نوشته شده توسط : پناهی نیا

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

کاخ هشت بهشت در اصفهان واقع در پارک شهید رجایی از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی این شهر به شمار می رود. هشت بهشت به معنای ورودی بهشت است و در زبان عامیانه گاهی آن را هشت در هشت نیز می نامند.

تاریخچه

 قدمت کاخ هشت بهشت به دوران صفویه بر می گردد و تنها بنای به جا مانده از این دوران است.این عمارت که ساخت آن از زمان سلطنت شاه عباس دوم آغازشده و در دوران پادشاهی سلطان سلیمان به پایان رسیده،از برجسته ترین بناهای ساخته شده توسط این سلسله محسوب می شود. باغ وسیعی که عمارت در آن ساخته شده باغی است به نام باغ بلبل که به دستور شاه اسماعیل یکم احداث شده است. در دوران حکومت تور اصفهان قاجاریان و به دلیل استفاده های خصوصی که از این کاخ صورت گرفت،کاخ هشت بهشت دچار تغییرات زیادی شد و بسیاری از تزئینات و زیبایی هایش را از دست داد.بعدها در سال 1343بعد از پشت سر گذاشتن نابسامانی های دوره ی قاجار در اختیار وزارت فرهنگ و هنر قرار گرفت و با انجام تعمیرات مجددا احیاء شد.

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

معماری هشت بهشت

عمارت هشت بهشت 2 متر بالاتر از سطح زمین قرار گرفته و با طول 35 و عرض 30 متر در وسط باغ بلبل بنا شده است.بخش های مختلف عمارت توسط پلکان های چوبی به هم متصل است.این عمارت هشت ضلعی،دارای چهار ایوان می باشد و دو طبقه دارد که هر طبقه ی آن از اتاق ها و راهرو های مختلفی تشکیل شده است که در بعضی راهروها آینه کاری ها، بخاری های دیواری و حوضچه های آب دیده می شود.

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

از طریق پلکان های موجود به هر دو طبقه ی اول و دوم کاخ می توان راه یافت.دیوارها و سقف عمارت با آینه کاری ها، گچ بری ها، سنگ های مرمر و اشکال نقاشی شده، تزئین شده است.در وسط عمارت حوضی هشت ضلعی با ابعادی به طول 30 متر تور اصفهان تابستان 98 ساخته شده که حوض مروارید نام دارد. ایوان اصلی کاخ که هشت ضلعی است در بخش شمالی عمارت پایه گذاری شده و ستون های این ایوان از چوب درختان سرو ساخته شده است.

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

در مورد قسمت بیرونی عمارت هم باید گفت که فضای ورودی آن سنگ فرش شده و درون باغ درختان چنار،سرو و باغچه هایی پر از گل های یاسمن و رز به چشم می خورد.بنابر نظر برخی از مورخان این کاخ  از تفریحگاه های صفویان به ویژه در فصل تابستان بوده که هشت نفر از محبوب ترین همسران شاهان در آن سکونت داشته اند. ناگفته نماند که این عمارت در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار به دخترش بانو افتخارالدوله هدیه می شود تا باغ را با همان شکوه و جلال حفظ کند.پس از درگذشت افتخارالدوله قصر در اختیار خانواده ی وی می ماند و دچار تغییر می شود و همانطور که اشاره شد سرانجام برای مرمت به وزارت فرهنگ و هنر واگذار می شود.

جهت رزرو تور اصفهان به سایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان

از اصلی ترین ویژگی های این بنا می توان به نحوه ی ارتباط بخش های مختلف امارت اشاره کرد.این ارتباط باعث دسترسی آسان به تمامی بخش های عمارت شده و این نکته ای است که این بنا را به یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر تبدیل کرده است. تزئینات شگفت انگیز این کاخ از همان ابتدای ساخت مورد توجه گردشگران و جهانگردان خارجی قرار گرفته است به طوری که بسیاری از این جهانگردان در بازدید از عمارت از شگفتی معماری و تزئینات آن نوشته اند و به توصیف زیبایی هایش پرداخته اند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد عمارت هشت بهشت اصفهان,قیمت تور اصفهان,رزرو تور اصفهان,بهترین تورهای اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

تور کیش مقصد پرطرفدار نوروز

 

تور کیش مقصد پرطرفدار نوروز

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز 98 فرصتی برای سفر به نقاط دیدنی ایران فراهم می شود. در این ایام تور کیش یکی گزینه های پرطرفدار گردشگران اسکله تفریحی کیش است چراکه تور کیش نوروز 98 حال و هوای دیگری دارد.

در هر گوشه ای از جزیره جشن‌ها و برنامه‌های ویژه‌، جنگ‌های شبانه، جشنواره‌ها، کنسرت‌های شبانه، جشنواره‌های خریدهای فصلی و تخفیف‌های متنوع بسیاری دیده می شود که بسیار جذاب و دیدنی است.

آب ‌و هوای کیش در نوروز بسیار مناسب بوده و از گرمای شدید تابستان خبری نیست. و به راحتی می توانید از تمامی دیدنیها و تفریحات کیش لذت ببرید.

اگر قصد سفر در ابتدای نوروز را به کیش دارید توصیه می شود قبل از اسفند ماه اقدام به رزرو تور خود نمایید چراکه به دلیل حجم مسافر تورهای کیش سریعا تکمیل می شود.

معمولا به دلیل حجم تقاضا در 27ام تا 2ام فروردین تور کیش نبست به سایر ایام از قیمت گران‌تری برخوردار سواحل کیش است.

اگر تمایل دارید با قیمت مناسب تری سفر کنید سفر خود را به هفته ی دوم فروردین موکول کنید. جهت رزرو تور کیش در این ایام نیز می توانید از همان اوایل فروردین ماه تور خود را رزرو نمایید.

گشت و گذار در کیش و بازدید از جاذبه های گردشگری کیش و تفریحات آن از بخش های جذاب سفر به کیش است. دیدنیهای جزیره کیش بسیار است و بازدید از همه ی آن ها به زمان بیشتری نیاز دارد. ولی با یک برنامه صحیح می توانید از جاذبه های دیدنی معروف کیش دیدن نمایید. توصیه می شود قبل از سفر درباره دیدنیهای جزیره اطلاعاتی کسب نمایید تا در سفر خود از دیدنیهای مورد علاقه تان پارک ساحلی مرجان کیش دیدن نمایید.

کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، جزیره هندورابی، روستای باغو، کلبه هور، درخت سبز، پایاب، پارک‌های آبی کیش از دیدنیهای پرطرفدار کیش است که در تعطیلات نوروز 98 نیز بازدید از این اماکن توصیه می گردد.

در ضمن نباید تفریحات هیجان انگیز کیش را فراموش کرد که از جمله می توان به قایق‌سواری، کشتی‌های تفریحی، غواصی، اسکوتر غواصی، فلای بورد، اسکوتر زیر آبی، جت اسکی، پاراسل سواری، اسکی روی آب، کیبل اسکی، کایت بوردینگ، بنانا و شاتل و... اشاره نمود.

گروه تورهای کیش با دارا بودن کادری مجرب به عنوان مجری تخصصی تور کیش معرفی شده است تا گردشگران بتوانند با قیمتی مناسب و ارزان به جزیره کیش سفر نمایند. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید در رابطه با تور مد نظرتان اطلاعاتی کسب کنید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: تور کیش مقصد پرطرفدار نوروز,تورکیش,رزرو تورکیش,قیمت تورکیش,بهترین قیمت تورکیش,آفر تورکیش ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

درباره تور اصفهان

درباره تور اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای ایران و سومین شهر پر جمعیت این کشور محسوب می شود. جمعیت این شهر در حدود دو میلیون نفر گزارش شده است و مردمش به زبان فارسی با لهجه ی اصفهانی سخن می گویند. درباره ی اصفهان یک عبارت معروف شده است و آن عبارت اصفهان، نصف جهان است که اشاره به وفور مکان های دیدنی و تاریخی و جاذبه های گردشگری مختلف در آن دارد. آب و هوای اصفهان معتدل و خشک است و از تهران، پایتخت ایران 448 کیلومتر فاصله دارد و در مرکز ایران واقع شده است.

در اصفهان صنایع دستی مختلفی مانند مینا کاری، قلم زنی، خاتم کاری و کاشی کاری وجود دارد که می تواند سوغات اصفهان محسوب شود. علاوه بر این ها انواع پولکی، گز، نبات و شیرینی کرکی نیز از سوغات های خاص و خوشمزه ی اصفهان است. تور اصفهان تیر 98

 درباره تور اصفهان

فرودگاه های اصفهان

برای راحتی رفت و آمد گردشگران به اصفهان، در این شهر یک فرودگاه بین المللی به نام فرودگاه بین المللی شهید بهشتی واقع شده است. بنابراین در این فرودگاه پروازهای داخلی و خارجی متعددی صورت می گیرد. این فرودگاه از قدیمی ترین فرودگاه های ایران محسوب می شود و در منطقه ای کویری به نام صفه واقع شده است.

 درباره تور اصفهان

هتل های اصفهان

برای سفر به اصفهان می توانید در هتل ها و یا مهمان خانه ها اقامت کنید. در این شهر هتل های لوکس و هتل های ارزان قیمت زیادی را پیدا خواهید کرد. هتل 5 ستاره ی کوثر و هتل سنتی عباسی از لوکس ترین هتل های این شهر هستند. علاوه بر این ها هتل های 13 طبقه ی اصفهان، عالی قاپو تور اصفهان مرداد 98، هتل پیروزی، و هتل آوین در این شهر قرارد دارند که چهار ستاره هستند.

درباره تور اصفهان

هتل های پارت، آزادی، توریست، اصفهان، سوئیت، ستاره، پارسیان، اسپادانا و شیخ بهایی نیز از دیگر هتل های اصفهان هستند که سه ستاره می باشند و هر یک امکانات خاص و منحصر به خود را داشته و هزینه های متفاوتی نیز دارند. اگر مایل به استفاده از هتل های ارزان قیمت تری نیز باشید، می توانید از هتل های جلفا، کاوه، نقش جهان، کارون، آوا و ... دیدن کنید که یک یا دو ستاره هستند. تور اصفهان شهریور 98

 درباره تور اصفهان

غذاهای اصفهان

بریانی غذای معروف مردم اصفهان است که بسیار نیز طرفدار دارد. برای تست این غذا می توانید به بریانی اعظم و بریانی حاج محمود رفته و آن را نوش جان کنید. رستوران شهرزاد نیز یکی از رستوران های معروف اصفهان است که بسیار شهرت دارد. علاوه بر این برای سرو غذاهای ایرانی می توانید به رستوران های جارچی باشی، شب نشین، خوان سالار و خوان گستر سر بزنید.

 درباره تور اصفهان

مراکز خرید اصفهان

بازارهای محلی و پاساژهای مدرن به وفور در اصفهان یافت می شوند. بازار تاریخی اصفهان،بازار بزرگ اصفهان، مجتمع تجاری کوثر، مجتمع مارتین، سیتی سنتر، مرکز خرید جلفا، ارگ جهان نما، مجتمع نوژان، بازار هنر و ... بخشی از بازارها و مراکز خرید مهم اصفهان هستند که می توانند برای شما جذاب باشند.

 درباره تور اصفهان

جاذبه های گردشگری اصفهان

در اصفهان جاذبه های گردشگری زیادی برای شما وجود دارد. میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، بازار قیصریه، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و ... تنها بخشی از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و تاریخی محسوب می شوند. علاوه بر این ها نیز می توان به چهل ستون، عمارت هشت بهشت، کلیساهای وانک، بیت لحم، گئورک مقدس، کلیسای مریم و هاکوپ مقدس، سی و سه پل و پل خواجو اشاره کرد. خیابان چهار باغ نیز یکی از زیباترین خیابان های تاریخی اصفهان می باشد که قدم زدن در آن بسیار لذت بخش است.

شاید برای شما تعجب برانگیز باشد که بدانید جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی اصفهان تنها به همین جا نیز ختم نمی شوند، بلکه مواردی چون خانه ی امین، حمام علیقلی آقا، منارجنبان، خانه ی قزوینی ها، آرامگاه میرفندرسکی، قبرستان تخت فولاد، موزه ی تاریخ طبیعی و حیات وحش، باغ گل ها، کوه صفه، پارک جنگلی ناژوان، تونل آکواریوم، باغ پرندگان و باغ خزندگان نیز می تواند بسیار دیدنی باشد. بنابراین برای گشت و گذار در اصفهان گزینه های مختلف و زیادی در پیش روی شما قرار خواهند داشت.

درباره تور اصفهان

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: درباره تور اصفهان,تور لحظه آخری اصفهان,رزرو تور اصفهان,قیمت تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

سواحل کیش در تور کیش

با وجود اینکه کیش جاذبه های دیدنی و متفاوت بسیاری دارد ولی نباید از ساحل جزیره کیش پارک ساحلی مرجان کیش غافل ماند. جزیره زیبای کیش پارک های ساحلی بسیاری دارد که از امکانات تفریحی و گردشگری زیادی برخوردار هستند. سواحل کیش جزء بهترین دیدنیهای کیش به شمار می رود. آرامش و زیبایی ساحل مرجانی مرجان و ساحل سنگی کشتی یونانی گردشگران تور کیش را مجذوب خود خواهد کرد.

اسکله تفریحی جزیره کیش

این ساحل برای افرادی که علاقه مند به تفریحات دریایی کیش هستند بهترین گزینه خواهد بود و حتما سری به اسکله تفریحی این جزیره بزنند. امکان ماهی گیری و یا تماشای ماهیگیران در این اسکله نیز فراهم شده است. قایق های کف شیشه ای کیش در این ساحل به چشم می خورد که گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا به تماشای دنیای زیر آب و ماهی های رنگارنگ آن بپردازند. قایق های پارویی، پدالی و ماهیگری و غواصی در اسکله تفریحی جزیره کیش برای علاقه مندان به ورزش های آبی فراهم شده است. سرخی آفتاب در کرانه دریای نیلگون، منظره ای فوق االعاده ای را ایجاد می کند که قابل وصف نیست. توصیه می شود تماشای غروب و طلوع آفتاب را در اسکله جزیره از دست ندهید.

 

سواحل کیش در تور کیش

 

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ در قست جنوب شرقی جزیره واقع شده است و دارای 15000 متر مربع مساحت و 300 متر طول است سواحل کیش که امکانات ورزشی و تفریحی بسیاری در این ساحل در نظر گرفته شده است. امکانات تفریحی این پارک ساحلی مناسب با هر رده سنی می باشد. مجسمه های زیبای پارک، چشم انداز بی نظیر، آلاچیق و باربیکیو، زمین بازی، زمین ورزشی پارک، زمین بدمینتون، فضای گرم و دلنشین تنها بخشی از ویژگیهای این پارک ساحلی است که لحظات شاد و مفرحی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

 

سواحل کیش در تور کیش

 

ساحل مرد ماهیگیر کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر در کرانه شرقی جزیره واقع شده است. آنچه که این ساحل را معروف کرده است مجمسه 12 متری و تنومند مرد ماهیگیر است. مجسمه مرد ماهیگیر به یکی از نمادهای کیش تبدیل شده و یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های ایران به شمار می رود. این مجسمه توسط چهار هنرمند به نا‌م‌های سامان توکلی، مصطفی سلطانی، محمدحسین ماموریان و هاشم شفیعی در 1393 ساخته شده است. آبنماهای زیبا، گیاهان بومی مانند لور، گز، کرت، بمبرلاری، درختان تنومند نخل، فضای بزرگ و نورپردازی‌های دل‌فریب شبانه دلایلی هستند که می توان این پارک را به عنوان یک فضاهای فراغتی در جزیره معرفی کرد.

جالب است بدانید جشنواره‌های مجسمه‌سازی با ماسه در ساحل مرد ماهیگیر برگزار می شود که بسیار دیدنی و جذاب اسکله تفریحی کیش است.

گروه تورهای کیش به عنوان مجری برتر ارائه دهنده تورهای کیش آماده ارائه خدمات خود می باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص پکیج های تور کیش و هتل های کیش و... می توانید به سایت تور کیش به نشانی https://تورکيش.net مراجعه نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: سواحل کیش در تور کیش,دیدنیهای کیش,جاذبه های دیدنی کیش,مراکز گردشگری کیش,معرفی سواحل کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

راهنمای سفر به اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

اصفهان، سومین شهر پرجمعیت کشور ایران به شمار می رود. این شهر، از نظر آب و هوایی، دارای چهار فصل بهار، پاییز خنک و معتدل، تابستان گرم و زمستان سرد می باشد. این شهر با داشتن معماری زیبای اسلامی و بسیاری از بلوارهای زیبا، پل های سرپوشیده، کاخ ها، مسجدها و مناره های منحصربفرد، باعث شده که لقب نصف جهان را از آن خود کند.

هتل ها و اقامتگاه های اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

هر سال گردشگران زیادی به اصفهان سفر می کنند، به همین دلیل  در این شهر، هتل های بسیاری وجود دارد. شما با هر بودجه و سلیقه ای که داشته باشید، می توانید هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. بهترین و معروف ترین هتل این شهر، هتل عباسی، هتل کوثر، هتل پیروزی و هتل آسمان می باشد. این هتل ها با اینکه بسیار گران هستند ولی امکانات ویژه و خاصی را به مسافران ارائه می دهند. از هتل های سه ستاره شهر تور لحظه آخری اصفهان می توان به هتل های زهره، پارت، ستاره و ماهان اشاره کرد. اگر به دنبال هتلی ارزان قیمت هستید، هتل آزادی بهترین انتخاب می باشد. محبوب ترین هتل های سنتی شهر شامل: هتل عتیق، هتل سنتی اصفهان و هتل سنتی طلوع خورشید می باشد که اقامت خاطره انگیزی را برای شما رقم می زنند. از دیگر هتل های شهر می توان به این موارد اشاره کرد: کاروانسرای مادرشاه، هتل اسپادانا، هتل آوین، هتل پارسیان سوئیت، هتل پارتیکان، هتل چهل پنجره، هتل سنتی ابن سینا، هتل جام فیروزه، هتل نگین جی، هتل کاوه، هتل یاقوت، هتل داریوش، هتل همام، هتل سفیر، هتل خاتون، هتل هشت بهشت، هتل سپاهان، هتل زنده رود، هتل پیروزی، هتل عالی قاپو، هتل ملل و هتل جمشید.

رستوران های شهر اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

شهر اصفهان، غذاهای محلی خاص خودش را دارد که معروف ترین آنها شامل: کباب، بریان و خورش ماست است. شما می توانید بهترین غذاهای محلی از جمله باقالی ذرت (خوراسگان)، آش سماق، کله جوش، سرگنجشکی، کوکو قندی، قیمه ریزه، آش ماش و قمری، یخنه ترش، ماش و زردک، اوماج سرکه و چغندر را در رستوران خوان گستر سیتی سنتر ، رستوران خوان گستر جلفا، رستوران شهرزاد و بریانی اعظم امتحان کنید. معروف ترین رستوران های شهر شامل رستوران های جم نشین، شب نشین و زاگرس می باشد که غذاهای با کیفیت و خوشمزه ای را سرو می کنند. تجربه خوردن غذا در یک فضای سنتی و آرامش بخش را در رستوران خوانسالار و رستوران سنتی آشتی از دست ندهید. اگر عاشق غذاهای فست فود هستید، فست فود فرامرز و رستوران ایتالیایی هرمس را پیشنهاد می کنیم. از دیگر تور اصفهان رستوران ها و فست فود های اصفهان می توان به رستوران ژیک، رستوران تارازجوجه، رستوران آراخون، رستوران پارتاک، رستوران گردان هتل آسمان، قاشق نقره ای، رستوران ایتالیایی ونیز، رستوران ایتالیایی بروس، رستوران زاینده رود، فست فود دومینو، رستوران ایتالیایی نیوشا، رستوران باستانی، فست فود پتینه، فست فود عطاویچ، رستوران ایتالیایی نان دوست، بریانی شاد، رستوران شاندیز، رستوران حکیم، رستوران ایتالیایی زاوا، رستوران سنتی دیزی بار، رستوران سیب و رستوران چانچو  اشاره کرد.

نوشیدنی های اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

شما می توانید در کافه های این شهر، خوراکی های محلی محبوبی از جمله فیل گوش با دوغ محلی را امتحان کنید. از معروف ترین کافه های شهر می توان به کافه رادیو، شربت خانه فیروز، شربت سرای روزگار، کافه گالری زمان ، کافه ایتالیایی کاغذ، کافه ترنج، کافه کاما، کافه رویال، کافه لئو، کافه فان گلاس، کافه آهنگ، شربت خانه فیروز، کافه نقاب، کافه لیمو، کافه رادیو، کافه آیس پک، کافه آختامار، کافه گالری کا، کافه میوه، کافه دال، کافه کامو، کافه دو، کافه گیلاس، کافه کاژه، قهوه سرای اسپادانا، کافه ژینو، سیمون کافه، کافه موژان، کافه کیو، کافه جزوه، کافه بونو، کافه امرداد، کافه مون و کافه بلانش  اشاره کرد.

مراکز خرید در اصفهان

یکی از جذاب ترین بخش های سفر، خرید کردن می باشد. معروف ترین شیرینی های سنتی اصفهان شامل گز و پولکی است. هم چنین از صنایع دستی این شهر می توان به انواع سفره های قلمکار، قلمزنی، منبت کاری، ظروف قلم زن، ظروف خاتم و ... تور اصفهان تابستان 98 اشاره کرد که می توانید برای خریدن این نوع سوغاتی ها به بازار تاریخی قیصریه، بازار بزرگ اصفهان و بازار میدان نقش جهان بروید. به علاوه تجربه پاساژ گردی در  مجتمع تجاری پارک، سیتی سنتر اصفهان و مجتمع تجاری کوثر از دست ندهید.

گردشگری در اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

اصفهان دارای مکان ها و آثار تاریخی بسیاری می باشد. یکی از شاهکارهای معماری و پل سازی ایران و جهان، سی و سه پل است. هم چنین نمونه منحصر به فردی از معماری کاخ های عهد صفویه؛ عمارت عالی قاپو، کهن ترین میراث باقی مانده تاریخی اصفهان؛ منار جنبان و یکی از بزرگترین میدان های دنیا، میدان نقش جهان  می باشد که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. از دیگر جاذبه های شهر اصفهان می توان به پل خواجو (شاهی )، کاخ چهل ستون، هشت بهشت، کوه صفه، باغ پرندگان، مسجد شیخ لطف الله و کلیسای وانک اشاره کرد.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: راهنمای سفر به اصفهان,رزرو تور اصفهان,قیمت تور اصفهان,معرفی تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

بهترین هتل‌های کیش برای بودجه‌های مختلف

جزیره زیبای کیش از مهم‌ترین مراکز گردشگری و تجاری ایران و چهارمین مقصد گردشگری غرب آسیا به شمار می رود. هتل جام جم کیش سواحل نقره‌ای رنگ، آب‌های نیلگون خلیج فارس، آسمان آبی و آفتاب درخشان کیش دلایلی هستند که باعث جذب گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور به این جزیره زیبا شده است. در دو دهه اخیر با توجه به رونق و توسعه گردشگری در کیش هتل های بسیاری در این جزیره ساخته شده‌ است.

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش را می توان اولین هتل آبی خاورمیانه معرفی کرد که هتلی 5 ستاره می باشد. گردشگران تور کیش این فرصت را خواهند داشت تا در سوئیت خود ماهی‌ها و دیگر جانوران دریایی را تماشا کنند چراکه سوئیت های هتل کف شیشه‌ای می باشند. از امکانات این هتل شامل سالن ماساژ، یوگا، رستوران سرباز و سرپوشیده، زمین تنیس، سرزمین بازی، استخر در بام هتل و حمام آفتاب و... است. در ساخت این هتل به مسائل محیط‌زیستی نیز توجه شده است.

 

بهترین هتل‌های کیش برای بودجه‌های مختلف

 

هتل فلامینگو کیش

هتل فلامینگو کیش از دیگر هتلهای کیش به شمار می رود که چهار ستاره کیش بوده و در فاصله‌ای کوتاهی هتل بزرگ ارم کیش از ساحل تاسیس شده است. اتاق‌های هتل از چشم انداز زیبای دریا برخوردار هستند. محوطه سرسبز، آلاچیق، آب‌نماهای زیبا، رستوران‌ با انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی از نقاط مثبت این هتل به شمار می رود. از دیگر ویژگیهایی که می توان برای این هتل برشمرد دسترسی آسان آن به مراکز تجاری و تفریحی مثل اسکله تفریحی کیش است.

 

بهترین هتل‌های کیش برای بودجه‌های مختلف

 

هتل شایلی کیش

گردشگرانی که تمایل دارند برای اقامت خود هزینه ی کمتری بپردازند و در جزیره کیش بیشتر زمان خود را به خرید و تفریحات متنوع کیش اختصاص دهند هتل شایلی کیش یکی از بهترین گزینه هاست چراکه با توجه قیمت آن از امکانات خوبی برخوردار است. اینترنت، تلویزیون، رستوران با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و... از جمله امکانات این هتل به شمار می رود. دیدنیهای و تفریحات کیش رستوران کوه نور و مرکز خرید زیتون فاصله ی نزدیکی با این هتل دارند.

هتل فانوس کیش

هتل فانوس کیش از هتل های ارزان و مقرون ‌به ‌صرفه کیش به شمار می رود که از فضا و امکانات بسیاری مناسبی برخوردار است. یکی از ویژگیهای خوبی که می توان برای این هتل برشمرد هتل استقبال رایگان می باشد. شهر تاریخی حریره در فاصله ی با 10-15 دقیقه ای به صورت پیاده‌ از هتل فانوس کیش واقع شده است.

گروه تورهای کیش به عنوان مجری برتر ارائه دهنده تورهای کیش آماده ارائه خدمات خود می باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص پکیج های تور کیش و هتل های کیش و... می توانید به سایت تور کیش به نشانی https://تورکيش.net مراجعه نمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین هتل‌های کیش برای بودجه‌های مختلف,هتل های کیش,بهترین هتل های کیش,معرفی هتل های کیش,امکانات هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

جاذبه های طبیعی شهر اصفهان

جاذبه های طبیعی شهر اصفهان

باغ پرندگان

جاذبه های طبیعی شهر اصفهان

یکی از باغ های معروف و دیدنی در شهر اصفهان، باغ پرندگان می باشد. این باغ بخشی از پارک جنگلی ناژوان به حساب می آید و زیستگاه 120 نوع پرنده از جمله انواع سار، باز، عقاب، طوطی، پلیکان، شترمرغ، جغد، لاشخور، قرقاول، فلامینگو، بوقلمون و مرغ شاخدار می باشد.

باغ گلها

باغ گلها، در واقع یک مجموعه بزرگ تفریحی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی به شمار می رود. فضای این باغ برای دورهمی های خانوادگی بسیار مناسب است. شما در این باغ می توانید از باغ صخره ای، آبشار باغ، باغ گیاهان تور اصفهان دارویی و خوراکی و باغ سوزنی برگ ها دیدن نمایید. هم چنین این مجموعه دارای محوطه ایی مخصوص کودکان و یک آمفی تئاتر روباز هم می باشد  که پیشنهاد می کنیم حتما از آنها بازدید کنید.

پارک تفریحی ناژوان

جاذبه های طبیعی شهر اصفهان

در بخش غربی شهر اصفهان، یک فضای سبز بکر و طبیعی وجود دارد که به دلیل تراکم بالای درختان ناژ و صنوبر، به ناژوان  معروف می باشد. این پارک، یکی از مناطق گردشی و توریستی اصفهان شناخته می شود. در این مجموعه علاوه بر امکانات گردش و پیک نیک، تماشای باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه ها و باغ گل های زینتی می توانید از تفریحاتی دوچرخه سواری و والیبال و ....استفاد ه کنید.

 باغ جوان اصفهان

باغ جوان، یکی از بزرگ ترین پارک های اصفهان به شمار می رود. شما می توانید در این پارک از بازی هایی مثل کارتینگ باگی، باشگاه پینت بال و... لذت ببرید.

پارک آبی کودکان

در بخش غربی شهر اصفهان، پارک آبی مخصوص کودکان قرار دارد. طراحی این پارک مناسب کودکان می باشد و تمام فضا با کفپوش های ضربه گیر پوشانده شده است. هم چنین آب این مجموعه، از نوع آب شرب شهری می باشد و به شیوه کلرزنی رزرو تور اصفهان،گندزدایی شده است.

باغ غدیر

جاذبه های طبیعی شهر اصفهان

شهر اصفهان دارای باغ های زیادی برای تفریح و گردش است. باغ غدیر، یک مرکز فرهنگی و تفریحی زیبا می باشد. هم چنین در کنار این باغ، مجموعه های ورزشی و زمین تنیس هم قرار دارد.  شما در این باغ، می توانید از کتابخانه، سینمای چهاربعدی و خانه کودک و نوجوان هم دیدن نمایید. هم چنین علاوه بر گردش و تفریح، می توانید از استخر، جکوزی، سونای بخار و خشک و سالن های بدنسازی، ماساژ و بولینگ هم استفاده کنید و لذت ببرید.

باغ خزندگان زنده

باغ خزندگان زنده، در پارک طبیعی ناژوان قرار دارد. جالب است بدانید که در این مجموعه، مار به عنوان یکی از با ارزش ترین موجودات در چرخه طبیعت شناخته می شود،؛ زیرا در کنترل آفات کشاورزی و باغبانی بسیار موثر است.  شما می توانید مارهای سمی و غیرسمی خارجی و ایرانی، خفاش ها، کوسه ها، سوسمار بالدار، مار دو سر، گوساله دو سر، مار ارجنگی، اژدهای کمودو و تمساح آمازون را در نمایشگاه های این باغ مشاهده کنید. بزرگترین اسکلت مار بوآ و بزرگترین صدف کلاه خودی ایران هم در این مجموعه قرار دارند که پیشنهاد می کنیم حتما از آنها بازدید کنید.

پارک کوهستانی صفه

جاذبه های طبیعی شهر اصفهان

صفه یا صخره ، یک منطقه ی کوهستانی است که یکی از مناطق گردشگری اصفهان به شمار می رود. شما از بالای این منطقه، می توانید از مناظر اطراف لذت ببرید. هم چنین از امکانات این پارک، می توان به بوفه خوراکی، تله کابین و ... اشاره کرد.

چشمه آب معدنی و آب گرم ورتون

این چشمه در 43 کیلومتری جاده اصفهان به یزد در منطقه ای به نام ورتون واقع شده است. آب این چشمه، خاصیت درمانی دارد و برای آرامش دردهای عصبی و رماتیسمی بسیار مفید می باشد. هم چنین در این منطقه، حمام هایی به سبک دوره صفویه قیمت تور اصفهان نیز وجود دارند که هنوز هم مورد استفاده مراجعه کنندگان قرار می گیرند.

 

 
 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: جاذبه های طبیعی شهر اصفهان,معرفی تور اصفهان,معرفی هتل های اصفهان,معرفی دیدنیهای اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

بهترین هتل های شهر اصفهان

بهترین هتل های شهر اصفهان

هتل عباسی اصفهان

بهترین هتل های شهر اصفهان

یکی از هتل های پنج ستاره شهر اصفهان، هتل عباسی می باشد. این هتل، در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان قرار دارد و در سال 1106 هجری قمری به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شده است. هتل عباسی، تنها هتل پنج ستاره اصفهان می باشد که سبک معماری آن به اوایل قرن هجده بر می گردد.

هتل سنتی اصفهان

این مجموعه اقامتی، یکی از بناهای تاریخی به جای مانده از دوران صفوی با قدمت چهارصد سال می باشد که دارای امکانات داخلی مدرنی از جمله سیستم سرمایش و گرمایش اسپیلت، دستگاه نمایش دی وی دی، چای ساز برقی، تور اصفهان تیر 98 مینی بار کامل، اینترنت وایرلس و آرشیو فیلم است.

هتل ستاره اصفهان

یکی از معروف ترین هتل های 3 ستاره اصفهان، هتل ستاره می باشد که از امکاناتی از جمله رستوران، پارکینگ و اینترنت رایگان و ... برخوردار است.

 هتل سفیر اصفهان

هتل سفیر اصفهان در خیابان اصلی شهر اصفهان واقع شده است. هم چنین هتل سفیر در موقعیت خوبی قرار دارد و به بازار سنتی هنر و مجموعه عباسی، خیابان چهار باغ، میدان نقش جهان و عمده ترین نقاط توریستی و تاریخی شهر از جمله بنای زیبای مدرسه چهار باغ نزدیک است.

هتل سپاهان اصفهان

بهترین هتل های شهر اصفهان

هتل 3 ستاره سپاهان در مرکز شهر واقع شده است. این هتل فاصله کمی با میدان امام رودخانه ی زاینده رود و تعداد دیگری از آثار تاریخی مرکزی شهر دارد. هتل سپاهان دارای امکانات رفاهی از جمله رستوران و کافی شاپ در طبقه چهارم تور اصفهان مرداد 98، تریا، پارکینگ اختصاصی، سونا و جکوزی می باشد.

خانه تاریخی کیانپور

خانه تاریخی کیانپور به دوره قاجار بر می گردد. این مکان، به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این خانه تاریخی، بعد از بازسازی هایی که انجام شد؛ در سال 1393 به یک هتل سنتی تبدیل گردید.

هتل پارسیان عالی قاپو

بهترین هتل های شهر اصفهان

هتل چهار ستاره و مجلل عالی قاپو در مرکز شهر قرار دارد. این هتل با معماری سنتی اش، مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. هم چنین این هتل، فاصله کمی با مکان های توریستی و تاریخی شهر از جمله سی و سه پل، پل خواجو و مجموعه میدان نقش جهان و کاخ های سنتی دارد.

هتل پارک اصفهان

یکی از هتل های معروف شهر، هتل پارک می باشد که رو به روی سی و سه پل اصفهان واقع شده است. این هتل 2 ستاره، دارای 35 اتاق راحت و تمیز می باشد که علاوه بر قیمت مناسب از موقعیت خوبی نیز برخوردار است.

عمارت بخردی

عمارت بخردی، یکی از قدیمی ترین اقامتگاه ها در ایران به شمار می رود که در میان باغ هایی پر از میوه و گل های وحشی واقع شده و از 5 سال پیش توسط مرتضی بخردی طراح، در دست بازسازی است. پنجره هایی با شیشه های رنگارنگ و مبلمانی از جنس چوب چنار، جلوه زیبایی به این خانه بخشیده است.

هتل شیخ بهایی اصفهان

هتل شیخ بهایی در نزدیکی خیابان زیبا و تاریخی چهار باغ عباسی واقع شده است. هم چنین تور اصفهان شهریور 98 این هتل با مکان های تاریخی شهر اصفهان از جمله میدان نقش جهان، مسجد امام، کاخ چهل سـتون، سی و سه پل و پل خواجـو  فاصله کمی دارد.

هتل مدرس اصفهان

هتل سه ستاره مدرس اصفهان در خیابان توحید قرار دارد. این هتل به دلیل اینکه به مراکز اداری، پزشکی و درب دانشگاه بسیار نزدیک می باشد، مورد توجه دانشجوها و گروه های تجاری قرار گرفته است. هتل مدرس اصفهان یکی از بهترین اقامتگاه های شهر اصفهان محسوب می شود که از لحاظ موقعیت محلی، در بهترین منطقه شهر اصفهان واقع شده است.

هتل آزادی اصفهان

هتل 3 ستاره آزادی در مرکز شهر اصفهان قرار دارد و دارای چشم انداز عالی از شهر می باشد. هم چنین این هتل امکانات رفاهی خوبی را به مسافران ارایه می دهد.

هتل آسمان اصفهان

بهترین هتل های شهر اصفهان

هتل آسمان، از امکانات رفاهی و تفریحی فوق العاده ای برخوردار است. این هتل سیزده طبقه، دارای 100 اتاق راحت و تمیز می باشد که به سبک معماری روز اروپایی طراحی شده اند.

هتل زهره اصفهان

هتل زهره، در مرکز شهر واقع شده و فاصله کمی با آثار باستانی و رودخانه زیبای زاینده رود دارد. از امکانات این هتل می توان به اتاق ها و سوئیت های مجلل، رستوران ونوس، کافی شاپ خورشید، رستوران سنتی آریانا، روم سرویس 24 ساعته و ... اشاره کرد.

هتل پارت اصفهان

بهترین هتل های شهر اصفهان

هتل پارت در مرکز شهر و در نزدیکی سی وسه پل قرار دارد. این هتل دارای 43 اتاق شیک و تمیز می باشد و به دلیل امکانات ویژه ای که دارد، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. 

 

 
 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین هتل های شهر اصفهان,رزرو تور اصفهان,آفر تور اصفهان,قیمت تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

تفریحات آبی کیش در تور کیش

بی شک تفریحات آبی کیش از بخش های جذاب سفر به کیش است. قیمت این تفریحات در ایام اوج سفرها افزایش پیدا می کند. هتل سورینت مریم کیش توصیه می شود از بن های تخفیف هتل ها و آژانس های خدمات مسافرتی استفاده کنید و تا حدود 70 درصد تخفیف بگیرید.

برای تهیه بلیت این تفریحات هم می توانید به کلوپ های دریایی جزیره مراجعه کنید و هم می توانید از طریق هتل ها و آژانس های مسافرتی یا نمایندگی های فروش اقدام به خرید بلیط خود نمایید. با توجه به شرایط آب و هوایی ممکن است مراکز تفریحی برای حفظ امنیت مسافران در ارائه خدمات خود امتناع کنند.

1- غواصی

سفر به اعماق آب های خلیج فارس و تماشای ماهی های رنگارنگ و آبزیان قطعا بسیار جذاب خواهد بود. پوشش مرجانی این جزیره هتل مارینا پارک کیش در سواحل شرقی آن سبب گشته تا به یکی از بهترین نقاط برای غواصی مبدل شود.

شرایط و قوانین غواصی در جزیره کیش

- مسوول مربوطه را در صورت ابتلا به بیماری قلبی، فشار خون و آسیب های ستون فقرات حتما آگاه سازید.

- به دقت به آموزش های مربی غواصی توجه کرده و نکات ارائه شده را در زمان معین رعایت کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید.

- در کلوپ های دریایی تمامی تجهیزات غواصی به شما ارایه می شود.

- برای غواصی نیازی نیست شنا بلد باشید.

 

تفریحات آبی کیش در تور کیش

 

2- جت اسکی

جت اسکی از دیگر تفریحات جذاب کیش به شمار می رود که این فرصت را خواهید داشت تا در آب های خلیج فارس با سرعت و هیجان گشت و گذار هتل پانیذ کیش کنید.

شرایط و قوانین استفاده از جت اسکی در جزیره کیش

- می بایست افراد سنگین وزن به تنهایی از جت اسکی استفاده کنند. امکان استفاده دو نفر از جت اسکی با موتور قوی تر نیز وجود دارد.

- به دقت به آموزش های مربی کلوپ دریایی توجه کرده تا در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

- فقط در محدوده و سرعت های مشخص شده جت اسکی را هدایت کنید و به محدوده دیگر کلوپ ها و شناورها وارد نشوید.

- ممنوع بودن هرگونه مانور آکروباتیک و خطرناک از جمله دور درجا زدن

- استفاده از جلیقه نجات و کلاه ایمنی الزامی است.

- با هرگونه شناور و اسکله و مانع حدود 100 متر فاصله داشته باشید.

- سرعت خود را در زمان دور و نزدیک شدن به ساحل کاهش دهید دور زدن با سرعت زیاد باعث از دست رفتن تعادل سرنشین همراه و واژگونی دستگاه می شود.

 

تفریحات آبی کیش در تور کیش

 

3- اسکی روی آب

اسکی روی آب از دیگر ورزش های دریایی کیش می باشد. جالب است بدانید نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره کیش واقع شده است. در این تفریح افراد اسکی مخصوص به پا می کنند و با سرعتی در حدود 30 کیلومتر بر ساعت روی آب کشیده می شوند.

 

تفریحات آبی کیش در تور کیش

 

4- کیبل اسکی

کیبل اسکی کیش در کنار اسکله تفریحی بزرگ کیش و پلاژ آقایان قرار گرفته است. در کیبل اسکی فرد اسکی کننده با قایق های موتوری کشیده نمی شود بلکه افراد کابلی در دست دارند که به نوک برج دریایی متصل است و با حرکت قلاب متصل به کابل بین دو برج، به حرکت در می آیند.. کیبل اسکی کیش از 860 متر طول و 160 متر عرض و پنج برج برخوردار است و توانسته است لقب بزرگترین کیبل اسکی جهان را از آن خود کند.

 

تفریحات آبی کیش در تور کیش

 

5- نخستین پارک آبی روباز ایران

گردشگرانی که علاقه مند به پارک های آبی هستند توصیه می شود سری به تم پارک آبی اوشن بزنند و از سقوط از برج ها و سرسره ها لذت ببرند. تم پارک آبی اوشن کیش نخستین پارک آبی روباز ایران به شمار می رود.

 

تفریحات آبی کیش در تور کیش

 

6- شناور آکواریوم

تصور کنید سوار بر زیردریایی شده اید و به اعماق آب سفر می کنید و آبزیان را تماشا می کنید. و یا اینکه دنبال راحت ترین راه برای تماشای دنیای زیر آب هستید پس شناور آکواریوم جزیره کیش را از دست ندهید. گردشگران با این شناور می توانند تا عمق سه متری آب می بروند و شاهد حرکات آبزیان باشند.

با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید علاوه بر اطلاع از قیمت های تور کیش با جاذبه های دیدنی، مراکز خرید و هتلهای کیش نیز آشنا شوید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: تفریحات آبی کیش در تور کیش,ورزش های آبی کیش,تفریحات آبی کیش,جاذبه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آشنایی با مسجد جامع نایین و مسجد جامع اصفهان

آشنایی با مسجد جامع نایین و مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع نایین

مسجد جامع نایین یا همان مسجد علویان از بناهای به یادگار مانده از صدر اسلام در ایران است. این مسجد همچون مسجد جامع نیریز و همچنین تاریخانه دامغان از طاق های هلالی شکلی ساخته شده است که بعد ها در اثر مرمت بنا به طاق های بلند جناغی بدل شد. در ادامه با آژانس مسافرتی چهارفصل همراه باشید تا در مورد این آثار تاریخی بیشتر بدانیم.

تزیینات این مسجد، ما را به یاد سنت های گذشته در ایران می اندازد. ویژگی منحصر بفرد مسجد جامع نایین در درجه اول به خاطر منبر آن و درب سراسر پوشیده از هنر منبت است؛ کتیبه ی منبر به تاریخ ۷۱۱ هجری و به خط نسخ نگارش شده که در آن نقوش شاخ و برگ کنده کاری شده است. نقوش این کتیبه گواه آن است که منبر در قرن هشتم هجری به بنا افزوده شده است. بر اساس این کتیبه، منبر را شخصی به نام جمال الدین ملک التجار وقف کرده است. مسجد نایین از تاریخ احداث تا کنون چندین بار مرمت شده که بر اساس اسناد به جای مانده یک بار آن در سال ۸۷۴ است که تاریخ آن در کتیبه ی چوبی درب مسجد دیده می شود.

جهت رزرو تور اصفهان به سایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

آشنایی با مسجد جامع نایین و مسجد جامع اصفهان

اصفهان: مسجد جامع

عظمت و اقتدار معماری سلجوقی را بی شک باید در مسجد جامع اصفهان که نمونه ای است از  زیباترین، استوارترین، عظیم ترین و باشکوه ترین مسجد میان مساجد جهان، جستجو کرد. با وجود اینکه مسجد جامع اصفهان در طول پانزده قرن تکامل یافته، اما مهم ترین دوره ی ساخت این، مربوط به دوره سلجوقی است.

مسجد در حوزه قدیمی شهر اصفهان واقع شده است. در صدر اسلام در ایران ابتدا مسجدی با حیاطی مرکزی و ستون هایی از جنس چوب به جای آن وجود داشته است که از ان چیزی باقی نمانده است. بر اساس تور اصفهان اسناد تاریخی و دست نوشته های ناصر خسرو، مشخصات آن بسیار ساده و با حیاطی بسیار بزرگ با رواقهای فراوان بوده است، که در گذر زمان به سبب آتش سوزی و جنگ خراب شده است.

آشنایی با مسجد جامع نایین و مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع اصفهان دارای نقشه چهار ایوانی است که مجموعه امروزی آن به شرح زیر است:

  • شبستان مسجد با ستون های مدور و دارای گچبری هایی بی نظیر است. قدمت این بخش از مسجد به دوره دیلمیان باز می گردد.
  • گنبد و چهل ستون اطراف آن منسوب به وزیر وقت خواجه نظام الملک است و در ایوان جنوبی مجموعه مسجد قرار دارد که در سال های ۴۹۵-۴۸۵ هجری احداث شده است.
  • گنبد معروف به گنبد خاکی در حوزه شمالی حیاط مرکزی مسجد و در ۴۸۱ هجری بنا شده است. مورخان ساخت این گنبد و شبستان آن را به وزیر عصر سلجوقی یعنی تاج الملک نسبت می دهند. از منظر شکوه و عظمت، گنبد شمالی و شبستان آن جز اصلی ترین بخش های ساختمانی مسجد محسوب می شود. گنبد شمالی همانند گنبد جنوبی بر سه گوش هایی که از تبدیل چهارگوش به دایره بنا شده، ساخته شده است.

آشنایی با مسجد جامع نایین و مسجد جامع اصفهان

  • ایوان معروف به صفه شاگرد که در دوره سلجوقیان ساخته شده، در قرن هشت و یازده هجری همزمان با عصر ایلخانان و صفویان تزییناتی به آن اضافه می شود.
  • صفه معروف به صاحب، مربوط به عصر سلجوقیان که تزیینات آن و منارهایش در عصر قراقویونلو و زمان صفویان به آن اضافه می شود.
  • ایوان غربی به نام صفه استاد در دوره سلجوقیان ساخته شده و در عصر صفویان با کاشی های هفت رنگ تزیین شد.
  • صفه عبدالعزیز در دوره آل مظفر تکامل می یابد و ایوان تور اصفهان تابستان 98 شمالی به نام صفه درویش در دوره سلجوقیان ساخته می شود و در زمان صفویان تزییناتی به آن اضافه می شود.
  • مسجد و محراب معروف اولجایتو در سال ۷۱۰ هجری به ساختمان بناهای مسجد اضافه شد.
  • بناهای عهد شاه عباس شامل مجموعه وسط حیاط مسجد و حوض است.

آشنایی با مسجد جامع نایین و مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع اصفهان دارای چندین درب ورودی است که قدیمی ترین سردر آن به تاریخ ۵۱۵ هجری است. در تمامی بخش های مسجد تزیینات آجری، گچی و همچنین کاشی کاری دیده می شود که هرکدام ویژگی منحصر بفردی دارد. همچنین در این بنا تقریبا سی کتیبه به چشم می خورد که هنوز چندین کتیبه مورد بررسی قرار نگرفته است.

معماران و بناهایی که در کتیبه های مسجد نامشان ذکر شده است، اسامی عزیز التقى الحافظ، ابراهیم بن استاد اسماعیل بنای اصفهانی، فخرى بن عبدالوهاب شیرازی و شمس بن تاج به چشم می خورد.

 آشنایی با مسجد جامع نایین و مسجد جامع اصفهان

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با مسجد جامع نایین و مسجد جامع اصفهان,رزرو تور اصفهان,قیمت تور اصفهان,آفر تور اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()