیش سبب شده تا گردشگران تور کیش با هر بودجه‌ و سلیقه ای بتوانند از امکانات جزیره لذت ببرند و تور مناسبشان را انتخاب کنند.

در ادامه به برخی از اطلاعاتی که برای گردشگران تور کیش ممکن است جذاب باشد می پردازیم:

دسترسی به جزیره کیش

سه مسیر برای رسیدن به جزیره کیش وجود دارد:

- مسیر جاده‌ای تهران-قم -کاشان- نایین-مهریز-شهربابک- سیرجان-بندرعباس- بندرلنگه به طول 1509 کیلومتر

- مسیر ریلی تهران-بندرعباس به طول 1600 کیلومتر (تقریبا 20 ساعت)

- مسیر هوایی تهران- کیش (یک ساعت و نیم )

البته بیشتر سفرها به جزیره کیش و همچنین تور کیش با هواپیما صورت می گیرد. اما برخی از مسافران شاید تمایل داشته باشند تا از طریق دریایی نیز وارد جزیره شوند.

قیمت‌ها و بازارهای کیش

به طور کلی میانگین قیمت کالاها و خدمات عمومی مانند مواد غذایی، رستوران‌ها، میوه، حمل‌ و نقل و ... در این جزیره بالاتر از میانگین قیمت در تهران و سایر شهرها است. قیمت گوشت تقریبا برابر با تهران، قیمت لوازم الکترونیکی مثل لپ تاپ، موبایل، دوربین‌های دیجیتال و... بدون اختلاف با تهران و گاها گران‌تر است. قیمت پوشاک نیز تقریبا 10 تا 20 درصد ارزان‌تر از شهرهای دیگر تور کیش می باشد.

بیش از یک‌ میلیون گردشگر سالانه به کیش سفر می‌کنند که حدود 150 هزار نفر از این میزان جمعیت را توریست خارجی یا ایرانیان مهاجر تشکیل می دهد. بازارهای کیش به دلیل عرضه کالاهای اصل خارجی برای گردشگران جذاب است و در حال حاضر 11 بازار بین‌المللی و مرکز تجاری و بازارچه در جزیره کیش فعالیت دارند که بازار پردیس، مرکز تجاری کیش، بازار زیتون، بازار مرجان، بازار مروارید، بازار مریم، بازار پارس خلیج، بازار پانیذ، بازار صفین، بازار ونوس من جمله آنند.

قوانین راهنمایی رانندگی در کیش

-می بایست سرعت خودروها برابر تابلوهای نصب شده باشد و در صورت عدم رعایت سرعت، بطور خودکار در سیستم اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت می گردد.

-استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان

- ضروری بودن استفاده از چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان.

- رعایت سرعت مطمئن و حفظ فاصله مناسب از وسایل نقلیه جلو

- جهت برقراری نظم در سطح جزیره زیبای کیش با مامورین راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشید.

-از تردد وسیله نقلیه در مسیرهای خارج از آسفالت نظیر فضای سبز، کنار سواحل، پیست دوچرخه سواری و … جدا خودداری فرمایید.

-قبوض خلافی صادره مختص جزیره کیش است و در سایر نقاط کشور قابل پرداخت نمی باشد، اجازه ترخیص خودرو تنها زمانی امکان پذیر است که خلافی خودرو تماما تسویه شده باشد.

ورزشهای آبی کیش

بی شک برای جوانان ورزش های آبی کیش لذت بخش خواهد بود. از ورزش های آبی پرطرفدار کیش می توان به پاراسل، جت اسکی، شاتل و بنانا، اسکی روی آب و فلای بورد اشاره نمود.

پاراسل در کیش

چتر پاراسل با طنابی به طول تقریبی 150 متر توسط یک قایق که با سرعت زیاد روی آب حرکت میکند، کشیده می شود. قطعا چتر بازی بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس به کمک یک قایق موتوری. فوق العاده خواهد بود و این فرصت را خواهید داشت تا به راحتی از دیدن سواحل و نمای جزیره کیش لذت ببرید.

جت اسکی در کیش

جت اسکی از ورزش های آبی در کیش می باشد که با دوستان و خانواده می توانید از آن لذت ببرید. این وسایل در کلوپ ها غواصی و دریایی کیش قابل استفاده است که می توانید از هیجان آن لذت ببرید.

شاتل و بنانا در کیش

اگر عاشق سرعت هستید، شاتل و بنانا را از دست ندهید. هم بصورت گروهی و هم بصورت تک نفره این ورزش دریایی قابل تور دبی استفاده است.

اسکی روی آبی 

اسکی روی آبی برای افرادی که مایل به تجربه سرعت و هیجان هستند گزینه ی خوبی خواهد بود. اگر علاقمند به امتحان این ورزش هستید میتوانید به کلوپ های دریایی کیش مراجعه کنید. در این ورزش افراد توسط اسکی به یک قایق موتوری که با سرعت زیادی روی آب حرکت میکند، متصل می شوند.

فلای بورد در کیش

با اینکه زمان کوتاهی است نیست که فلای بورد در کیش رایج شده اما توانسته است در این مدت کوتاه طرفداران خودش را پیدا کند. دستگاهایی به فرد متصل میشود و آب با فشار زیاد از آن خارج می شود. برخوردار بودن از عکس العمل سریع و تصمیم گیری فوری در این ورزش برای حفظ تعادل به هنگام پرواز بر روی سطح آب الزامی است.

غواصی در کیش

غواصی از دیگر قسمت های هیجان انگیز سفر به کیش است. حتی اگر تمایلی به دنیا زیر آب نداشته باشید با یک غواصی 10 دقیقه ای از تماشای ماهی های رنگارنگ و موجودات زیبای زیر آب شگفت زده خواهید شد. 

جهت کسب اطلاع از نرخ های ویژه، آفرها و همچنین تورهای لحظه آخری کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین از طریق وب سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید اقدام به رزرو آنلاین تور کیش نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: آنچه باید راجع به جزیره کیش در تور کیش بدانیم,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,جاذبه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

در زیرزمین کیش چه خبر است؟

 

در زیرزمین کیش چه خبر است؟

اکنون قنات کهنه و مخروبه جزیره مرجانی خلیج فارس حدود 20 سال است که به یک شهری زیرزمینی‌ مبدل گشته تور کیش از رشت و همه ساله گردشگران تور کیش بسیاری از آن بازدید می کنند. فسیل‌های این مکان 500 میلیون سال قدمت دارند.

شهر زیرزمینی کیش و یا با نام دیگر کاریز دارای قدمت 2500 سال دارد که در عمق 22 متری زمین واقع شده است. یکی از بخش های جذاب این بنا دالان‌هایی پوشیده از مرجان و فسیل چند میلیون ساله است. همچنین حیاط مرکزی که آب شیرین قنات در آن جریان دارد، امروزه مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

منصور حاجی‌حسین فارغ‌التحصیل مهندس مکانیک از دانشگاه مونیخ آلمان، که یک ایرانی مقیم آلمان بود حدود 20 سال پیش با تاثیر از یک فیلم مستند، برای سرمایه‌گذاری به همراه همسر آلمانی‌اش وارد ایران شد. وی قنات مخروبه مرجان خلیج فارس را با هزینه خود به شکل امروزی در آورد. او داستان تبدیل کاریز را به شهر زیرزمینی اینگونه روایت می‌کند: در سال 1377 از شبکه جام جم فیلم مستندی درباره جاذبه‌های زیر آب می دیدم، تصمیم سفر به کیش را گرفتم و همراه خانواده وارد این جزیره زیبا شدیم. دریایی سه رنگ و جزیره‌ای مرجانی کیش مرا مجذوب خود کرد چراکه نظیر آن را در جهان به ندرت دیده بودم. رستورانهای کیش مصمم شدم تا در اینجا کاری انجام دهم.

وی ادامه می‌دهد:‌ قناتی که اکنون در حال حاضر شاهد آن هستید به شهر زیرزمینی مبدل گشته و پیش از آن متروکه و مخروبه بود و با طنابی به عمق آن دست پیدا می‌کردیم. این بنا را با سرمایه‌ای که در آلمان جمع‌آوری کرده بودم به شهرزیرزمینی تبدیل کردم. چون نمی‌خواستم این بنا را از دست بدهم، هیچ وام و کمک دولتی را دریافت نکردم.

تا به امروز سه فاز شهر زمینی به بهره‌برداری رسیده است. موزه طبیعی فسیل‌ها با قدمت 270 تا 570 میلیون ساله، رستوران سنتی، فروشگاه صنایع دستی، موزه، سالن امفی‌تئاتر و گالری‌های هنری به این شهر زمینی اضافه شده است.

این سرمایه‌گذار می‌گوید: 20 سالی است که از ایده ی این کاریز می گذرد ولی با وجود این هنوز خیلی کارها می توان انجام داد. چهار دیدنیهای و تفریحات کیش هزار متر زمین در اختیار داریم که می‌خواهیم کارهای تازه‌ای در آن انجام دهیم.

حاجی‌حسینی تعریف می‌کند:‌ آب قنات هنوز خشک نشده اما موجودیت آن به باران بستگی دارد. آب جاری قنات نیز برای آبیاری فضای سبز سطح کاریز و پروژه‌های دورن محوطه آن مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال 240 هزار نفر گردشگر از شهر زیرزمینی کیش بازدید می کنند که روزانه به طور میانگین 400 نفر بازدیدکننده دارد و این تعداد در بعضی از روزهای نوروز به 3 هزار نفر هم می رسد.

تعداد گردشگران خارجی که از این مکان دیدنی بازدید می کنند آنقدر ناچیز است که درباره‌شان نمی توان سخن گفت اما امید داریم با نوسانات نرخ ارز، تعداد گردشگران خارجی در کیش بیشتر شود.

سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net در اختیار گردشگران و مسافران داده می شود تا به سهولت بتوانند نسبت به رزرو آنلاین تور خود اقدام نمایند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: در زیرزمین کیش چه خبر است؟,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,جدیدترین اخبار کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مشهد اردهال (2)

مشهد اردهال (2)

هر سال در روز جمعه جار چند جارچی در محلات فین و محله بازار کاشان و دهکده راوه راه می افتند و گشت زنان به روش و سنت ابا و اجدادی خود با صدای بلند و و آوازی خاص ندا می دهند و مردم را از فرا رسیدن روز موعود قالی شویان و هفته زیارت امازاده سلطان علی آگاه می کنند. این خبر در کمتر از یکی دو روز در همه شهر ها و دهات، به خصوص شهر ها و دهات نطنز، ‌قم ، محلات،‌ ساوه،‌ دلیجان ،‌ یزد،‌ آشتیان و اصفهان پراکنده می گردد. جارچیان با رساندن این پیام همه مردم به خصوص زایران و بازاریان صاحب نذر را که می بایستی هر ساله در مراسم قالی شویان شرکت داشته باشند به تکاپو و فراهم کردن نرخ تور اصفهان اسباب و توشه زیارت و تهیه جا و مکان برای سکونت در مشهد اردهال وا می دارند. بازاریان و فروشندگان برای عرضه و فروش کالایشان در مشهد اردهال با یکدیگر رقابت می کنند و می کوشند تا هریک پیش ار آغاز مراسم غرفه ای یا حجره ای مناسب در بازارچه یا صحن پاپک یا صحن های دیگر بدست آورند.

 

مشهد اردهال (2)

تعیین روز قالی شویی و اعلام آن به مردم تور اصفهان بر عهده بزرگان و ریش سفیدان فینی است. این گروه روز مراسم قالی شویان را معمولا در دومین جمعه پاییز تعیین می کنند. اگر این جمعه به روز سوگواری مذهبی،‌ مانند تاسوعا، عاشورا، قتل امیر المومنین و .... یا به روزهای جشن مذهبی مانند مبعث حضرت رسول،‌ میلاد امیرالمومنین،‌ نیمه شعبان میلاد امام زمان بیافتد، مراسم را به یک هفته قبل یا یک هفته بعد می اندازند. اخیرا برای پخش خبر جمعه قالی شویان و فراگیر شدن خبر فراخوانی و رساندن سریع خبر به مردم شهر های ایران،‌ علاوه بر جار کشیدن، ‌خبر نامه هایی هم چاپ و منتشر می کنند. خبر مراسم قالی شویان را به روزنامه های پر تیراژ نیز می دهند. تا آن را همه جا و میان همه اقشار مردم پخش کنند.

جهت رزرو تور اصفهان به سایت chaharfasl . net مراجعه کنید. 

 

مشهد اردهال (2)

بازار مشهد اردهال

همزمان با هفته زیارت امامزاده سلطان علی،‌ بازاری در بقعه امامزاده در مشهد اردهال بر پا می شود. این بازار حدود ۸ تا ۱۰ روز از یکی دو روز پیش ا ز جمعه قالی شویان تا یک هفته پس از آن طول می کشد. این بازار از دسته بازارهای ادواری و سالانه یا مکاره ای است که یک بار در سال و در فصل و زمانی معین و به مدت یک تا چند روز تشکیل می شوند. بازار مشهد اردهال مانند بازار های مکاره دیگر دوویژگی مهم دارد.

 

مشهد اردهال (2)

یکی از ویژگی های آن پیوندش با مذهب و برپایی همزمان آن با برپایی مراسم،‌ و ویژگی دیگر برگزاری برخی آیین های نمایشی مانند مراسم قالی شویان و نعزیه خوانی و پرده خانی و ترتیب دادن پاره ای بازی ها و سرگرمی ها در روز های بازار است. بازرا مشهور اردهال پیشینه ای بسیار دراز دارد. و عمر آن به طوری که مردم محلی می گویند به صدها سال می رسد. این بازار که هر سال در آغاز پاییز بر پا می شده محل ملاقات دوره ای بازرگانان و سوداگران و دست فروشان بوده که از شهر های دور و نزدیک آنجا جمع می شدند. در این بازار صاحبان حرفه های مختلف ،‌کالاها و اجناس دست ساز و مصنوعی داخلی و خارجی، ‌انواع خوراکی ها و تنقلات و آجیل ها رابه مردم و زایران عرضه می کنند. 

 

مشهد اردهال (2)

مشهد اردهال (2)

 

 
 

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: مشهد اردهال (2),رزرو تور اصفهان,بهترین قیمت تور اصفهان,آفر تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 434
<-PostRate->
|
امتیاز مطلب : <-PostRateResult->
|
تعداد امتیازدهندگان : <-PostRateCount->
|
مجموع امتیاز : <-PostRateTotal->
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آغاز طرح صدور کیش کارت

 

آغاز طرح صدور کیش کارت

در مراسم رونمايی از كيش كارت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: امروز با توجه به شرایطی که پیش آمده رفتن قیمت تور کیش به سمت IT و ICT، دیجیتالی کردن امور و پرهیز از ارتباطات انسانی در فرآیندها، از بسیاری اتفاقات سوء جلوگیری خواهد کرد. دکتر انصاری لاری افزود: این طرح مقدمه ای برای هوشمندسازی فرآیندها در کیش و الگویی برای کشور خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخواست کرد تا تله کیش و مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش با ارزش های این کار نسبت به معرفی شایسته این طرح اقداماتی انجام دهند.

در پی برخی هماهنگی ها این کارت می تواند به عنوان گذرنامه نیز مورد استفاده قرار گیرد و حتی می توان به عنوان یک مزیت مشوقی برای برخی گردشگران تور کیش در نظر گرفت.

انصاری لاری در ادامه بیان داشت: به وسیله این طرح و صدور کیش کارت، شبکه اطلاعاتی خوبی ایجاد خواهد شد که در تسریع و تسهیل امور، از طریق این کارت خدمات بسیار خوبی به شهروندان ارائه خواهد شد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: جهت افزایش کیفیت زندگی، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت امور با قیمت تور کیش توسعه ICT مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تلاش های بسیار نمودند که بسیار ارزشمند است و در ارتقاء کیفیت زندگی و بهره وری جزیره کیش نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از موضوعاتی که برای مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بسیار حائز اهمیت بود، طراحی مدلی برای ارائه خدمات ویژه به شهروندان این جزیره بود که طرح کیش کارت به عنوان کارتی اعتباری با قابلیت های مختلف برای شهروندان جزیره کیش عملی شد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان در ارتباط با مفاهیم جدید حساب کاربری کیش، کیش کارت و کارتخوان کیش بیان داشت: یکی از مهمترین ابزارهای دسترسی به این حساب کاربری، آدرس اینترنتی my.kish.ir، است. که این فرصت را ایجاد کرده به عنوان پنجره ای واحد خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در جزیره زیبای کیش ارائه دهد.

امیرسوداگران بیان داشت: کیش کارت به عنوان کارت هوشمندی است که تمامی خدمات قابل ارائه در جزیره کیش را به صورت تجمیع شده بر روی خود دارد. متقاضیان می توانند به آدرس اینترنتی card.kish.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهند.

از جمله خدماتی که کیش کارت دارا می باشد می توان به خدمات مربوط به هویت کیشوندی، مجوز فعالیت اقتصادی و بیمه رفاهی تور کیش پرواز ماهان شرکت توسعه و سرمایه گذاری کیش به همراه کیف پول دیجیتال آی کیش بر روی این کارت اشاره کرد. سایر خدمات نیز در دستور کار قرار گرفته و به مرور بدون نیاز به تعویض کارت به خدمات کیش کارت اضافه خواهد شد.

وی افزود: این کارت از طریق کارتخوان کیش نیز انجام می شود که بر روی اپلیکیشن تلفن همراه iKish، پوزهای بانکی، دستگاه های خودپرداز و پیشخوان الکترونیک راه اندازی شده است و با برچسب Kish POS قابل شناسایی می باشد.

رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کیش نیز بیان داشتند: حدود هزار نفر برای درخواست صدور کیش کارت اقدام کرده اند و امروز آغاز تحویل کارت های متقاضیان می باشد. همچنین در آینده نزدیک سایر کارت های خدماتی نیز در جزیره از اعتبار ساقط می شوند.

در پایان مراسم به یکی از شهروندان به صورت نمادین توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش کیش کارت اعطا شد.

گروه تورهای کیش به عنوان مجری تخصصی تورهای کیش با نازل ترین قیمت آماده ارائه خدمات می باشد. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید از پیکج های ویژه تور کیش بهره مند شوید و تور خود را به صورت آتلاین رزرو کنید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: آغاز طرح صدور کیش کارت,اخبار کیش,تازه های کیش,اخبار گردشگری کیش,جدیدترین اخبار کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مشهد اردهال (3)

مشهد اردهال (3)

بازار مشهد اردهال

بازار مکاره مشهد رنگ و بویی محلی و روستایی داشت. نوع اجناس و کالاها،‌ طرز چشیدن و عرضه کردن آنها،‌ شیوه داد و ستد و مبادله، همه و همه متناسب با فرهنگ روستایی حاشیه کویر و مطابق با ذوق و سلیقه تنوع پسند مردم بومی منطقه بودند رزرو تور اصفهان. بیشتر زایران امامزاده،‌ به خصوص زایران اردهالی و فینی و کاشانی خرید در بازار مشهد را متبرک و خوش یوم می پنداشتند.

 

مشهد اردهال (3)

این زایران بنابر اعتقادات مذهبی و سنتی ابا و اجداد خود، هرساله به هنگام مراسم قالی شویی مقداری از وسایل خانه و ظروف آشپزخانه و اسباب جهازیه دختران خود را به قصد تبرک و بردن چیزی مبارک از بازار امامزاده به خانه، از بساط دارن بازار مشهد تهیه می کردند. زارعان محلی نیز به نیت برکت ابزار و وسایل آبیاری و زراعی را و باغبانی را از فروشندگان این بازار فراهم می کردند. در جنب این بازار نیز بازار دیگری رونق دارد. در این بازار دسته ای شبیه خوان معرکه گرفته اند. و هنر نمایی می کنند. تعزیه و مراسم مذهبی و شنیدن داستان مصیبت شهیدان دین از زبان شبیه خوانان و نقالان یکی از سرگرمیان روستاییان اردهل آفر تور اصفهان و زایران امامزاده است. تعزیه خوان ها هر سال یکی دو روز به مراسم جمعه قالی شویان مانده به مشهد می آیند و گاهی تا هفته قالی در مشهد می مانند.

 

مشهد اردهال (3)

جمعه قالی،‌ روز قالی شویان

دومین جمعه پاییز،‌ روز قالی شویان در مشهد اردهال است. این جمعه که در میان مردم منطقه، به جمعه قالی شهرت دارد،‌ هر سال به یکی از روزهای میان نهم و پانزدهم پاییز می افتد. در روز جمعه قالی ده هزار نفر زن و مرد از شهرها و روستا های ایران،‌به خصوص از آبادی های حاشیه کویر برای حضور در مناسک قالی شویان و تماشای آن در مشهد اردهال جمع می شوند. حاشیه نشینان کویر این منطقه از ایران حضور در مناسک قالی شویان و زیارت امازاده سلطان علی را درآغاز پاییز از فرایض مذهبی خود می دانند. این زایران ثواب زیارت و حضور در این مراسم را با زیارت جد بزرگوارش، حضرت امام حسین و حضور درکربلا قیمت تور اصفهان برابر می دانند.

 

مشهد اردهال (3)

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: مشهد اردهال (3),آفر تور اصفهان,رزرو تور اصفهان,قیمت تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

بهترین رستوران های کیش

جزیره کیش در سال های اخیر توانسته است نظر گردشگران داخلی و خارجی به خود جلب کند و مورد استقبال بسیاری کشتی یونانی کیش از آن ها قرار گیرد. جزیره کیش تنها به خلیج نیلگون همیشه فارس، دیدنیهای جذاب ختم نمی شود بلکه بعد از انتخاب یک هتل مناسب برای اقامت انتخاب یک رستوران با ‏کیفیت نیز از بخش های جذاب سفر به کیش است.

در این مطلب می خواهیم با ‏بهترین رستوران های کیش آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

رستوران فودلند کیش‎:

فودلند کیش در مجاورت سواحل ‏زیبای مرجانی در سال 1389 ‏تاسیس شده است که دارای 2000 متر مربع وسعت می باشد. این رستوران یکی از ‏بهترین رستوران های کیش به حساب می آید که توانسته است مورد استقبال بسیاری از گردشگران واقع شود. ‎ فودلند کیش نه تنها با منوهای خاص و منحصر بفرد خود بلکه با طراحی و دکوراسیون بی نظیرش مورد توجه مسافران تور کیش واقع شده است. سه سالن مجزا با ‏دکوراسیون متفاوت و متناسب با هر سلیقه ای در رستوران فودلند در نظر گرفته شده است. انواع غذاهای فست فود، بین المللی، محلی و انواع دسرهای خوش طعم در منوی این رستوران برای میهمانان در نظر گرفته شده است. تمامی مواد اولیه غذایی فودلند کیش از مواد درجه یک و مطابق با استانداردهای جهانی تهیه شده است و گردشگران تور کیش این فرصت را خواهند داشت تا از میل نمودن غذاهایی با ‏کیفیت لذت ببرند.

 

 بهترین رستوران های کیش

 

رستوران بختیاری‎ کیش:

رستوران بختیاری با ارائه انواع غذاهای بین المللی و سنتی ایرانی مانند کباب، جوجه کباب، چنجه، بختیاری، کباب دنده، انواع ‏خورشت قیمه، قورمه سبزی، لوبیا پلو، عدس پلو، کوکو، انواع خوراک و .... همواره مورد رضایت گردشگران و مسافران تور کیش بوده است. انواع سوپ، ‏نوشیدنی، دسر و سالاد نیز در رستوران بختیاری به چشم می خورد. اگر انتخاب شما نیز رستوران ورزش های آبی کیش بختیاری کیش می باشد شما می توانید غذاهای با کیفیت این رستوران را با قیمتی بسیار مناسب میل نمایید. این رستوران از ساعت 11 صبح تا 12 شب باز می باشد.

رستوران بختیاری کیش در لیست ‏بهترین رستوران های کیش قرار دارد. قطعا صرف یک ‏وعده غذایی در این رستوران لوکس بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

بهترین رستوران های کیش

 

رستوران میرمهنا کیش‎:

رستوران میرمهنا کیش در شرق ‏جزیره کیش و در فاصله ی کوتاهی از اسکله تفریحی جزیره قرار گرفته است که انواع غذاهای دریایی، کبابی و خوراک های سنتی در رستوران میرمهنا کیش ارائه می دهد. گردشگران و میهمانان تور کیش این فرصت را خواهند داشت تا غذا‏های با کیفیت و درجه یک را به همراه اجرای موسیقی ‏زنده میل نمایند. توصیه می شود گردشگران قبل از رفتن به رستوران ‏میز خود را رزرو کنند زیرا این رستوران بخاطر خدمات با کیفیت خود همواره شلوغ می باشد.

 

بهترین رستوران های کیش

 

‎رستوران شاندیز صفدری کیش‎:

رستوران شاندیز صفدری کیش جزو با کیفیت ترین و بهترین رستوران های کیش به شمار می رود که انواع خوراک های دریایی، غذاهای کبابی، انواع پیش غذا، ‏دسرهای شیرین و خوشمزه و انواع نوشیدنی های سرد و گرم و.... در این رستوران با بهترین کیفیت ارائه می گردد. سالن اصلی رستوران شاندیز صفدری کیش ‏بسیار بزرگ بوده و از ظرفیت 500 نفری برخوردار می باشد. محیطی آرام، فضایی دلباز و سقف بلند، اجرای ‏موسیقی زنده و ...... برخی از ویژگیهایی است که سبب شده این رستوران در رده بهترین رستوران های کیش قرار گیرد. اجرای ‏موسیقی زنده محلی جنوبی و موسیقی های بین ‏المللی قیمت تور کیش توسط برخی از بهترین هنرمندان جزیره کیش به هنگام میل نمودن غذا قطعا بسیار دلپذیر خواهد بود. ترانسفر رایگان مشتریان، وای ‏فای رایگان، سرویس بهداشتی و .... از دیگر امکانات این رستوران به شمار می رود.

رستوران شاندیز صفدری کیش برای برگزاری مناسبت های خاص نظیر نوروز، شب ‏یلدا، ماه رمضان، نیمه شعبان، کریسمس و ....بسیار مناسب می باشد.


بهترین رستوران های کیش

‏ 
رستوران بابا قدرت کیش‎:

این رستوران از بهترین رستوران های کیش به شمار می رود که در برخی از شهرها نیز مانند تهران، مشهد و کیش شعبه دارد. انواع ‏کباب ( سلطانی، بختیاری، برگ، فیله، برگ شترمرغ، شیشلیک، بناب، ترش و لقمه ‏زعفرانی)، جوجه کباب با استخوان، جوجه کباب بی استخوان، گردن گوسفند، ماهیچه، ‏بشقاب سنتی مجلل، بشقاب دریایی مجلل، زرشک پلو با مرغ، دیزی، ماهی، انواع ‏نوشیدنی های خنک، بیش از 10 نوع سالاد، سوپ و میز اردو در این رستوران با بهترین کیفیت ارائه می گردد. قیمت رستوران ‏بابا قدرت کیش نسبت به سایر رستوران های سنتی کیش کمی گران است ولی ارزش یکبار تجربه را دارد. ‏کیفیت بسیار بالای غذاها، پارکینگ اختصاصی و رایگان، طراحی و دکوراسیون شیک، اجرای ‏موسیقی زنده توسط هنرمندان، اینترنت وای ‏فای رایگان، ظرفیت 170 نفری و.... بخشی از ویژگیهایی این رستوران به شمار می رود.

 

بهترین رستوران های کیش

 

رستوران سالود کیش‎:

رستوران سالود کیش از بهترین رستوران های کیش به شمار می رود که انواع غذاهای دریایی، کبابی و خوراک های سنتی را با بهترین کیفیت و طعم ارائه می دهد. اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان کیش نیز از دیگر ویژگیهای این رستوران به شمار می رود. رزرو میز، ‏ترانسفر رایگان، غذای بسیار با کیفیت، قیمت منطقی و مقرون ‏به صرفه، دارا بودن پرسنل مجرب و مودب و.... از دیگر ویژگیهای رستوران سالود کیش به شمار می رود.

 

بهترین رستوران های کیش

 

رستوران پایاب کیش:

رستوران پایاب کیش از دیگر بهترین رستورانهای جزیره کیش به شمار می رود که از محیطی باز، دلنشین و آرامی برخوردار است.

اجرای موسیقی زنده، وای فای رایگان، ارسال سرویس رایگان، امکانات رزرواسیون میز و.... از دیگر ویژگیهای این رستوران محسوب می شود که می توان به آن اشاره کرد.

یک چایخانه به منظور سرو چایی در این رستوران در نظر گرفته شده است که گردشگران تور کیش این فرصت را خواهند داشت تا به این چایخانه بروند و در فضایی زیبا از میل نمودن آن لذت ببرند.

 

بهترین رستوران های کیش

 

رستوران انرژی کیش:

رستوران انرژی کیش از بهترین رستوران های کیش به شمار می رود که انواع غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای بین المللی، انواع دسرهای خوش طعم و غذاهای محلی در این رستوران ارائه می گردد.

رستوران انرژی کیش از دکوراسیونی لوکس و مدرنی برخوردار می باشد.

 

بهترین رستوران های کیش

 

 رستوران نهنگ سفید:

رستوران نهنگ سفید به شکل یک نهنگ طراحی شده ‏است و نمای بسیار جذابی به سواحل جزیره توریستی کیش بخشیده است.

انواع غذاهای دریایی محلی و بین المللی در این رستوران در فضایی زیبا و لوکس ارائه می گردد.

برای علاقه مندان به غذاهای دریایی این رستوران بهترین انتخاب می ‏باشد.

 

بهترین رستوران های کیش

 

رستوران رویال استار:

از دیگر بهترین رستوران های کیش به شمار می رود که دارای دکوراسیون بی نظیر و فضایی ‏رومانتیک و رویایی می باشد. این رستوران با الهام گرفتن از کافه رستوران های اروپایی طراحی شده است. ‏تراس، غذاهای بین المللی و ایرانی، سرو غذاهای ‏با کیفیت، امکانات رفاهی متعدد، رفتار حرفه ای و مودبانه پرسنل و .... برخی از ویژگیهای این رستوران به شمار می رود.

 

بهترین رستوران های کیش

 

فود کورت دامون:

فود کورت دامون از بهترین رستوران های کیش می باشد که در مرکز خرید ‏دامون تاسیس شده است. حدود 12 غرفه در فود کورت دامون در نظر گرفته شده که هر یک انواع غذاهای ‏سنتی و بین المللی را سرو می کند.

فود کورت دامون دارای طراحی و فضایی بسیار ساده و شیکی می باشد. گردشگران و میهمانان تور کیش می توانند با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه از میل نمودن انواع غذاهای لذیذ و خوش طعم رستوران لذت ببرند.

گروه تورهای کیش به عنوان مجری تخصصی تورهای کیش با نازل ترین قیمت آماده ارائه خدمات می باشد. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید از پیکج های ویژه تور کیش بهره مند شوید و تور خود را به صورت آتلاین رزرو کنید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین رستوران های کیش,رستوران های کیش,معرفی رستوران های کیش,معروف ترین رستوران های کیش,رستوران های خوب کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مشهد اردهال (4)

مشهد اردهال (4)

آداب قالی شویی

صبح جمعه مردان به خصوص جوانان محله فین کوچک (فین سلفی) که با خانواده های خود قبلا به مشهد اردهال آمده و در حجره امامزاده جا گرفته اند. با چماق و چوب دستی های تراشیده و مخصوص خود،‌ در حالی که برخی پیراهن سیاه پوشیده اند،‌ به کنار نهر آب فضای اتاق می روند و به خط می ایستند. در این هنگام مردم محله فین بزرگ ( فین علیا) که آنها هم با خانواده هایشان در صحن امامزاده ساکن شده اند، با چوب دستی های خود در حیاط صحن جمع می شوند و همه با هم به استقبال جوانان فین کوچک،‌ به شازده حسین می روند. در این زمان چند تن از بزرگان فینی به جمع آوری اعانه از مردان چوب به دست تور اصفهان مرداد 98 فینی می پردازند.

 

مشهد اردهال (4)

پس از جمع آوری اعانه، ‌فینی های چوب به دست دو محله در یک دسته بزرگ به سوی بقعه امامزاده سلطان علی راه می افتند. افراد درحالی که چماق و چوب دست های خود را در هوا و بالای سر خود تکان می دهند یا حسین یاحسین گویان به سمت امامزاده می روند. افراد فینی وارد صحن امامزاده می شوند و چوب ها را در هوا تکان می دهند. در این هنگام رئیس و نماینده سازمان اوقاف و چند تن از مقامات حکومتی و محلی به استقبال دسته می روند. خطیبی خطبه ای می خواند. پس از خطبه یکی از ریش سفیدان فینی اعانه ای را که از فینی ها جمع کرده است به عنوان هدیه و شیرینی به متولی یا سرپرست خادمان آستانه تور اصفهان شهریور 98 می دهد. و درخواست آوردن قالی مخصوص امامزاده را از آستانه مبارک حضرت سلطان علی می کند.

 

مشهد اردهال (4)

خادمان یک تخته قالی لوله شده را که رویش یک تکه پارچه سیاه کشیده اند از داخل حرم بیرون می آورند و به بزرگان فینی می دهند. جوانان فینی با دیدن قالی با شور و هیجان برای بدست آوردن قالی هجوم می آورند و آن را از بزرگان فینی می گیرند. جوانان قالی را از میان جمعیت می گذرانند. تشییع کننده گان قالی را به سرچشمه نهر شازده حسین و در میدان مقابل زیارتگاه می برند. آنها بردن قالی به سر آب را تمثیلی از کوشش هاجر به رساندن اسماعیل به چشمه آبی در صحرای خشک مکه می دانند. در کنار دسته مردی میانسال سوار بر اسب حرکت می کند. این مرد با خود یک جا نماز ترمه را که بر روی شانه راستش انداخته حمل می کند. این جا نماز را مظهری از جانماز حضرت امامزاده سلطان علی می دانند. بر سرچشمه قالی کشان قالی را در کنار نهر روی زمین می گدارند و دور آن حلقه می زنند. و چوب هایشان را پیاپی تکان می دهند.

 

مشهد اردهال (4)

برای شستن قالی یا غسل دادن قالی شهید، ‌چوب به دست های فین تور اصفهان سر چوب های خود را در آب چشمه فرو می کنند و بیرون می آورند و قطرات آب را روی قالی و مردمی که دور و برشان است می پاشند. به این ترتیب شهید راکه نمادی از شهید دشت اردهال است به صورت تمثیلی می شورند و غسل می دهند. پس از پایان آداب افراد دوباره قالی را به دوش می گذارند و سینه می زنند. در صحن سردار ،‌ فینی ها قالی را چند دور در حیاط صحن و در اطراف حوض می چرخانند و آن را با تشریفات و احترامی خاص به داخل حرم میبرند و به خان آستانه می دهند. مراسم در حدود ساعت یک بعد از ظهر در فضایی آکنده از غم و افسوس و چشم هایی اشک آلود به پایان می رسد. جمعه پس از جمعه قالی شویان به جمعه نشلگی ها و جمعه هفته قالی معروف است. در این جمعه مردم دهکده نشلگ به مشهد اردهال می آیند و مراسم هفته را مستقیما پای منبر او برگزار می کنند.

  مشهد اردهال (4)

 

 
 

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: مشهد اردهال (4),بهترین تورهای اصفهان,رزرو تور اصفهان,قیمت تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

کیش می‌تواند بین‌المللی شود

 

کیش می‌تواند بین‌المللی شود

مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که جزیره کیش دارا می باشد می تواند در صورت توجه بین‌المللی پارک ساحلی مرجان کیش شود.

طی حکمی از سوی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مظفری به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب گشت.

وی منصوب به سمت‌هایی نظیر نماینده مردم شهرستان نیشابور در مجلس هفتم شورای اسلامی، ریاست سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، معاونت استانداری خراسان رضوی، فرماندار ویژه نیشابور، عضو هیأت مدیره و معاون سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید، مدیر عاملی بانک شهر، عضویت در هیأت مدیره بانک تجارت، معاون استاندار تهران و رئیس مرکز جذب و خدمات سرمایه گذاری استان تهران و مستشار دیوان محاسبات کشور در کارنامه خود بوده است.

غلامحسین مظفری به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش پاسخگوی پرسش های خبرنگاران طی نشستی بودند.

جزیره کیش را چگونه دیدید؟ با توجه به اینکه تنها 6 روز از آغاز کار شما به عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش سواحل کیش می‌گذرد.

در بدو ورود به جزیره کیش تجربه خوبی داشتم. مردمان کیش از آقای انصاری لاری بدرقه بسیار خوبی داشتند و این امر بیانگر قدرشناس بودن کیشوندان است. بخش عمده ای از سرمایه‌گذاری های جزیره کیش را کیشوندان و گردشگران تور کیش تشکیل می‌دهند. پس انتظار دارند ما به عنوان نمایندگان دولت، فضایی را برای فعالیت‌های آنها ایجاد کنیم. 5 محور اصلی که شامل: پاکدستی، مردم داری، خدمت صادقانه، شفافیت و مشارکت واقعی با بخش خصوصی است در این راستا سعی خواهیم کرد تا توانمند باشیم.

جزیره کیش با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری دارد، برنامه خاصی در این مورد آیا در نظر دارید؟

بله همانطور که اشاره فرمودید جزیره کیش به لحاظ ظرفیت و پتانسیل در حوزه گردشگری، سرمایه گذاری و.. می تواند حرفای بسیاری برای گفتن داشته باشد که بخشی از آنها ایجاد شده و یا زیرساخت‌های آنها فراهم شده است. ما سعی داریم ظرفیت‌های جزیره کیش را به فعلیت برسانیم. گرچه با برخی از موضوعات همچنان فاصله داریم. پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف، تهران و... ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند که تا به امروز نتوانسته‌اند رسالت خود را انجام دهند. ما معتقد هستیم که وقتی نام دانشگاه‌های بزرگ کشور در کنار نام سازمان منطقه آزاد کیش قرار گیرد می تواند باعث نوآوری و خلاقیت شود. این امر باعث می شود دانشگاه‌ها و سازمان منطقه آزاد کیش مبدا و منشاء بسیاری از شرکت‌های دانش بنیاد کیش باشند و بسیار از ایده های نو خلق شود. در این صورت است که استارت آپ‌ها تشکیل خواهند شد و شهر خلاق و هوشمند اسکله تفریحی کیش به معنای واقعی اتفاق خواهد افتاد؛ در واقع باید بسیاری از رخدادهای علمی و بین‌المللی واقعی باید در این مکان اتفاق بیافتد.

چه برنامه‌هایی برای گذشته و آینده جزیره کیش دارید؟

قطعا هر تصمیمی که هیئت مدیره کیش و دکتر انصاری لاری اخذ کرده‌اند ادامه خواهد یافت. مواردی هم که نیازمند بازنگری، آسیب شناسی و یا به‌روز هستند، اصلاح و همراه با برنامه‌های دیگر ظرف 3 ماهه آینده در قالب کتابچه ارائه خواهند شد.

حضور افراد خلاق در جزیره کیش می تواند به عنوان مشاور، کمک شایانی به آبادانی این جزیره کنند، آیا برنامه‌ای برای استفاده از حضور این افراد دارید؟

در جهت توسعه و آبادانی روز افزون جزیره کیش، ما از کیشوندان درخواست می کنیم تا طرح‌ها و ایده های خود را به سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کنند تا مورد حمایت و اجرا واقع شود.

گروه تورهای کیش جهت انتخاب تور کیش متناسب با بودجه و سلیقه تان راهنمایتان خواهند بود. با مراجعه به وب سایت تور کیش به نشانی https://تورکيش.net شانس این را خواهید داشت تا پکیج های تورهای مختلف کیش را مقایسه کنید و تور مدنظرتان را رزرو نمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: کیش می‌تواند بین‌المللی شود,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آشنایی با شهر میمه

آشنایی با شهر میمه

موقعیت جغرافیایی میمه:

میمه با مساحتی حدود 3637 کیلومتر مربع  در بخش شمالی ترین قسمت استان اصفهان  و حد فاصل 85 کیلومتری مرکز استان اصفهان است

همچنین اتوبان اصفهان _ تهران تور اصفهان از کنار این شهر می گذرد

لهجه و زبان مردم میمه:

بر اساس تحقیقات دکتر سپایزار هر یک از طوایف آریایی دارای یک زبان مخصوص می باشند و زبان های آن ها به یکدیگر نزدیک و یکی است.  در حقیقت مردم در نواحی مادنشین به زبان ماد ها ، که همان زبان اوستا است صحبت می کنند.

آشنایی با شهر میمه

به گفته خانم لامتن در کتاب خاطرات ، درباره زبان اولیه مردم میمه گفته است که " زبان مردم این منطقه تا کنون شکل افعال خود را حفظ کرده و اختلاف آن با زبان فارسی به همین  دلیل است"  مردم میمه در تلفظ کلمات کمی لهجه دارند و این لهجه را می توان در بیان و تلفظ آ ن ها به خوبی تشخیص داد.

نوع پوشش و لباس مردم میمه

نوع پوشش مردم میمه هر دوره باهم متفاوت است. به عنوان مثال در دوره افشاریه بیشتر مدل لباس برای تمامی طبقات جبه و شال  کلاه بود ( شال کلاه نوعی عمامه است که بعد از غلبه عرب بر ایران در اثر تقلید از آن قوم کلاه اعیانی  ایرانیها به عمامه مبدل گرددید. ) که در این دوره افراد اهل علم و دانش ، عمامه بر سر خود می گذا شتند

اما در زمان ناصر الدین شاه مرد ها از شلوار های تور اصفهان تابستان 98 گشاد که بند هایی از جنس ابریشم یا پنیبه ای بود را می پوشیدند و بعد از پوشیدن ، آن بند ها را بهم گره می زدندبه صورتی که دنبالچه آن بند در جلو آویزان بود.

اغلب جوان ها نیز به انتهای بند اضافی خود منگوله رنگی می بستند.

در طبقه دوم  مردم میمه افراد فرو دست بودند که فقط از «کلاه نمدی ها»  یا کلاه «رعیتی ها» استفاده می کردند.

آشنایی با شهر میمه

  • آثار تاریخی شهر میمه
  1. امامزاده سید صالحه خاتون
  2. مسجد جامع میمه
  3. قنات مزد آباد میمه
  4. کاروانسراها و قلعه های قدیمی
  5. حمام های قدیمی شهر میمه
  6. محلات قدیمی میمه
  7. ساختمان یخچال قدیمی میمه
  8. قلعه مرکزی شهر
  9. قلعه گبرنی
  10. قلعه قمیش
  11. سراهای قدیمی
  12. بونکن های قدیمی
  13. آسیاب های آبی
  • قرا ها و روستا های تابع شهر میمه
  1. شهر وزوان
  2. روستای اذان
  3. روستای موته
  4. روستای ونداده
  5. روستای لایبید
  6. روستای حسن رباط
  7. روستای لوشاب
  8. روستای خسرو آباد
  9. روستای چغاده
  10. روستای مراوند
  11. روستای زیاد آباد

اوضاع جوی شهر میمه:

شهر میمه  دارای آب و هوای ، نیمه خشک است. از  این رو در تابستان ها هوا نسبتا گرم و خشک  و در زمستان ها هوا سرد می باشد.

در شهر میمه سالیانه حدود 162. 7 میلی متر بارش دارد تور اصفهان تیر 98 و بیشتر بارندگی مربوطه دوره ها اوایل بهار و فصل زمستان است.

همچنین  قسمت بزرگ و وسیع شهر میمه جزو مناطق  نیمه بیابانی و استیپی سرد  کشور ایران می باشد. 

آشنایی با شهر میمه

قالیبافی در شهر میمه  :

مسعود میرزا پسر ارشد ناصرالدین شاه در کتاب خاطرات خود در باره قالیبافی  میمه جوشقان این گونه  آورده است که " قالی های مشهور معروف خوب ایران را در عهد صفویه در این قصبه می بافتند . امروز چون عنقا هیچ اسمی از او نیست و حتی قالیهای بد هم نمی بافند. کسی هم نیست که آن ها را تشویق کند به این کار، بلوک جوشقان بلوکی است در جلگه ای وسیع که قصبه به این نام که این بلوک به آن مسمی می شود."

در قالیبافی  میمه از نقش هیی مثل : اسلیمی ، غنچه کش ، غنچه ، غنچه گل ، غنچه الخروس ، سیر ، موسگه ، بید، خوشه ، 13 رجی ، 15 رجی ، 17 رجی ، ولگ ، زلفک، ترنج ، چندر ، لچک ، کاج ، تسبیح ، گگل ، خوشه ، مداخل ، لاله ، گلدون و نقشهای زیبای دیگر استفاده می نمودند.

لازم به ذکر است که اکثر قالی های دستبافت  شهر میمه  جنبه صادراتی داشته و به کشور های اروپایی صادر شده است.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: آشنایی با شهر میمه,رزرو تور اصفهان,تور لحظه آخری اصفهان,قیمت تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

شهر زیرزمینی کیش به مجموعه بین المللی گردشگری تبدیل شود

 

شهر زیرزمینی کیش به مجموعه بین المللی گردشگری تبدیل شود

مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: مسئولان مجموعه گردشگری شهر زمینی کیش (کاریز) مصمم هستند تا با تدوین هتل سورینت مریم کیش برنامه ای جامع، این جاذبه دیدنی کیش را به یک مجموعه بین المللی گردشگری تبدیل نمایند.

غلامحسین مظفری به همراه جمعی از استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهر زمینی کیش بازدید کردند و افزودند: سازمان منطقه آزاد کیش از این گونه اقدام و سرمایه گذاری در جزیره کیش با تمام توان استقبال و حمایت خواهد کرد.

استاندار هرمزگان نیز در این بازدید بیان داشتند: شهر زیرزمینی کیش از یک ایده نو و کم نظیر برخوردار است که معماری زیبای آن سبب گشته تا مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی واقع شود.

فریدون همتی گفت: این مکان دیدنی توسط یکی از ایرانیان بازسازی شده که هر گردشگر داخلی و خارجی با دیدن آن شگفت هتل مارینا پارک کیش زده می شود.

استاندار قزوین با اشاره بر اینکه چندین سفر در بازه های زمانی مختلف به این جزیره داشته، گفت: با توجه به جنس مرجانی این مجموعه، کار ساخت و مهیاسازی کاریز بسیار سخت و پیچیده است و امروز شاهد پیشرفت بسیار زیاد این مجموعه هستیم.

عبدالمحمد زاهدی افزود: باید از متولیان و سرمایه گذاران این مجموعه به دلیل پیشرفت بالا در ساخت و مهیاسازی کاریز تقدیر هتل پانیذ کیش کرد چراکه در این مسیر سختی های بسیاری را متحمل شده اند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از بازدید این مجموعه ابراز امیدواری کرد که نام کیش با نام کاریز در جهان مطرح شود.

شهر زیر زمینی کاریز کیش بیش از 2500 سال قدمت دارد که در عمق 15 متری از سطح زمین واقع شده است و باستان شناسان طی تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیده اند که دیواره های پوشیده از صدف و مرجانی کاریز کیش بین 270 تا 570 میلیون سال قدمت دارد. امروزه کاریز کیش به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های جزیره کیش به شمار می رود که گردشگران و مسافران تور کیش این فرصت را خواهند داشت تا از آن بازدید نمایند.

گروه تورهای کیش جهت انتخاب تور کیش متناسب با بودجه و سلیقه تان راهنمایتان خواهند بود. با مراجعه به وب سایت تور کیش به نشانی https://تورکيش.net شانس این را خواهید داشت تا پکیج های تورهای مختلف کیش را مقایسه کنید و تور مدنظرتان را رزرو نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: شهر زیرزمینی کیش به مجموعه بین المللی گردشگری تبدیل شود,شهر زیرزمینی کاریز کیش,دیدنیهای کیش,جاذبه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

معروف ترین بازار های اصفهان

معروف ترین بازار های اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای ایران می باشد که در کویر مرکزی آن واقع شده هست. این شهر به سبب داشتن بناهای تاریخی انبوه و تعدادی از میراث جهانی گردشگران زیادی را از داخل و بیرون کشور به سوی خود جلب می کند. پل های تاریخی، موزه ها، بناهای چشم نواز و مکان های کهن گوشه هایی از جاذبه های این شهر تماشایی هستند. شهری که با قدم زدن در خیابان هایش می شود سفری به تاریخ داشت و از مرور آن لذت برد.

گفتنی ها از این شهر زیاد هست بعد راهی این شهر شدیم و از گوشه گوشه اش برایتان  گفتیم. برای آنکه بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای سفرتان داشته باشید  راهنمای سفر به این شهر را در اختیارتان قرار دادیم:

راهنمای سفر به استان بزرگ  اصفهان

اما تمام چیز در سفر به گشت و گذار ختم نمی شود. ممکن هست در هر لحظه از سفر به جنسیی احتیاج پیدا کنیم و ناچار به تهیه آن شویم. شاید هم بخواهیم گشتی در بازارها و مراکز خرید داشته باشیم وسوغات تهیه کنیم. برای آنکه تور اصفهان در این مواقع دچار سردرگمی نشوید بهتر هست شناختی کلی از این مراکز داشته باشید تا زمان سفرتان را مدیریت کنید و آن را به هدر ندهید. دراینجا  هدف داریم شما را با بازارها و مراکز خرید شهر اصفهان آشنا کنیم تا خریدی لذت بخش را در نصف جهان تجربه کنید.

معروف ترین بازار های اصفهان

بازارها

بازارها شناخته شده ترین مکان ها برای خرید و فروش و تبادل جنسها به شناخته می شوندکه از قدیم الایام در شهرهای ایران وجود داشته است. بازار های موجود در شهر اصفهان عبارتند از:

 بازار بزرگ  تاریخی اصفهان

بازار اصفهان یکی از برزگترین و وسیع ترین، مهم ترین و زیباترین بازارهای ایرانی و اسلامی می باشد که در دل شهر اصفهان و اطراف میدان نقش جهان قبلروی کرده هست. دالان ها و سراهای انبوه گزینش های زیادی را برای خرید قبل روی شما قرار می دهند به ویژه چنانچه از طرفداران صنایع دستی باشید در این بازار بهترین مثال های آن را پیدا خواهید کرد. بازار اصفهان ورودی های انبوهی دارد اما بهترین و در دسترس ترین ورودی بازار در شمال میدان نقش جهان قرار گرفته هست که به سردر قیصریه شهرت دارد.

معروف ترین بازار های اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

در پیرامون میدان نقش جهان اصفهان، مغازه هایی وجود دارند که هر یک به ارائه ی محصولاتی ویژه از صنایع دستی این شهر می پردازند. به علت نزدیکی به بازار، این محصولات از کیفیت مناسبی برخوردارند و گاه مغازه ها توسط خود هنرمندان تور اصفهان تابستان 98 اداره می شود.

معروف ترین بازار های اصفهان

بازار هنر اصفهان

طلا و جواهرات از صنایع دستی اصفهان به تعداد می روند و هنرمندان زیاد ماهری در این زمینه مشغول به کارند. یکی از مراکزی که می توانید طلاهای زیبای اصفهان را از آن تهیه کنید، بازار هنر می باشد. این بازار از شاهكارهاي معماري دوره صفویه به تعداد می رود که توسط استادکاران ایرانی از سال ۱۰۸۳ تا سال ۱۰۸۵ هجري شمسی ساخته شده هست. در زمان صفویه از این مکان با عنوان بازار کاروانسرای مادر شاه یاد می شد که همراه با بنای کاروانسرای مادر شاه و مدرسه شاه سلطان حسین (مدرسه چهارباغ امروزی) یا مجموعه ی وقفی را تشکیل می داد. در این بازار علاوه بر خرید می توانید از تماشای جلوه های معماری نیز لذت ببرید. این بازار در خیابان چهارباغ عباسی، جنب پارک هشت بهشت قرار دارد.

معروف ترین بازار های اصفهان

بازار گل و گیاه همدانیان

بازار گل و گیاه همدانیان یکی از مراکز فروش گل و گیاه می باشد که در اصفهان از شهرت ویژهی برخوردار هست. در این بازار انواع و اقسام گلها، گیاهان، درختچه ها و ابزارها مورد نیاز برای پرورش گیاهان را خواهید دید. گل های شاخه بریده، بامبو و برگ های تزئینی، گیاهان تزئینی فانتزی و عروسکی از جمله بن سای، سرخس عنکبوتی، گیاهان فصلی، درخت و نهال، گل های خشک و مصنوعی و ... گیاهانی هستند که می توانید در این بازار آنها را تهیه کنید. این بازار در بزرگراه جی، خیابان همدانیان واقع است.

معروف ترین بازار های اصفهان

 بازار ماهی خلیج فارس

یکی از مراکز معتبر و باارزش  برای تهیه کردن  ماهی تور اصفهان تیر 98 و انواع آبزیان در اصفهان، بازار ماهی خلیج فارس می باشد که انواع محصولات از شمال و جنوب کشور و ماهی های پرورشی را ارائه می دهند. این بازار در بلوار صفه می باشد.

معروف ترین بازار های اصفهان

مراکز خرید استان  اصفهان

بدون شک ممکن هست در سفر به برخی اقلام و جنسهای ضروری احتیاج پیدا کنید و سری به مراکز خرید بزنید. مهم ترین مراکز خرید اصفهان عبارتند از:

 سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر اصفهان، یک مرکز تجاری، تفریحی توریستی هست که به عنوان بزرگترین مرکز خرید ایران و پنجمین مرکز خرید بزرگ جهان شناخته می شود و از شهرت زیادی برخوردار هست. این مجموعه در ۷ طبقه احداث شده هست که دارای امکانات زیر هستند:

دو طبقه پاركينگ مسقف با ظرفيت ۵۵۰۰ اتومبیل

سه طبقه شامل مركز خريد (Hyper Star) و واحدهای تجاری

دو طبقه آخر شامل مجموعه سيظاهرئي، سالن چند منظوره، فود کورت و سالن های مختلف

پوشاک، ابزارها آرایشی و بهداشتی، ابزارها ورزشی، اسباب بازی، ابزارها التحریرو.... اقلامی هستند که می توانید در این مرکز خرید بزرگ به آنها دسترسی پیدا کنید.

در اتوبان شهید دستجردی، رو به روی ورودی جنوبی سپاهان شهر واقع است.

 مجتمع پارک اصفهان

مجتمع پارک اصفهان یکی از مراکز خرید کهن شهر می باشد که در نخستین سال پیروزی انقلاب افتتاح گردید. این مرکز خرید حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده هست و با داشتن ۴۰۰ فروشگاه و فضای سبز مناسب، خدمات مناسبی را به ملت ارائه می کند. پوشاک، ساعت، کیف و کفش، ابزارها صوتی و تصویری، ابزارها موسیقی، اسباب بازی، رایانه و نرم افزار و ابزارها جانبی، ابزارها التحریر ،آرایشی و بهداشتی، ورزشی و ... از اقلامی هستند که می توانید در این مرکز خرید آنها را تهیه کنید. هم چنین مجتمع پارک با داشتن کافه و رستوران ها مکان مناسبی برای استراحت و گذران اوقات فراغت نیز به تعداد می رود و درخیابان چهارباغ بالا واقع شده است.

  مجتمع تجاري شهر در استان اصفهان

یکی دیگر از مراکز خرید معروف اصفهان مجتمع تجاری شهر هست که يکي از مراکز تجاری مدرن کشور به شناخته شدهاست.این مرکز حدود ۱۳۵۰۰ مترمربع وسعت دارد و چهارطبقه تجاری و يک طبقه پارکينگ را در خود جای داده هست. در مجتمع تجاری شهر، ۲۱۰ واحد فروشگاهي و ۳۰ واحد اداري به ارائه ی خدمات می پردازند و در زمینه های آرایشی بهداشتی، پوشاک، حوله، خرازی،کیف و کفش، موبایل، صوتی تصویری، صنایع دستی، شال و روسری، ساعت و ... فعالیت می کنند. وجود رستوران و کافی شاپ یکی دیگر از دلایلی هست که ملت را به این مرکز خرید می کشاند. این بازار در چهارباغ عباسي، نبش خيابان سيدعليخان  واقع است.

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: معروف ترین بازار های اصفهان,تور لحظه آخری اصفهان,معرفی تور اصفهان,قیمت تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

همه چیز درباره کاخ عالی قاپو اصفهان

همه چیز درباره کاخ عالی قاپو اصفهان

کاخ عالی قاپو به عنوان یکی از کاخ های سلطنتی در دوران صفوی شناخته می شود. با اینکه در گذر زمان این کاخ مورد آسیب های فراوانی قرار گرفت ولی هنوز همانند قدیم دارای شکوه می باشد. این کاخ از میدان نقش جهان به طور واضح قابل مشاهده است. نام عالی قاپو از زبان ترکی گرفته شده است و به معنی درگاه بلند می باشد. در دوران صفوی عالی قاپو به عنوان ورودی دولتخانه صفوی بود. در ابتدای ساخت شکل ظاهری آن بسیار ساده تر از شکل حال تور اصفهان مرداد 98 آن بود. این کاخ در زمان سلطنت شاه عباس به شکل امروزی در آمد. همچنین در زمان شاه عباس دوم ایوان ستون دار به این بنا اضافه شد. این بنا در سمت غربی میدان نقش جهان و همچنین در روبروی مسجد شیخ لطف الله قرار گرفته است. ارتفاع این بنا به  ۴۸ متر می رسد و همچنین دارای ۶ طبقه می باشد. داخل این بنا دارای پله هایی به صورت مارپیچی می باشد. معماری این بنا به زمان صفویان برمی گردد و همچنین داخل آن با استفاده از گچ بری ها و مینیاتوری به شکلی زیبا طراحی شده است. تالار این کاخ به اتاق صوت و یا به اتاق موسیقی شناخته می شود.

این کاخ در زمان شاه عباس صفوی در سال های ۹۷۳ تا ۹۷۷ به عنوان مقر و دولتخانه حکومتی شروع به تکمیل شد. این امر به دلیل انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان انجام شد. این بنا در زمان جانشینان شاه عباس و به مدت ۷۰ تا ۱۰۰ به طول انجامید. کتیبه ای از زمان شاه سلطان حسین در این کاخ قرار دارد که باعث اضافه شدن تزئیناتی در طبقه سوم شد.

معماری عالی قاپو

این بنا دارای ۵ طبقه می باشد. که احداث آن در زمان شاه عباس اول شروع شد و در طی زمان های جانشینان به صورت کامل تکمیل شد. طبقات این کاخ دارای تزئینات منحصر بفردی می باشد که قابل ستایش می باشد. با اینکه در طی دوره های دیگر کاخ عالی قاپو صدمات مختلفی را دیدولی هیچی از زیبایی های آن کاسته نشده است. درون کاخ نقاشی هایی از زمان صفویه موجود می باشد. با دیدن این نقاشی ها می توانید با هنر تور اصفهان شهریور 98، هنرمندان آن زمان به صورت کامل آشنا شوید.

سردر عالی قاپو با استفاده از سنگ های سماق ساخته شده است که باعث دادن جلوه ای خاص به این بنا شده است. با ورود به کاخ عالی قاپو می توانید دو تالار آن را مشاهده کنید که تالارها در زمان های قدیم به عنوان امور اداری و دیوانی استفاده می شد و به آن ها صدرخانه یاکشیک خانه می گفتند. در طبقه سوم آن ایوانی بزرگ وجود دارد که دارای ۱۸ ستون بلند و سنگی می باشد. این ستون ها باعث بخشیدن جلوه ای خاص به این تالار شده است. سقف این ایوان به طور کامل آیینه کاری شده است همچنین دارای آلت های چوبی می باشد که این امر باعث زیبایی دو چندان این تالار شده است. همچنین حوضچه ای زیبا از جنس مرمر در این ایوان قرار دارد.

آنچه باعث معروفیت کاخ عالی قاپو شده تالار موسیقی آن می باشد. گچبری های این اتاق در زمان صفوی رضا عباسی صورت گرفته است. مینیاتوری های این اتاق به شکل خاصی طراحی شده است که باعث بخشیدن جلوه ای خاص به آن اتاق شده است.

جهت خرید بلیط اصفهان به سایت آژانس چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه کنید. 

 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: همه چیز درباره کاخ عالی قاپو اصفهان,آفر تور اصفهان,بهترین تورهای اصفهان,رزرو بلیط اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آشنایی با پل های تاریخی شهر اصفهان

آشنایی با پل های تاریخی شهر اصفهان

اگر به شهر اصفهان سفر می کنید حتما اولین چیزی که ذهنتان می رسد پل هایی است که بر روی زاینده رود ساخته شده اند. این شهر تاریخی بافت قدیمی و زیبایی دارد که باعث شده عده ی زیادی به این شهر سفر کنند. شهر اصفهان یکی از زیباترین و مهم ترین شهر های ایران است. اگر قصد مسافرت و ایران گردی دارید اولین شهری که به شما پیشنهاد می کنیم، اصفهان است. این شهر مقصد خوبی برای شروع سفر ایران گردی است. با آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری جذابی که این شهر دارد قطعا اوقات خوبی را در این شهر خواهید گذراند و همچنین یکی از تجربیات سفری بیاد ماندنی برای شما و همراهانتان خواهد بود.

زاینده رود، رودی است که پل های بسیاری بر روی آن در زمان های گذشته ساخته شده است. تعدا این پل های ساخته شده زیاد است و هر کدام از آن ها سبک معماری خاص و منحصر به فردی دارند. به گونه ای که آفر تور اصفهان با دیدن تعدادی از آن ها به قدری جذب زیبایی های آن می شوید که علاقه مند به دیدن ما بقی پل های موجود در اصفهان می شوید. هر کدام از پل های این شهر در دوران پادشاه خاصی ساخته می شدند و محل برگزاری مراسم های ویژه و اصیل ایرانی بوده اند. معماری ظریف این پل ها به قدری خاص و منحصر به فرد است که علاوه بر زیبایی ظاهری شهری، به ظرافت های انسانی و روحی هم توجه داشته است و از این رو تمام افراد با هر ملیت و مذهبی که باشند از آن تاثیر می پذیرند و از زیبایی های آن لذت می برند.

البته به شما پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به این شهر ابتدا جاذبه های گردشگری این شهر را به خوبی بشناسید و همچنین مکان هایی که می خواهید از آن ها دیدن کنید به ترتیب یادداشت کنید و سپس مسیر سفر به این شهر زیبای تاریخی را در پیش بگیرید زیرا جاذبه های گردشگری و تاریخی به قدری در این شهر زیاد هستند که ممکن است شما برای این که از کدام مناطق دیدن کنید اندکی گیج شوید به خصوص اگر مدت اقامت شما در این شهر محدود باشد. از اصلی ترین جابه های تاریخی که در این شهر وجود دارد پل هایی است که در اصفهان ساخته شده است. این پل ها به قدری زیبا و منحصر به فرد هستند که برای این شهر کاملا نمادین محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی این پل های زیبا که در دوران قدیم ساخته شده اند و قدمت آن ها به هزاران سال پیش باز می گردد بپردازیم، پس اگر شما هم از علاقه مندان به آثار تاریخی این شهر به ویژه پل های آن هستید و یا قصد دارید به این شهر تاریخی سفر کنید با ادامه ی این مقاله همراه باشید.

جهت رزرو تور اصفهان به سایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

پل های معروف و تاریخی اصفهان

  1. پل مارنان: این پل یکی از پل های تاریخی و زیبای شهر اصفهان است که اسم آن ممکن است کمتر از سایر پل ها به گوش خورده باشد. اما از زیبایی چیزی از پل های دیگر کم ندارد. معماری منحصر به فرد این پل بسیار چشم گیری دارد که نظر همگان را به خود جلب کرده است. برخی از باستان شناسان و محققین تاریخی ساخت این پل خاص و بی نظیر را به دوره ی ساسانیان مرتبط می دانند. این پل دارای 17 دهانه است و همه ساله عده ی زیادی از این پل دیدن می کنند. این پل در خیابان مطهری واقع در اصفهان قرار دارد. جالب است بدانید تعداد دهانه های موجود دراین پل در گذشته بیشتر از 17 عدد بوده است. اما بعد ها تعدادی از این دهانه ها بسته شده اند. نام دیگر این پل، پل سرفراز است و گفته می شود که این نام در زمان پادشاهی شاه سلیمان صفوی نرخ تور اصفهان بر روی این پل نهاده شده است. البته نام این پل تغییر یافته ی واژه ی مهربین است.
  2. پل چوبی : این پل 147 متر طول دارد اما پهنای آن بسیار کم است. این پل میان، سی و سه پل و دو پل ال.. وردی خان ساخته شده است و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده است. محققان و باستان شناسان این گونه گمان می کنند که این پل در سال 1065 ساخته شده است. نام های دیگر این پل، پل دریاچه و پل سعادت آباد است. و هم اکنون پل چوبی در خیابان کمال اسماعیل قرار گرفته است و عده ی زیادی روزانه از این پل دیدن می کنند. البته نکته ی حائز اهمیت درباره این پل داشتن منظره ی خیره کننده ای از غروب آفتاب است که این مکان را خاص و ویژه می سازد.
  3. پل خاجو: این پل در سال 1060 بر روی زاینده رود به فرمان شاه عباس دوم ساخته شد. جالب است بدانید که مورخان و محققان تاریخی معتقد هستند که در دوران قدیم در محل این پل، پل دیگری از عصر تیموری وجود داشت. از اسامی دیگر این پل می توان به، پل حسن بیک، پل بابا رکن الدین و پل کرها شناخته می شود. این پل در سطح بین المللی شناخته شده و این پل را یکی از زیباترین پل های جهانی می شناسند. نکته ی حائز اهمیت این است که قسمت فوقانی این پل در گذشته برای عبور کالسکه و چهارپایان بوده است و در قسمت زیرین آن عابر پیاده عبور می کردند. در زمان قدیم پادشاهان و اشراف زادگان در این محل به برگزاری مسابقات شنا و قایقرانی می پرداختند و اهمیت خاصی برای این پل قائل بودند.
  4. سی و سه پل: بلاخره به معروف ترین و محبوب ترین پل واقع در اصفهان در این لیست رسیده ایم. شروع این پل از چهار راه تختی است و تا میدان آزادی نیز ادامه دارد. این پل در سال 1008 قجری قمری ساخته شده است و قدمت بسیار زیادی دارد و از نظر تاریخی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این پل 300 متر طول دارد و دارای پهنای 14 متر است. از نام های دیگر این پل، شاه عباسی، پل جلفا، پل چهل چشمه و پل سی و سه چشمه می توان اشاره کرد. این پل در زمان های گذشته در واقع راه ارتباطی میان این شهر با مردم جلفا بوده است. جالب است بدانید در زمان های قدیم این پل از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و جشن های خاص و ویژه ی نوروزی را در این محل برپا می کردند.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: آشنایی با پل های تاریخی شهر اصفهان,رزرو تور اصفهان,قیمت تور اصفهان,آفر تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مناطق دیدنی شهرستان نطنز

مناطق دیدنی شهرستان نطنز

نطنز در فاصله ی 120 کیلومتری اصفهان قرار دارد و یکی از مناطق تاریخی و گردشگری است که سالانه گردشگران بسیاری از این شهر دیدن می کنند. در اینجا به معرفی برخی از مناطق دیدنی این شهر می پردازیم:

روستای تاریخی ابیانه

 ابیانه در دامنه ی کوه کرکس با فاصله 40 کیلومتری از شمال غربی نطنز با شرایط آب و هوایی مناسب و معتدل قرار دارد. ابیانه که از روستاهای پلکانی ایران به شمار می رود از نمونه های بی نظیر اماکن بومی محسوب می شود تور اصفهان شهریور 98. لباس های سنتی مردان و زنان این روستا که متعلق به دوران صفویه و ایل بختیاری است طرفداران زیادی پیدا کرده است. ابیانه به خاطر خانه های سرخ رنگش که بیان کننده ی سبک معماری این روستا است شهرت دارد.

آتشکده ی نطنز

این آتشکده که بخش زیادی از آن فروریخته، متعلق به دوره ی ساسانیان است. رسیدن به آتشکده سخت می باشد و تنها راه رسیدن به آن عبور از باغ های شهر است. ناگفته نماند که از قسمت بالایی مسجد جامع شهر امکان دیدن آتشکده وجود دارد. در دوره های قدیم موبدان ساسانی با روشن کردن آتش در این بنا به دعا کردن می پرداختند زیرا آتش را نماد پاکی می دانستند. این آتشکده جزو ارزشمند ترین آثار باستانی ایران است که در سال 1311 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

گنبد باز (شکارگاه عباسی )

 این بنای هشت ضلعی که ساخته شده از خشت و گل است گنبد باز یا بازوند نامیده می شود. این بنا متعلق به دوران شاه عباس است که در سال 1336 به عنوان یکی از بناهای تاریخی ایران به ثبت ملی رسیده است. علت نامگذاری این بنا به نقل از عده ای این بوده است که در سال 1001 هجری قمری هنگام عبور شاه عباس صفوی از این مکان، باز شکاری شاه عباس که به دنبال شکار بوده، گم می شود و بعد از مدتی بر اثر سرما می میرد. شاه عباس صفوی به دلیل علاقه ی شدید به این پرنده دستور ساخت این بنا را می دهد و آن را گنبد باز می نامد. برای مشاهده ی این بنا که در بالای کوه کرکس قرار گرفته است تور اصفهان، باید مسیری را از کوه بالا بروید تا بتوانید از این بنای شاهکار دیدن کنید.ناگفته نماند که در گذشته شاهان صفوی برای تفریح و شکار از این بنا استفاده می کردند.

مسجد جامع نطنز

مسجد جمعه که نام دیگر این بنای باشکوه است در بین بوستان های نطنز با مناره ای بلند جلب توجه می کند. این مسجد در چندین دوره مورد بازسازی قرار گرفته است و براساس کتیبه های موجود اصلی ترین دوره ی ساخت آن به دوره ی ایلخانان بر می گردد. این بنا را به دلیل مجاورت با بقعه ی شیخ عبدالصمد اصفهانی بقعه ی اصفهانی نیز می نامند. بخش های مختلف مسجد جامع شامل چندین نماز خانه, قنات ها,مناره و گنبد و کتیبه های به جا مانده از دوره های مختلف تاریخی مانند سال های 389,707 و 617 هجری قمری می شود. در حال حاضر محراب این مجموعه یعنی همان محراب بقعه ی شیخ عبدالصمد و محراب مسجد به ترتیب در موزه های ویکتوریا آلبرت و موزه ی ملی لندن نگه داری می شوند. این مجموعه شامل یک شبستان هشت ضلعی گنبد دار به همراه آرامگاه شیخ عبدالصمد از بناهای قرون اولیه ی اسلامی است که با معماری زیبای اسلامی نظر گردشگران را جلب می کند. این مسجد در سال 1311 در زمره ی آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

 

نطنز در فاصله ی 120 کیلومتری اصفهان قرار دارد و یکی از مناطق تاریخی و گردشگری است که سالانه گردشگران بسیاری از این شهر دیدن می کنند. در اینجا به معرفی برخی از مناطق دیدنی این شهر می پردازیم:

روستای تاریخی ابیانه

 ابیانه در دامنه ی کوه کرکس با فاصله 40 کیلومتری از شمال غربی نطنز با شرایط آب و هوایی مناسب و معتدل قرار دارد. ابیانه که از روستاهای پلکانی ایران به شمار می رود از نمونه های بی نظیر اماکن بومی محسوب می شود. لباس های سنتی مردان و زنان این روستا که متعلق به دوران صفویه و ایل بختیاری است طرفداران زیادی پیدا کرده است. ابیانه به خاطر خانه های سرخ رنگش که بیان کننده ی سبک معماری رزرو تور اصفهان این روستا است شهرت دارد.

آتشکده ی نطنز

این آتشکده که بخش زیادی از آن فروریخته، متعلق به دوره ی ساسانیان است. رسیدن به آتشکده سخت می باشد و تنها راه رسیدن به آن عبور از باغ های شهر است. ناگفته نماند که از قسمت بالایی مسجد جامع شهر امکان دیدن آتشکده وجود دارد. در دوره های قدیم موبدان ساسانی با روشن کردن آتش در این بنا به دعا کردن می پرداختند زیرا آتش را نماد پاکی می دانستند. این آتشکده جزو ارزشمند ترین آثار باستانی ایران است که در سال 1311 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

گنبد باز (شکارگاه عباسی )

 این بنای هشت ضلعی که ساخته شده از خشت و گل است گنبد باز یا بازوند نامیده می شود. این بنا متعلق به دوران شاه عباس است که در سال 1336 به عنوان یکی از بناهای تاریخی ایران به ثبت ملی رسیده است. علت نامگذاری این بنا به نقل از عده ای این بوده است که در سال 1001 هجری قمری هنگام عبور شاه عباس صفوی از این مکان، باز شکاری شاه عباس که به دنبال شکار بوده، گم می شود و بعد از مدتی بر اثر سرما می میرد. شاه عباس صفوی به دلیل علاقه ی شدید به این پرنده دستور ساخت این بنا را می دهد و آن را گنبد باز می نامد. برای مشاهده ی این بنا که در بالای کوه کرکس قرار گرفته است، باید مسیری را از کوه بالا بروید تا بتوانید از این بنای شاهکار دیدن کنید.ناگفته نماند که در گذشته شاهان صفوی برای تفریح و شکار از این بنا استفاده می کردند.

مسجد جامع نطنز

مسجد جمعه که نام دیگر این بنای باشکوه است در بین بوستان های نطنز با مناره ای بلند جلب توجه می کند. این مسجد در چندین دوره مورد بازسازی قرار گرفته است و براساس کتیبه های موجود اصلی ترین دوره ی ساخت آن به دوره ی ایلخانان بر می گردد. این بنا را به دلیل مجاورت با بقعه ی شیخ عبدالصمد اصفهانی بقعه ی اصفهانی نیز می نامند. بخش های مختلف مسجد جامع شامل چندین نماز خانه, قنات ها,مناره و گنبد و کتیبه های به جا مانده از دوره های مختلف تاریخی مانند سال های 389,707 و 617 هجری قمری می شود. در حال حاضر محراب این مجموعه یعنی همان محراب بقعه ی شیخ عبدالصمد و محراب مسجد به ترتیب در موزه های ویکتوریا آلبرت و موزه ی ملی لندن نگه داری می شوند. این مجموعه شامل یک شبستان هشت ضلعی گنبد دار به همراه آرامگاه شیخ عبدالصمد از بناهای قرون اولیه ی اسلامی است که با معماری زیبای اسلامی نظر گردشگران را جلب می کند. این مسجد در سال 1311 در زمره ی آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

 

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: مناطق دیدنی شهرستان نطنز,آفر تور اصفهان,قیمت ارزان تور اصفهان,تور لحظه آخری اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آشنایی با جاذبه های تاریخی کاشان

آشنایی با جاذبه های تاریخی کاشان

جاذبه های توریستی کاشان برای هر گردشگری تنها به نیاسر و فصل گلاب گیری ختم نمی شود، آشنایی با مکان های تاریخی آن حس رفتن به این شهر و گردش در آن را دو چندان می کند. تعدادی از مکان های تاریخی بی نظیر آن عبارت اند از:

مجموعه تاریخی طباطبایی

از دیدنی ترین بناهای قدیمی کاشان تور اصفهان، خانه طباطبائی است که در محله سلطان امیر احمد قرار دارد. این خانه توسط مرحوم سید جعفر طباطبائی که از تجار معروف فرش بوده ساخته شده است. معمار، طراح و سازنده استاد علی مریم بوده است که با استفاده از نبوغ ذاتی و قدرت خلاقیت و ابتکار خود علاوه بر خانه طباطبائی تیمچه امین الدوله و خانه بروجردی را نیز از خود به یادگار گذاشته است. معماری خانه به شیوه حجاب دار، گودال باغچه، متقارون و درون گراست. با توجه به وضعیت جغرافیایی و آب و هوائی منطقه کویری خانه ها را گود می ساختند تا بنا عایق حرارت و صدا بوده و دسترسی به آب قنات هم راحت‌تر، و در مقابل زلزله مقام تر باشد.

مجموعه تاریخی عباسیان

این بنای تاریخی توسط مرحوم سید ابراهیم تاجر کاشانی پدر بزرگ آیت اله سید محمد علوی بروجردی، ساخته شده است. این معماری شامل 5 طبقه پس سرداب، سرداب، همکف، بالا و بهار خواب را شامل می شود. کل مجموعه شامل 5 حیاط بیرونی تور اصفهان تابستان 98، اندرونی، باغ، خدمه و حوض خانه است که هر یک کاربرد ویژه خود را داشته است.

حمام سلطان امیر احمد

این حمام نمونه ای از زیباترین حمام های ایران از نظر معماری و تزئینات و کاربرد فضاها می باشد که در محور تاریخی خیابان علوی و محله سلطان امیر احمد با وسعت 1000 متر مربع قرار گرفته است نام این حمام برگرفته از امامزاده سلطان امیر احمد (نوه امام جواد (ع)) است که در مجاورت می باشد.این حمام مطابق معمول شامل دو بخش سربینه و گرم خانه است. سربینه فضائی با قاعده 8 ضلعی است که 8 ستون آن را به دو فضای متفاوت تقسیم کرده است.

قلعه جلالی و برج و بارو

در انتهای خیابان علوی و در نزدیکی آثار دیگری هم چون خانه های بروجردی و طباطبائی و بقعه سلطان امیر احمد (ع)، در طرفین خیابان، دو دیوار بلند کاه گلی به چشم می خورد که از بقایای حصار معروف عهد سلجوقی است.

محوطه باستانی سیلک

پس از فرو نشستن آب دریاچه مرکزی و خشک شدن تدریجی آن، ساکنان اطراف آن مجبور شدند نواحی حاصل خیزی مانند اطراف فین که همان منطقه (سیلک) باشد را جهت زندگی کردن و سکونت اختیار کنند. آثاری از این تپه ها در موزه های لوور فرانسه، ملی ایران و باغ فین موجود می باشد. این تپه در مغرب مسیر کاشان- فین و در مجاورت جاده قرار دارد. سیلک در حال حاضر مشتمل بر یک تپه شمالی و یک تپه جنوبی است که به فاصله 500 متر از یکدیگر قرار دارند تور اصفهان مرداد 98. و در جلو این تپه ها گورستان هایی از انسان های ما قبل تاریخ وجود دارد.

باغ فین

بنای اولیه باغ فین به قبل از اسلام و با تمدن سیلک پیونده خورده است که تمدن سیلک نیز پیوندی ناگسستنی با چشمه جوشقانی دارد که در بالای باغ جاری است، و به چشمه سلیمانیه معروف است و از دیر باز همچنان در آبادی منطقه مؤثر بوده است. ساختمان شتر گلوی فتحعلی شاهی در ضلع جنوب غربی باغ و حمام سلطنتی بزرگ در مجاورت حمام اولیه می باشد. 

 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: آشنایی با جاذبه های تاریخی کاشان,بهترین تورهای اصفهان,قیمت تور اصفهان,رزرو تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آشنايي با نياسر کاشان

آشنايي با نياسر کاشان

نیاسر یکی از شهرهایی است که در نزدیکی شهر کاشان قرار دارد برای رفتن به این شهر زیبا باید از مسیر کاشان به مشهد حرکت کنید که فاصله اي حدود٢٣٠كيلومتر دارد. نیاسر جاذبه هاي گردشگري فراواني دارد و هر ساله گردشگران داخلي و خارجي زيادي را به خود جذب مي كند. اين شهر علاوه بر جاذبه هاي طبيعي داراي جاذبه هاي تاريخي و باستاني نيز هست. با آمدن به شهر کاشان حتما از نیاسر نیز دیدن کنید زیرا رزرو تور اصفهان می تواند برای شما خاطره های زیبایی رقم بزند.

به دلیل وجود آب و هوای کوهستانی این شهر به نام نیاسر شناخته شده است. در زمان ساسانیان این شهر جزو شهرهای برگزیده ی پادشاهان آن زمان برای خوش  گذرانی و گذراندن اوقات فراغت شناخته می شد. برای فهمیدن این مطلب می توانید به آثار به جا مانده از آن زمان مراجعه کنید. در شهر نیاسر آثار تاریخی فراوانی از زمان های قدیم برجا مانده است که می توانیم به چند مورد از آن اشاره کنیم. گرمابه صفوی، آبشار نیاسر، چهار طاقی نیاسر و ... از آثار تاریخی دوران قدیم می باشد. یکی از آثار دیدنی این شهر باغ تالار می باشد که دارای درختان بسیار بلندی است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. این باغ دارای یک چشمه ی زیبایی به نام اسکندریه است که می توانیم با رفتن به این باغ تالار زیبایی آن را مشاهده کنید. 

مراسم گلاب گيري از مراسمي است كه هر ساله در اين شهر برگزار مي شود و گردشگران زيادي را به خود جلب كرده و جالب است بدانيد كه به علت موقعيت جغرافيايي خاص اين شهر گل هاي محمدي نياسر زودتر از بعضي نقاط كاشان به ثمر مي نشيند آفر تور اصفهان و مراسم گلاب گيري از اواسط ارديبهشت تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

چشمه اي تاريخي به نام اسكندريه در نياسر وجود دارد كه آبي خنك و زلال دارد،اين چشمه چند متر پايين تراز چهارطاقي قرار دارد و جز قديمي ترين چشمه هاي ايران به شمار مي رود و آبشار نياسر هم كه خيلي معروف است از همين چشمه تاريخي سرچشمه مي گيرد و چيزي كه جلوه خاصي به آن بخشيده استلاكتيت ها هستند كه به دليل انحلال سنگ هاي آهكي در طي ساليان سال به وجود آمده اند و اين آبشار در اواسط ارديبهشت به يكي از پر بازديد ترين مناطق ايران تبديل مي شود.

غار رئيس هم يكي ديگر از جاذبه هاي اين شهر است،غاري مصنوعي است كه به دست انسان ها ساخته شده و باستان شناسان قدمت اين غار را متعلق به دوران پارك ها تخمين زده اند،اين غار داراي راهروهايي تنگ و پيچيده است و عبور از آن ها بدون راهنما توصيه نمي شود و داراي چاه هاي متعددي است كه دسترسي به آن ها تنها با وسايل پيشرفته امكان پذير است.از ديگر نام هاي اين غار ميتوان به غار ويس و سوراخ ويس قیمت تور اصفهان اشاره کرد.

آتشكده نياسر كه مربوط به دوران اشكاني است و قدمت آن به ١٨٠٠سال مي رسد،اين بنا را اردشير بابكان بنا كرد و از اولين آتشكده هايي است كه در اوج رواج دين زرتشتي در ايران بنا كرد،جالب است بدانيد كه اين آتشكده سالم ترين آتشكده بازمانده از ايران مي باشد و دقيق ترين سازه ي قديمي و گاهشماري در جهان است.

برج تاريخي چالقاب هم يك مقر دفاعي به جا مانده از دوره قاجاريه است كه در دو طبقه كاملا مجزا ساخته شده و بناي اين برج زيبا از سال١٣٨٥به روي گردشگران گشوده شد.

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: آشنايي با نياسر کاشان,رزرو تور اصفهان,قیمت تور اصفهان,تور لحظه آخری اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

ساخت اولین هتل 7 ستاره در کیش

 

ساخت اولین هتل 7 ستاره در کیش

روز چهارشنبه با حضور رئیس فراکسیون مجلس و مدیرعامل منطقه آزاد کیش، عملیات اجرایی اولین هتل هفت ستاره و بین‌‌‌المللی جزیره کیش تور کیش هتل شایگان با نام هتل طلایی در این جزیره گردشگری آغاز گردید.

این هتل متشکل از 1000 اتاق است که در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربعی ساخته می شود. این هتل 7 ستاره با رعایت تمامی استانداردهای  بین‌‌‌المللی و با سرمایه ی 400 میلیارد تومانی ساخته می شود. این هتل از زیرساخت‌های مهم گردشگری به شمار می رود که توسط بخش خصوصی ساخته می‌‌‌‌شود. در ظرف پنج سال آینده نیز به بهره‌‌‌برداری می رسد.

هتل طلایی کیش از پیشرفته‌‌‌ترین فناوری‌‌‌های معماری روز جهان و مدرن‌ترین تجهیزات و بهترین خدمات برخوردار خواهد بود که با حال و هوای بومی اش نظر گردشگران تور کیش و جهانگردان را جلب خواهد کرد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش در مراسم کلنگ‌‌‌‌زنی این هتل بین‌‌‌المللی حضور داشتند و تاکید بر ضرورت تقویت تور کیش هتل داریوش بیشتر زیرساخت‌های گردشگری کیش به عنوان یک رویکرد ملی نمودند.

در ادامه وی اظهار کرد: در زمینه‌‌‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، به ویژه تقویت هرچه بیشتر صنعت گردشگری از سیاستگذاری‌‌های منطقه آزاد کیش بکارگیری توانمندی‌های بخش خصوصی الزامی است و سرعت عمل و تسهیل امور در دستورکار قرار دارد.

محمدرضا سعیدی، به عنوان معاون اقتصادی و سرمایه‌‌‌گذاری هتل داریوش کیش منطقه آزاد کیش، تقویت زیرساخت‌های گردشگری کیش را از راهبردهای میان‌‌‌مدت و بلندمدت کیش برشمرد و بیان داشت: این راهبرد می تواند به طور همزمان در بخش‌های مختلفی مانند حمل و نقل و افزایش ظرفیت فرودگاهی تا شش میلیون نفر درسال و در بخش‌های خدماتی، اقامتی، تفریحی در حال اجرا است، مثمر ثمر باشد.

جهت کسب اطلاع از تورهای لحظه آخری و آفر تور کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین با مراجعه به سایت تور کیش https://تورکيش.net می توانید از قیمت های ویژه تور کیش مطلع شوید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: ساخت اولین هتل 7 ستاره در کیش,اخبار کیش,تازه های کیش,اخبار گردشگری کیش,هتل های لوکس کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

بهترین زمان برای سفر به کیش

 

بهترین زمان برای سفر به کیش

عوامل بسیاری در انتخاب زمان مناسب سفر دخیل هستند. آب و هوا، فستیوال ها و ارزان بودن هزینه سفر جزء معیارهای مهمی هستند که توسط گردشگران تور کیش از مشهد انتخاب می شود.

جزیره کیش اخیرا به قطب گردشگری ایران و جهان مبدل گشته است. این جزیره مرجانی از دیدنیهای جذاب و زیبای بسیاری برخوردار است.

به اعتقاد برخی از گردشگران بهترین زمان سفر به کیش تابستان می باشد از این رو خرید بلیط هواپیما کیش در تعطیلات تابستان، تقاضای بیشتری پیدا میکند و این افزایش تقاضا باعث افزایش بی رویه قیمت بلیط هواپیما در این زمان خواهد شد.

آیا تابستان بهترین زمان سفر به کیش است؟

با وجود اینکه فستیوال ها و رویدادهای متنوعی و جذابی در فصل تابستان در جزیره کیش برگزار میشوند، اما این یک باور اشتباهی است که بهترین زمان سفر به کیش تنها فصل تابستان است.

رطوبت هوای کیش در تابستان بیش از حد معمول می شود و بیرون رفتن و یا گشت و گذار در اطراف جزیره برایتان سخت خواهد تور کیش از شیراز بود.

بهترین فصل سفر به کیش از نظر آب و هوا

برای تجربه کردن هوای بارانی و استوایی نیازی نیست تا به کشور مالزی و یا نظیر آن سفر کنید. جزیره کیش یکی از منحصر به فردترین نوع از این آب و هوا را در ایران دارا می باشد.

در واقع بهترین زمان سفر به جزیره کیش بین ماه های دی تا اواخر فروردین یا اردیبهشت است. چرا که آب و هوای جزیره کیش خنک و لذت بخش خواهد بود. در ماه های دی، بهمن، اسفند، فروردین و اردبیهشت، دما و رطوبت جزیره کیش به حداقل میرسد و متوسط دمای کیش در این ماه ها معمولا بین 19 تا 22 درجه متغیر است. شما این فرصت را خواهید داشت تا از هتل تور کیش هتل شایگان خود بیرون بروید و در سطح جزیره به تفریح بپردازید.

بهترین فستیوال های کیش در تابستان، چرا؟

تعداد گردشگران تور کیش در فصل تابستان با توجه به گرم بودن بیش از حد هوای کیش به شدت کاهش پیدا می کند. از این رو، سازمان گردشگری جزیره کیش اقدام به برگزاری جشن و فستیوال های مختلف با تخفیف ویژه نموده است تا استقبال و رضایت گردشگران را به همراه داشته باشد. از جمله برنامه های ویژه ای که در این فصل برای گردشگران در نظر گرفته شده از جمله می توان به برنامه‌های شاد و مفرح مانند برنامه‌های متنوع ورزشی، کنسرت‌ها، جنگ‌های شبانه، تئاتر، نمایش، برپایی کارناوال‌های شادی، اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی، آذین‌بندی خیابان‌های کیش که زیبایی آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان می‌کند، را اشاره نمود.

جهت کسب اطلاع از تورهای لحظه آخری و آفر تور کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین با مراجعه به سایت تور کیش https://تورکيش.net می توانید از قیمت های ویژه تور کیش مطلع شوید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین زمان برای سفر به کیش,دانستنیهای سفر به کیش,توصیه های سفر به کیش,اخبار کیش,تازه های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

با بهترین هتل های کیش آشنا شوید

جزیره کیش مقصد محبوب و پرطرفدار گردشگران داخلی و خارجی است. یکی ویژگیهایی که شاید تورهای لحظه آخری کیش سبب شده جزیره کیش به این اندازه پرطرفدار باشد ساحل شن سفید این جزیره است که از منحصربفرد ترین سواحل دنیا به شمار می رود. برخی از هتلهای کیش در ساحل یا در فاصله ی کوتاهی از آن واقع شده اند. قطعا اقامت در هتلی که دارای چشم انداز دریا و ساحل است لحظات دلپذیری را برای مهمانان فراهم می نمایند.

اگر به دنبال اقامت در هتل خوب در جزیره کیش هستید با همراه باشید. در این مطلب سعی داریم بهترین هتلهای کیش را معرفی کنیم که مورد توجه و رضایت بسیاری از گردشگران واقع شده است.

هتل ترنج کیش

این هتل در گروه هتل های 5 ستاره قرار دارد. گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا از نزدیک دریا را لمس کنند چراکه این هتل یک هتل دریایی است. هتل ترنج کیش یکی از منحصر بفردترین هتل های ایران و خاورمیانه می باشد. فضایی آرام و به دور از هیاهو یکی از ویژگیهای این هتل است که می توان معرفی نمود. ساعتها نشستن در بالکن و تماشای تورهای رایگان کیش زیبایی های دریا و ماهی ها و یا لذت بردن از تماشای غروب خورشید از مزایای لذت بخش این هتل است. قابی شیشه ای در کف هر سوئیت در نظر گرفته شده که شاهد شگفتی های خلیج فارس خواهید بود.

 

با بهترین هتل های کیش آشنا شوید

 

هتل مارینا پارک کیش

هتل مارینا پارک کیش در زمینی بیش از ده هزار متر مربعی قرار دارد که از معماری بی نظیری برخوردار است. نوار ساحلی 750 متری، پارکی زیبا با انواع گونه های گیاهان بی نظیر از ویژگیهای این هتل به شمار می رود. گردشگران تور کیش این فرصت را خواهند داشت تا در ساحل هتل مارینا پارک کیش از امکاناتی نظیر جت اسکی، غواصی، پارک آبی و دیگر تفریحات دریایی لذت ببرند.

 

با بهترین هتل های کیش آشنا شوید

 

هتل داریوش کیش

سبک معماری خاص و باستانی این هتل قطعا نظر گردشگران جزیره کیش را جلب خواهد کرد چرا که از نمادها تورهای رایگان کیشتورهای رایگان کیش و سبک معماری بنای تخت جمشید الهام گرفته شده است. هتل داریوش کیش دارای سه طبقه، اتاق ها و سوئیت های مختلفی است که بنا به درخواست میهمانان اتاق های هتل با توجه به چشم انداز رو به دریا یا رو به باغ قابل انتخاب هستند.

جهت کسب اطلاع از نرخ های ویژه، آفرها و همچنین تورهای لحظه آخری کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین از طریق وب سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید اقدام به رزرو آنلاین تور کیش نمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: با بهترین هتل های کیش آشنا شوید,هتل های کیش,معرفی هتل های کیش,امکانات هتل های کیش,بهترین هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

‎همان‌طور كه مي دانيد استان اصفهان يك استان تاريخي و فرهنگي است به همراه آداب‌ و رسومی اصيل در حقيقت در جهان، اصفهان را به عنوان پايتخت فرهنگي ايران مي شناسند. مردمان در استان اصفهان به زبان هاي مختلفي از قبيل فارسي تركي ارمني  و ... صحبت می كنند كه اين خود نشان دهنده تنوع فرهنگي در اين شهر است. ‎علاوه بر اينكه استان اصفهان آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد شهر ها و روستاهای اطراف اين آستان هم از فرهنگ تور لحظه آخری اصفهان خاص خود برخوردارند.

‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

سقا خوانی

اين رسم در اكثر شهر هاي اصفهان وجود دارد كه  مربوط به ايام محرم  است و مردم در ١٠روز محرم در يك دست خود مشک آب و در دست ديگرشان كاسه اي دارند و در مراسم هاي عزاداری به ياد تشنگان كربلا به عزاداران آب مي دهند و در اين بين اشعاری نيز می خوانند.

جشن آبريزان

يكي از رسوم قديمي است كه ديگر امروزه انجام نمي شود. ‎اين جشن به اين صورت بوده كه مردم از هر طبقه و با هر ديني در كنار زاينده رود جمع ميشدند و مردان در اين جشن بايد لباس هايي كهنه و كوتاه با شلوار تنگ می‌پوشیدند و به درون آب بروند و هر يک از آنها با ظرفي كه به همراه داشتند به هم آب می‌پاشیدند و زنان هم از بالای پل به آنها نگاه می كردند.

شب اسفند

شب اسفند هم يكي ديگر از آداب و رسوم استان اصفهان است. البته لازم به ذكر است كه اين رسم در كاشان و اطراف آن وجود دارد و مختص كاشاني هاي اصفهان است. طبق اين رسم مردم كاشان ماه را ٣٠ روز حساب مي كنند و با هم قرار می گزارند كه شب اول اسفند ماه را جشن بگيرند. اين جشن به اين صورت است كه يك روز و يك شب همه افراد شهر و اهل كاشان اولين روز اسفند ماه را جشن مي گيرند. ‎در ضمن به دليل اهميت نرخ تور اصفهان خاصي كه اين جشن دارد آنها اين قرار را يك ماه تا ٤٠ روز پيش از اسفند ماه تنظيم مي كنند.

شب يلدا در اصفهان

آيين  شب چله در اصفهان به دو نام چله زري و عمو چله تقسيم مي شود و دليل اين امر هم اين بوده كه  همه موجودات و اشيا را بر اساس جنس مذكر و مؤنث تقسيم می كردند.

‎اصفهاني ها دو شب را به عنوان چله برپا می كردند و آيين هاي مخصوص به آن را به جا مي آوردند كه اين آيين به صورت خانوادگي برگزار مي شده و خانوادگي ها با پهن كردن سفره شب چله اين شب را سپري می كردند. هندوانه به عنوان مهم ترين ميوه بر سر اين سفره قرار می گيرد به عنوان نمادي كروي كه برونش سبز و درونش قرمز است و سمبل خورشيد محسوب مي شود. از ديگر آيين هاي اين شب پهن كردن رختخواب ها در هواي آزاد به خصوص در مقابل خورشيد با هدف خوش آمد گويي به عمو چله و چله زري بوده است.

‎نوشيدني شب يلدا به طور معمول شربت وچاي است. ‎خوراک شب چله هم يكي از غذا هاي محلي مثل كوفته گندي و...است و چنانچه مقدور باشد پلو ماهي است و اما از سنت آنها در عيد نوروز  آنها سه شنبه ي آخر سال را اين گونه مي گذرانند كه بانوي خانه بوته خاري را  آتش ميزد و در كوچه مي انداخت و كوزه آبي را با چند دانه اسفند هم روي آتش مي ريخت تا بد و بلا دور شود و در كنار اين مراسم هم فالگوشی و فال كوزه هم انجام می دادند.

جهت رزرو تور اصفهان به سایت چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

 

 
 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: ‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان,نرخ تور اصفهان,بهترین تورهای اصفهان,آفر تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آشنایی با کویر مصر اصفهان

آشنایی با کویر مصر اصفهان

در این مطلب قصد داریم یکی از زیبا ترین مناطق کویری ایران را به شما معرفی کنیم. کویر مصر اصفهان که در عین سادگی تمام توجه ها را به خود جلب کرده است. یک منطقه کویری منحصر بفرد که در روستایی به همین نام واقع شده است. به استان اصفهان که سفر کنید برای بازدید از این منطقه کویری باید به شهرستان خور و بیابانک و دهستان جندق این شهرستان سفر کنید.

یک مکان عالی برای کویر نوردی است. آفرود، سافاری، شتر سواری و موتور چهار چرخ از جمله فعالیت های تفریحی هیجان انگیز و لذت بخش در این منطقه است. کویر مصر، آرامشی از جنس کویر را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد. کویر مصر در نزدیکی یک روستا به همبن نام قرار دارد. روستایی قدیمی با خانه های قدیمی که در 55 کیلومتری شهرستان خور واقع است. خانه های این روستا دارای سقف های گنبدی شکل و درهای چوبی هستند رزرو تور اصفهان همه چیز در این روستا از زندگی بیابانی حکایت دارد. این روستا تمامی امکانات مورد نیاز برای گردشگران از جمله محل اقامت، آب آشامیدنی، برق سراسری، آنتن دهی تلفن همراه و فروشگاه موارد غذایی را در بر دارد.

آشنایی با کویر مصر اصفهان

روستای مصر

بهترین و پر طرفدار ترین غذاهای این روستا کباب شتر کالجوش و آب گوشت محلی هستند. شغل اهالی این روستا دامداری و کشاورزی است. زعفران، خرما، گندم و انواع صیفی جات از محصولات کشاورزی این روستا هستند. گردشگران پس اقامت و تامین نیاز های سفر خود در این روستا می توانند با خیال راحت به کویر نوردی در کویر مصر بپردازند. همه چیز در این بیابان رنگ و بوی سکوت و آرامش می دهد.

آشنایی با کویر مصر اصفهان

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به این منطقه کویری فصل پاییز است. فصل های بهار و تابستان آفر تور اصفهان فصل های گرم و آزار دهنده ای هستند و شب های زمستان این منطقه نیز بسیار سرد است.

اقامت

همه چیز در روستای مصر و روستاهای اطراف آن برای پذیرایی از گردشگران آماده است. یک اقامت مقرون بصرفه و آرامش بخش در کنار کویر مصر برای گردشگران فراهم شده است. در 57 کیلومتری این کویر یک هتل با همه امکانات وجود دارد تا پذیرای گردشگران قیمت تور اصفهان باشد.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟

 

چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟

جزیره زیبای کیش دارای 90 کیلومتر وسعت می باشد و از جذابترین و زیباترین جزایر خلیج فارس به شمار می رود تور ارزان کیش که در قدیم، با نام «قیس» معروف بوده است.

با کمی مطالعه کتب تاریخی متوجه خواهید شد که جزیره کیش از زمان هخامنشیان جزء خاک ایران و تحت تسلط آن بوده است. در سال 1349 شمسی هیئتی متشکل از کارشناسان ایرانی و آمریکایی وارد این جزیره شدند و از آن بازدید نمودند و بعد از آن جزیره کیش به عنوان یک مرکز گردشگری بین المللی برگزیده شد. کیش برای افرادی که علاقه مند به هیجان و ماجراجویی هستند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود که این فرصت را خواهند داشت تا از امکانات کامل و به روز ورزشی و تفریحی جزیره لذت ببرند.

پوشش گیاهی، سواحل مرجانی و آثار بجا مانده از سال های دور برخی از ویژگیهایی است که همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

در ادامه با سه جاذبه ی گردشگری کیش که بسیار پرطرفدار می باشند، آشنا خواهید شد.

شهر زیرزمینی کیش

این دیدنی جذاب کیش دارای قدمت 2500 ساله است که به عنوان یکی از اماکن تاریخی این جزیره به شمار می رود. تورهای لحظه آخری کیش این قنات قدیمی در واقع، متشکل از مسیرهای زیرزمینی است که جریان آب توسط ایرانیان حفر شده است. در واقع هنر ساخت قنات در انحصار ایرانیان بوده است. بعضی قنات های ایران نیز از قدمت 6000 ساله برخوردار هستند.

سقف مرجانی این قنات یکی از ویژگی هایی است که این قنات را از سایر قنات ها متمایز می کند. شهر زیرزمینی کاریز کیش در عمق 14 متری زمین، طول مسیر 15 کیلومتری قرار گرفته است. از ابزار ساده ای مانند تیشه و کلنگ در کندن این قنات استفاده شده است که هنوز آثار آن بر دیواره های کاریز قابل مشاهده می باشد.

کشتی یونانی کیش

در حوالی روستای باغوی کیش کشتی یونانی در سال 1345 به گل نشسته است. خدمه کشتی یونانی پس از چند روز مجبور شدند بار آن را که محموله نفتی بود تخلیه کنند و خود نیز از آن خارج شوند. پس از تلاش شبانه روزی هشتاد روزه توسط یدک کش هلندی عملیات نجات این کشتی با شکست رو به رو شد و کشتی یونانی برای همیشه در سواحل کیش باقی ماند.

گفته می شود وقتی تلاشها برای نجات کشتی بی نتیجه ماند، یونانی ها کشتی را به آتش کشیدند تا کسی از اسرار آن با خبر نشود.

برخی هوای مه آلود را دلیلی بر گل نشستن این کشتی می دانند و چون هیچ فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش وجود نداشت، تورهای لحظه آخری کیش ناخدای کشتی در پیدا کردن مسیر با مشکل رو به رو شده است.

توصیه می شود تماشای غروب را در کنار این کشتی از دست ندهید.

جزیره هندورابی

این جزیره حدود 23 کیلومتر مربع وسعت دارد و بین جزیره کیش و لاوان واقع شده است. جزیره هندورابی نیز در فاصله ی 28 کیلومتری از کیش واقع شده است. با قایق می توان به این جزیره دسترسی داشت. جزیره هندورابی دارای ساحلی ماسه ای است که صخره های عظیم در آن به چشم می خورد. ویرانه هایی که در این جزیره مشاهده می شود در واقع بقایای به جا مانده از پرتغالی هاست که بر این جزیره تسلط داشته اند.

گردشگرانی که علاقه مند به سپری کردن اوقات خود در آرامش و به دور از هیاهوی هستند، جزیره هندورابی بهترین گزینه خواهد بود.

با ورود به این جزیره احساس خواهید کرد که وارد یک مکان ناشناخته ای شده اید که کنجکاو برای کشف قسمت های مختلف آن هستید. قطعا محیط بکر و زیبای هندورابی شما را محو جذابیت های خود خواهد کرد. امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در چند سال اخیر در این جزیره برای گردشگران فراهم شده است. قایق موتوری، ماهیگیری و غواصی، تماشای تخم گذاری لاک پشت ها در زمستان از جذابیت های این جزیره به شمار می رود.

تور ارزان کیش برای افرادی که قصد سفر در زمستان را دارند بهترین گزینه خواهد بود. تور کیش زمستان بهترین زمان برای سفر به این جزیره است چراکه دارای هوا معتدل و بهاری می باشد.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟,اخبار کیش,درباره کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

همه چيز در مورد خانه طباطبايي ها در كاشان

همه چيز در مورد خانه طباطبايي ها در كاشان

 خانه طباطبايي ها جزء خانه هاي ارزشمند بازمانده در ايران است كه ميتوان عناصر معماري ايراني را به صراحت در آن مشاهده كرد، شايد دليل نام گذاري اين خانه را بپرسيد و جالب است بدانيد كه چون سنگ بناي اين خانه را شخصي به نام حاج سيد جعفر طباطبايي بنا نهاده،به خانه طباطبايي مشهور شده است. و اين خانه به دليل زيبايي هاي بي نظيرش به عروس خانه هاي ايران شهرت يافته است و جزء شاهكار هاي هنر قديم به حساب مي آيد. اين مجموعه مساحتي حدود ٤٧٠٠متر مربع دارد، داراي  ٤٠اتاق، ٤ حياط،٤ سرداب،٢رشته قنات و ٣ بادگير است.

معماري اين خانه بسيار هوشمندانه است و به اصطلاح گرمابه باغچه است يعني باغچه اين خانه در گودي قرار گرفته است و در نتيجه اين خانه در عايق حرارتي قرار گرفته نه خانه زود گرم ميشود و نه زود سرد و اين موضوع آبرساني به گياهان را تسهيل مي كند و در ضمن از نظر مقابله تور اصفهان مرداد 98 با زلزله هم مقاوم است.

اگر چه اين خانه ٥ ورودي دارد اما امروزه تنها ورودي اصلي قابل استفاده است،بعد از آن به هشتی خانه مي رسيد كه محلي براي انتظار مهمان هاست، بعد از هشتي ها وارد قسمت بيروني خانه مي شويد كه كه حياط و حوض بزرگسالان را در خود جاي داده است و اين حياط به هنگام برگزاري مراسم هاي خاص همچنين نوروز و محرم مملو از جمعيت مي شود .اما زيبا ترين قسمت خانه طباطبايي ها در جبهه جنوبي و همين قسمت بيروني خانه تعبيه شده مخصوص بازرگانان و تجار بوده و به عنوان تالار بزرگ يا اتاق شاه نشين شناخته مي شود و به تالار آينه هم معروف است كه دليل آن وجود آينه هايي در ميان گچ بري هاست، وجود نورگيرها، پنجره هاي مشبكي، مقرنس بندي، و نقاشي هاي مختلف جلوه ايرخاص به اين خانه بخشيده اند. و اما اتاق هاي گوشواره كه در دو سوي اتاق شاه نشين قرار دارند مخصوص مهمانان كم يا مهمان هاي خاص بوده است.

در جلوي تالار شاه نشين، ايواني بزرگ تور اصفهان شهریور 98 كه آراسته به آينه كاري است قرار دارد و محلي براي استراحت بعدظهر است و سقف اين ايوان تماما آيينه كاري است و تصوير فرش كاشان كه به لچک و ترنج معروف است را منعكس مي كند كه زيبايي آن دو چندان مي شود،در ميان نقوش لچك و ترنج سقف آينه كاري هايي به شكل ستاره وجود دارد كه نشان دهنده اهميت آسمان شب در مناطق كويري است. پسر ارشد صاحب خانه فانوس هایی را به سقف آويزان كرده بود كه با انعكاس نور آن ها در اين آيينه ها نور دو چندان مي شود.

در پشت اتاق هاي گوشواره حياط خلوت ها قرار دارند كه مزين به هنر نقاشي هستند و جزء آثار ارزشمند كاشان محسوب مي شوند،اين نقاشي ها زندگي روزمره ی مردم و فعاليتشان را به تصوير مي كشد فعاليت هايي همانند شكار،آماده سازي كاهگل،حفر قنات و...

قسمت اندروني هم محل سكونت آقاي طباطبايي و خانواده اش است و برعكس ديگر اتاق هاي اين خانه فاقد نقش و نگار است اما از ويژگي هاي آن مي توان به شيشه هاي رنگارنگ،اشراف داشتن به حياط، شكل منحصر به فرد اتاق تور اصفهان و....اشاره كرد.

جالب است که به این نکته توجه کنید معماران، این مجموعه را با توجه به شرایط اقلیمی و وضع آب و هوا بنا کرده اند و از نظر اعتقادات دینی از نوعی طرح محفوظ استفاده کرده اند به این معنی که از بیرون داخل خانه ها دید ندارد.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: همه چيز در مورد خانه طباطبايي ها در كاشان,رزرو تور اصفهان,تورهای ارزان اصفهان,قیمت تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

عمارت‌های شاخصی از زمان پهلوی دوم در جزیره کیش باقی مانده است که دو ساختمان از بین آن‌ها، اقامتگاه خاندان هتلهای کیش محمدرضا بوده که سال‌ها است به حال خود رها شده و به خرابه ای تبدیل گشته است.

کاخ کیش الیت در سال 1387 به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید. این کاخ در واقع اقامتگاه اصلی محمدرضا پهلوی بوده که بعدها به تجارت‌خانه ای مبدل گشت و تا قبل از سال 80 به بازارچه ای تغییر کاربری داد.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مالک کنونی این کاخ است. این نهاد مالکیت کشتی یونانی کیش را نیز در اختیار دارد؛ کشتی پوسیده و به گل نشسته‌ای که شاهد ریزش آن در سمت دیگری از این جزیره هستیم.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

سال‌هاست اطراف کاخ الیت فنس‌کشی شده و راه‌های ورود به آن مسدود شده است. برای جلوگیری از تاراج بیش از حد این عمارت، روی قفل درهای ورودی جوش خورده. در محوطه کاخ تابلو ورود ممنوع به چشم می خورد.

بر روی تابلوی ثبتی کاخ الیت نوشته شده «این بنا به شماره 24380 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است هتلهای کیش و هرگونه دخل و تصرف در آن جرم محسوب می‌شود». تابلوی دیگری نیز که در ورودی اصلی نصب شده با حروفی بزرگ و به رنگ قرمز نوشته شده: «این ملک اختصاصی است و از ورود به آن جدا خودداری فرمایید». با همه این تفاسیر ورود به کاخ خیلی هم دشوار نیست.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

با این وجود یکی از درهای کاخ باز است و نشانه‌هایی از تردد افرادی زیاد در ساختمان، رد پای هرزنویس‌ها مشاهده می شود. تمام شیشه‌ها خرد شده و راهی برای نفوذ رطوبت به داخل بنا وجود دارد. روی دیوارهای بیرونی عمارت ترک‌های بزرگی دیده می‌شود. دیوارهای داخلی نیز پوسیده. اثر سوختگی روی نمای چوبی داخل ساختمان مشاهده می شود و کسی از اینکه این کاخ زمانی آتش گرفته یا نه! اطلاعی ندارد.

در طبقه پایین کاخ اتاق‌هایی قطار شده‌اند که هنوز پلاک‌های شماره شده در سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین ملحقات مغازه‌دارها در این اتاق‌ها به چشم می خورد. در دوره‌ای که کاخ تغییر کاربری داده، بخش‌هایی به آن اضافه شده که در معماری آن تفاوت چشم گیری مشاهده می شود.

هیچ شباهتی به کاخ شاهی در داخل عمارت دیده تور ارزان کیش نمی شود.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

با وجود اینکه در و دیوار فلزجوش و اطراف ساختمان فنس‌کشی شده، از این آثار ملی که گویا به ثبت ملی نیز رسیده است هیچ گونه مراقب و یا حفاظتی صورت نمی گیرد و کاملا به حال خود رها شده است. قایق‌های تفریحی هر چند دقیقه در مقابل کاخ متوقف می شوند و توضیحی مختصری به مسافران درباره کاخی که زمانی استراحتگاه زمستانی شاه دوم سلسه پهلوی بوده داده می‌شود.

الیت از حیث معماری دارای ساختمان متفاوتی نسبت به کاخ‌های دوره پهلوی است. این کاخ می توانست به جای ویرانی به موزه ای در خلیج فارس مبدل گردد. به تازگی ساختمانی را با معماری مدرن در نقطه‌ای کم تردد جزیره طراحی کرده اند که نام موزه خلیج فارس را یدک می‌کشد اما کاربری آن بیشتر در زمینه گالری و سینما و هیچ نشانه‌ای از موزه‌ای که یادآور خلیج فارس باشد، نیست. در بسیاری از کشورهای جهان کاخ‌ها، یا به موزه و یا به هتلی لوکس تغییر کاریری می دهند تا علاوه‌ بر اقامت و استراحت گردشگران سفر خاطره انگیزی را تجربه نمایند.

درباره عمارت‌های پهلوی کیش منابع مستند و دقیقی موجود نیست، از این رو اطلاعات موجود نیز با کمی موضع‌گیری تاریخی همراه است. مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال 68 از کاخ شاه در جزیره کیش دیدن نمودند و بیان داشتند: کمی در ساحل دریا مقابل اقامتگاه قدم زدم. مهدی توضیحاتی درباره ساحل کیش می‌داد. به کاخ شاه رسیدیم. متصدی پروژه اصلاح کاخ که آن را برای دفتر تجارت بین‌الملل اجاره کرده، توضیحاتی داد. گفت 600 میلیون تومان هزینه می‌کند و ماهی 12 میلیون تومان به سازمان عمران کیش اجاره می‌دهد و امید دارد که سود خوبی هم ببرد.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

در سمت دیگر جزیره کاخ شماره دو قرار دارد که در بین محلی‌ها این کاخ به نام «ولیعهد» معروف است. اطراف آن فنس‌کشی شده و به ویرانه ای با دیوارهایی ترک خورده و پنجره‌هایی بدون شیشه مبدل گشته است. در فاصله ی کوتاهی از کاخ سطل‌های زباله قرار گرفته که بوی نامطبوعی را در حاشیه آن پراکنده کرده است.

کاخ کوچکتر با مالکیت سازمان منطقه آزاد کیش اداره می شود. اخیرا قرار است این عمارت مرمت شود و کاربری‌ هنری داشته باشد.

 

چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟

 

پس از انقلاب، با هدف حفظ ارزش معماری آن در سطح جزیره کیش «ساختمان ساحل» بازسازی و با کاربری‌هایی نظیر استودیو بازی‌های فوق مدرن، کافی‌شاپ با تراس اختصاصی رو به دریا، رستوران با دید 360 درجه به دریا و جزیره و کافه کتاب و کافی‌نت برای آن در نظر گرفته شد اما این ساختمان از آن دوره تا به امروز غیرفعال بوده و هیچ گونه کاربری نداشته است.

بهتر است قبل از رزرو تور خود در خصوص هتل محل اقامتتان اطلاعاتی کسب کنید. در سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net بهترین هتل های کیش معرفی شده اند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: چه بر سر کاخ شاه در کیش آمده است؟,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

با محبوب‌ترین هتل‌های کیش آشنا شوید

بسیاری از گردشگران کیش را به عنوان مقصد سفر خود برمی گزینند و امروزه این جزیره تور مشهد به یکی از بهترین نقاط گردشگری در ایران مبدل گشته است. با توجه به موضوع توسعه صنعت هتل‌داری در جزیره کیش در این مطلب با بهترین هتلهای کیش آشنا خواهیم شد.

هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش، با معماری فوق العاده اش هموراه مورد توجه گردشگران بوده. در معماری هتل از ایران باستان الهام‌ گرفته ‌شده است.. اتاق و سوئیت‌های هتل از چشم‌انداز زیبای باغ و یا دریا برخوردار هستند. ویلاهای ساحلی آن نیز محیط دل‌انگیزی را برای گردشگران فراهم کرده است.

هتل داریوش کیش دسترسی مناسب و آسانی به مراکز تفریحی، دیدنیهای کیش و رستوران‌ها دارد که یکی از تور قشم ویژگیهای این هتل به شمار می رود. و امکانات تفریحی بسیاری برای هتل داریوش در نظر گرفته شده که از جمله می توان به سالن بیلیارد، زمین تنیس و کادر غواصی هتل اشاره نمود. هتل داریوش کیش بهترین گزینه برای زوج‌های جوان خواهد بود چراکه این فرصت را خواهند داشت تا ماه‌ عسل‌شان را صبح‌ها با تماشای دریا و صبحانه‌ای لذیذ و متنوع شروع کنند.

 

با محبوب‌ترین هتل‌های کیش آشنا شوید

 

هتل بین‌المللی کیش

هتل بین‌المللی کیش، نوساز و شیک بوده و دارای اتاق و سوئیت‌های بسیار لوکس و راحت و مجهز می باشد. مجموعه‌ آبی، سالن بازی کودکان و ماساژ، استخر روباز، سالن زیبایی و ماساژ و کافی‌شاپ ویژه‌ی بانوان و.... از جمله ویژگیهایی است که برای هتل بین‌المللی کیش در نظر گرفته شده است.

 

با محبوب‌ترین هتل‌های کیش آشنا شوید

 

هتل ارم کیش

هتل ارم کیش از هتل‌های معروف جزیره‌ کیش به شمار می رود. اتاق و سوئیت‌های اخبار کیش بزرگ هتل نمایی زیبا از دریا یا جزیره دارند. با وجود رستوران‌های گردان، صدف و رویال و کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه سنتی با غذاها و خوراکی‌های لذیذ خود، دیگر نیازی نیست به دنبال رستوران در جزیره کیش باشید. پارک ساحلی و مراکز خریدی مانند پردیس، مروارید و مرجان، تفریح و جاذبه های دیدنی جزیره در نزدیکی هتل قرار گرفته است.

بهتر است قبل از رزرو تور خود در خصوص هتل محل اقامتتان اطلاعاتی کسب کنید. در سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net بهترین هتل های کیش معرفی شده اند.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: با محبوب‌ترین هتل‌های کیش آشنا شوید,هتل های کیش,بهترین هتل های کیش,قیمت هتل های کیش,رزرو هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

کاخ هشت بهشت در اصفهان واقع در پارک شهید رجایی از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی این شهر به شمار می رود. هشت بهشت به معنای ورودی بهشت است و در زبان عامیانه گاهی آن را هشت در هشت نیز می نامند.

تاریخچه

 قدمت کاخ هشت بهشت به دوران صفویه بر می گردد و تنها بنای به جا مانده از این دوران است.این عمارت که ساخت آن از زمان سلطنت شاه عباس دوم آغازشده و در دوران پادشاهی سلطان سلیمان به پایان رسیده،از برجسته ترین بناهای ساخته شده توسط این سلسله محسوب می شود. باغ وسیعی که عمارت در آن ساخته شده باغی است به نام باغ بلبل که به دستور شاه اسماعیل یکم احداث شده است. در دوران حکومت تور اصفهان قاجاریان و به دلیل استفاده های خصوصی که از این کاخ صورت گرفت،کاخ هشت بهشت دچار تغییرات زیادی شد و بسیاری از تزئینات و زیبایی هایش را از دست داد.بعدها در سال 1343بعد از پشت سر گذاشتن نابسامانی های دوره ی قاجار در اختیار وزارت فرهنگ و هنر قرار گرفت و با انجام تعمیرات مجددا احیاء شد.

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

معماری هشت بهشت

عمارت هشت بهشت 2 متر بالاتر از سطح زمین قرار گرفته و با طول 35 و عرض 30 متر در وسط باغ بلبل بنا شده است.بخش های مختلف عمارت توسط پلکان های چوبی به هم متصل است.این عمارت هشت ضلعی،دارای چهار ایوان می باشد و دو طبقه دارد که هر طبقه ی آن از اتاق ها و راهرو های مختلفی تشکیل شده است که در بعضی راهروها آینه کاری ها، بخاری های دیواری و حوضچه های آب دیده می شود.

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

از طریق پلکان های موجود به هر دو طبقه ی اول و دوم کاخ می توان راه یافت.دیوارها و سقف عمارت با آینه کاری ها، گچ بری ها، سنگ های مرمر و اشکال نقاشی شده، تزئین شده است.در وسط عمارت حوضی هشت ضلعی با ابعادی به طول 30 متر تور اصفهان تابستان 98 ساخته شده که حوض مروارید نام دارد. ایوان اصلی کاخ که هشت ضلعی است در بخش شمالی عمارت پایه گذاری شده و ستون های این ایوان از چوب درختان سرو ساخته شده است.

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

در مورد قسمت بیرونی عمارت هم باید گفت که فضای ورودی آن سنگ فرش شده و درون باغ درختان چنار،سرو و باغچه هایی پر از گل های یاسمن و رز به چشم می خورد.بنابر نظر برخی از مورخان این کاخ  از تفریحگاه های صفویان به ویژه در فصل تابستان بوده که هشت نفر از محبوب ترین همسران شاهان در آن سکونت داشته اند. ناگفته نماند که این عمارت در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار به دخترش بانو افتخارالدوله هدیه می شود تا باغ را با همان شکوه و جلال حفظ کند.پس از درگذشت افتخارالدوله قصر در اختیار خانواده ی وی می ماند و دچار تغییر می شود و همانطور که اشاره شد سرانجام برای مرمت به وزارت فرهنگ و هنر واگذار می شود.

جهت رزرو تور اصفهان به سایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

از اصلی ترین ویژگی های این بنا می توان به نحوه ی ارتباط بخش های مختلف امارت اشاره کرد.این ارتباط باعث دسترسی آسان به تمامی بخش های عمارت شده و این نکته ای است که این بنا را به یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر تبدیل کرده است. تزئینات شگفت انگیز این کاخ از همان ابتدای ساخت مورد توجه گردشگران و جهانگردان خارجی قرار گرفته است به طوری که بسیاری از این جهانگردان در بازدید از عمارت از شگفتی معماری و تزئینات آن نوشته اند و به توصیف زیبایی هایش پرداخته اند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان,قیمت تور اصفهان,رزرو تور اصفهان,بهترین تورهای اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()